KudoZ home » English to Bulgarian » Science

Thermal tiles

Bulgarian translation: термоизолиращи плочки


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:thermal tiles
Bulgarian translation:термоизолиращи плочки
Entered by: sev

12:03 Mar 5, 2002
English to Bulgarian translations [PRO]
Science
English term or phrase: Thermal tiles
Thermal tiles are so heat insulating that even at 1,300 degrees, they can be picked up with your bare hand...
sev
плочки
Explanation:
Въпрос на избор е дали да бъдат термоизолиращи, топлоизолиращи, термоизолационни или топлоизолационни.
"Топлоизолиращите плочки имат толкова ниска топлопроводимост, че човек може..." - с пълното съзнание, че е дълго, ако е за филм.
А иначе совалката не е покрита с керемиди, нали?
Позволявам си съвет - провери тези 1300 градуса по коя скала са - Целзий или Фаренхайт.
Selected response from:

Boyan Brezinsky
Bulgaria
Grading comment
Thank you for your answer and the useful hint... :)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2плочкиBoyan Brezinsky
4термоизолиращи керемидиRado Varbanov


  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
термоизолиращи керемиди


Explanation:
или термопоглъщащи

Rado Varbanov
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in pair: 45

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  SOFITA: Керемиди, които се използват за термоизолация при 1300 градуса - що за хрумване?
2 hrs

agree  Viliana Stefanov: термоизолиращи плочи,не плочки
5 hrs

18 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
плочки


Explanation:
Въпрос на избор е дали да бъдат термоизолиращи, топлоизолиращи, термоизолационни или топлоизолационни.
"Топлоизолиращите плочки имат толкова ниска топлопроводимост, че човек може..." - с пълното съзнание, че е дълго, ако е за филм.
А иначе совалката не е покрита с керемиди, нали?
Позволявам си съвет - провери тези 1300 градуса по коя скала са - Целзий или Фаренхайт.

Boyan Brezinsky
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in pair: 644
Grading comment
Thank you for your answer and the useful hint... :)

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Rado Varbanov: Ако става дума за совалка, определено плочки е по-добър вариант
14 mins

agree  SOFITA: И да не става дума за совалка пак не може да са керемиди!
2 hrs