KudoZ home » English to Bulgarian » Ships, Sailing, Maritime

rectangular bore

Bulgarian translation: четвъртито дуло


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:rectangular bore
Bulgarian translation:четвъртито дуло
Entered by: sev

12:53 Mar 22, 2002
English to Bulgarian translations [PRO]
Tech/Engineering - Ships, Sailing, Maritime / ships
English term or phrase: rectangular bore
She had twenty hail shot pieces, which had a rectangular bore and fired particularly nasty, tiny little pellets of iron, square dice of iron, and that was again to scour the decks at close range.

Може ли да са
20 оръдия с четвъртит ствол,
с които изстрелвали железни сачми по палубите от близко разстояние?
sev
да- дуло с правоъгълен отвор
Explanation:
дуло, ствол с правоъгълен отвор
Selected response from:

Stoyan Dinev, Prof. Dr.
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1да- дуло с правоъгълен отворStoyan Dinev, Prof. Dr.
4правоъгълен канал на оръдиеslavist
4правоъгълен канал на оръдиеslavist


  

Answers


56 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
да- дуло с правоъгълен отвор


Explanation:
дуло, ствол с правоъгълен отвор

Stoyan Dinev, Prof. Dr.
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  slavist: ствол е русизмът
3 hrs

57 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
правоъгълен канал на оръдие


Explanation:
правоътълен канал е достатъчно, но това е всъщност каналът на оръдието, където се зареждат снарядите

Не съм напълно сигурна:)))

slavist
PRO pts in category: 8

59 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
правоъгълен канал на оръдие


Explanation:
правоътълен канал е достатъчно, но това е всъщност каналът на оръдието, където се зареждат снарядите

Не съм напълно сигурна:)))

Добавка: можело да се каже правоъгълен затвор- затвор: подвижна част от огнестрелно оръжие, механизъм, който вкарва патрона в цевта, затваря я и изхвърля гилзата

slavist
PRO pts in category: 8