KudoZ home » English to Bulgarian » Social Science, Sociology, Ethics, etc.

"For Whom the Bell Curve Really Tolls"

Bulgarian translation: за кого всъщност бие камбаната


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:"For Whom the Bell Curve Really Tolls"
Bulgarian translation:за кого всъщност бие камбаната
Entered by: Iolanta Vlaykova Paneva

05:47 May 19, 2005
English to Bulgarian translations [PRO]
Social Science, Sociology, Ethics, etc.
English term or phrase: "For Whom the Bell Curve Really Tolls"
Как според вас е най-правилният превод на горното заглавие в списание?
TransGlobe
Bulgaria
за кого всъщност бие камбаната
Explanation:
-
Selected response from:

Iolanta Vlaykova Paneva
Canada
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1хххххххх
Emilia Balke
3 +2За кого наистина бие камбаната
guernica70
4 +1"По кого всъщност бие камбановидната крива"Nelly Constantinova
3"За кого бие камбаната наистина"
Yavor Dimitrov
3за кого всъщност бие камбаната
Iolanta Vlaykova Paneva


Discussion entries: 1





  

Answers


52 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
За кого наистина бие камбаната


Explanation:
Hubav vapros- tova e priatna igra na dumi .
For whom the bell tolls = za kogo bie kambanata -e zaglavie na kniga na Heminguei , koeto chesto se izpolzva ot jurnalistite
no ima edna kniga The Bell Curve - http://www.answers.com/main/ntquery;jsessionid=1q7pniui5b2j?...
taka che moje bi stava duma za neia i togava prevodat moje da e :
"Za kogo vsashtnost e knigata ..."

bell curve or bell-shaped curve (bĕl'shāpt')
n.

The symmetrical curve of a normal distribution. Also called normal curve.
Za sajalenie ne znam kak e prevedeno zaglavieto na knigata na balgarski

guernica70
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  klyunchev: "Za kogo vsashtnost e knigata ..."
16 mins

agree  bozhana: knigata; The book is about the intellectual capacity among people and groups and the American future.
6 hrs

52 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
For Whom the Bell Curve Really Tolls
за кого всъщност бие камбаната


Explanation:
-

Iolanta Vlaykova Paneva
Canada
Specializes in field
Native speaker of: Bulgarian
PRO pts in category: 4

53 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
"За кого бие камбаната наистина"


Explanation:
Мисля, че можем да си позволим да оставим заглавието така.

Що се касае за "bell curve", намерих следното:

Bell Curve (Normal distribution) A theoretical frequency distribution for a set of variable data, usually represented by a bell-shaped curve symmetrical about the mean. Also called Gaussian distribution.


    Reference: http://dictionary.reference.com/search?q=normal%20distributi...
Yavor Dimitrov
Bulgaria
Works in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 4

11 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
хххххххх


Explanation:
Съгласна съм с колегите, които споменаха за двете заглавия. Мисля че е много важно да се намери точният превод на български на заглавието "The Bell Curve" и да се импровизира на базата на това заглавие и идеята на Хемингуей в неговата книга. Аз не се наемам да предлагам варианти, защото не съм запозната с цялостния текст за превод.

--------------------------------------------------
Note added at 11 hrs 32 mins (2005-05-19 17:19:51 GMT)
--------------------------------------------------

За кого наистина бие камбаната в \"The Bell Curve\" (заглавието трябва да е в превод на български)

Emilia Balke
United States
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian, Native in EnglishEnglish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Rosica Dimitrova: absolutno sym syglasna!!!!!!!!!
15 hrs

2 days9 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
"По кого всъщност бие камбановидната крива"


Explanation:
Надявам се, това да ви е от полза:

"Чарлз Мърей доби скандална известност като съавтор (с Дж. Хернстийн) на "Камбановидната крива", книга, която се занимаваше с наследствеността, за да обоснове откровено расистки възгледи" (вж. "Култура", бр.5 [1861] от 3 февруари 1995 г

Аз бих си позволила варианта (въз основа на статията): "По кого всъщност бие камбановидната крива", например.

Успех.


    Reference: //http://www.online.bg/kultura/my_html/2344/panteon.htm
Nelly Constantinova
Works in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Petja Mladenova
569 days