KudoZ home » English to Bulgarian » Sports / Fitness / Recreation

making waves on the pitch

Bulgarian translation: правят мексиканска вълна на терена


08:04 Mar 6, 2008
English to Bulgarian translations [PRO]
Sports / Fitness / Recreation
English term or phrase: making waves on the pitch
"You can bet on anything from the top major scorers making waves on the pitch to your local team having a 6-1 victory. "
Този въпрос го има на унгарски, ако някой разбира унгарски.
Emilia Delibasheva
Bulgarian translation:правят мексиканска вълна на терена
Explanation:
Под make a wave запалянковците разбират мексиканската вълна. В случая се има предвид явно нейният "мини-вариант", т.е. подобието на мексиканска вълна, с което футболистите (в този текст - голмайсторите на срещата) понякога се покланят и поздравяват феновете си в края на мача.
Selected response from:

Miglena Loster
Grading comment
Благодаря на всички!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3правят мексиканска вълна на теренаMiglena Loster
5овациите на публиката под формата на вълна след хвърлянето на топката по време на игра на бейзбол
Emilia Balke
5да караш нещата да се случват
Tatyana Kamburova
4 +1да правят проблеми на терена
Sylvio Peshev
4покачвайки вълнението/настроението на публиката до краен предел
Yordanka Petkova


  

Answers


12 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
правят мексиканска вълна на терена


Explanation:
Под make a wave запалянковците разбират мексиканската вълна. В случая се има предвид явно нейният "мини-вариант", т.е. подобието на мексиканска вълна, с което футболистите (в този текст - голмайсторите на срещата) понякога се покланят и поздравяват феновете си в края на мача.

Miglena Loster
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Благодаря на всички!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Rossen Roussev
42 mins

agree  minahadji
52 mins

agree  V_N
1 day8 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
да правят проблеми на терена


Explanation:
make waves: cause problems.

"Teachers don't like students to make waves."

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2008-03-06 09:57:19 GMT)
--------------------------------------------------

Може би, в зависимост от спорта, за който става дума, да се преведе - да правят пропуски. След като са top scorers.


    Reference: http://www.eslcafe.com/slang/list.html
Sylvio Peshev
Works in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  klyunchev: Лингво 12: make waves нарушать спокойствие, причинять беспокойство.
3 hrs

5 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
да караш нещата да се случват


Explanation:
It means causing things to happen i.e. if someone makes waves in the sea, their actions have an effect on the other boats; if someone makes waves on the pitch, their actions have an impact on the game.


Tatyana Kamburova
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian

10 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
овациите на публиката под формата на вълна след хвърлянето на топката по време на игра на бейзбол


Explanation:
This is the translation based on the context provided. I do not have enough information to put this into context.

--------------------------------------------------
Note added at 10 hrs (2008-03-06 18:56:41 GMT)
--------------------------------------------------

The wave is a result of a kind of synchronized getting up and sitting down among the audience. It happens when the pitcher pitches the ball.

Emilia Balke
United States
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian, Native in EnglishEnglish

1 day2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
покачвайки вълнението/настроението на публиката до краен предел


Explanation:
Съгласна съм с Miglena Loster и Emilia Balke, но "мексиканска вълна" не е популярен израз за широкия кръг читатели

Yordanka Petkova
United Kingdom
Specializes in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian