KudoZ home » English to Bulgarian » Tech/Engineering

ultrasonic pulse echo system

Bulgarian translation: ултразвукова импулсна ехо система


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:ultrasonic pulse echo system
Bulgarian translation:ултразвукова импулсна ехо система
Entered by: Anelia Dobreva

15:51 Mar 3, 2002
English to Bulgarian translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: ultrasonic pulse echo system
Това е уред за проверка на затворени товари, например контейнери, на принципа на ехолокацията. Целта му е да определи дали съдържанието на контейнера е еднородно и ако не е, да определи местоположението на чуждото тяло.
Anelia Dobreva
ултразвукова импулсна ехо система
Explanation:
която измерва времето за разпространение на излъчения импулс до обекта, за да определи неговите координати (разтояние)

--------------------------------------------------
Note added at 2002-03-04 08:01:51 (GMT)
--------------------------------------------------

Доплеровите системи измерват честотата на отразения (ехо)(непрекъснат) сигнал, за да определят скоростта и посоката на разпространение, напр. на флуид, по Доплеровото отместване (увеличение/намаление) при движение към/от приемника.
Selected response from:

Stoyan Dinev, Prof. Dr.
Grading comment
Благодаря!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3ултразвукова ехо система (с режим на импулсен доплер)
Vladimir Shapovalov
4ехографBoyan Brezinsky
4ултразвукова импулсна ехо системаStoyan Dinev, Prof. Dr.


  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
ултразвукова ехо система (с режим на импулсен доплер)


Explanation:
Бележка:
За думите извън скоби не съм много сигурен. За справки можете да посетите един руски сайт:
http://web.design.ru/museum/hp/rus/medical/products/m2406a.h...
и най-вече:
http://animafia.nm.ru/lena/ultra.htm

успех,

Влад


--------------------------------------------------
Note added at 2002-03-03 19:38:59 (GMT)
--------------------------------------------------

Oopss.. тоест, не съм сигурен за думите в скоби


    Reference: http://web.design.ru/museum/hp/rus/medical/products/m2406a.h...
Vladimir Shapovalov
United States
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian, Native in RussianRussian
PRO pts in pair: 431

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Maya.P
1 hr
  -> blagodarya Vi, Maya!

agree  Ludwig Chekhovtsov: И още: http://www.medvestnik.ru/Gazeta/2001/028/p12-02.html
7 hrs

agree  Hristina
2 days6 hrs

15 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
ултразвукова импулсна ехо система


Explanation:
която измерва времето за разпространение на излъчения импулс до обекта, за да определи неговите координати (разтояние)

--------------------------------------------------
Note added at 2002-03-04 08:01:51 (GMT)
--------------------------------------------------

Доплеровите системи измерват честотата на отразения (ехо)(непрекъснат) сигнал, за да определят скоростта и посоката на разпространение, напр. на флуид, по Доплеровото отместване (увеличение/намаление) при движение към/от приемника.

Stoyan Dinev, Prof. Dr.
PRO pts in pair: 73
Grading comment
Благодаря!

17 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
ехограф


Explanation:
Надявам се да не ви се струва твърде просто. Но все пак по-голямата част от хората знаят какво е ехограф и се надявам, че лесно биха си представили как същият принцип се използва за проверка на други затворени пространства - в случая контейнери.
Ако искаме да е по-сложно, можем да кажем "ултразвуков скенер". Доколкото знам, такъв термин няма, но от съчетаването на две познати думи пак се добива някаква представа.
Не че останалите предложени отговори не са верни, напротив.

Boyan Brezinsky
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in pair: 644