KudoZ home » English to Bulgarian » Tech/Engineering

spatializer

Bulgarian translation: система за придаване на обемно звучене тип Spatializer


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:spatializer
Bulgarian translation:система за придаване на обемно звучене тип Spatializer
Entered by: Elissaveta Toteva

12:00 Mar 5, 2002
English to Bulgarian translations [PRO]
Tech/Engineering / hi-fi
English term or phrase: spatializer
част от аудиовизуална система в списък на технически характеристики - казва се, че DVD плейъра (ужасна дума) има такова нещо
Elissaveta Toteva
система за придаване на обемно звучене
Explanation:
Други варианти - система за емулиране на съраунд; за пространствени звукови ефекти.
За съжаление не съм сигурен за което и да е, просто те ми дойдоха на ум, като гледах останалите предложения.
Според мен предложението на Христина е много близо, но има недостатъка, че приравнява surround sound и spatializer - а те не са едно и също нещо. Ако правилно съм разбрал (съдейки по предложението на Chekh, май е така), spatializer се използва, за да се получи някакво подобие на surround, когато не можеш да включиш 5+1 колони.
Selected response from:

Boyan Brezinsky
Bulgaria
Grading comment
Много благодаря. Изглежда аудио-визуалната техника е пълна с непреводими термини и се спрях на "система за придаване на обемно звучене тип Spatializer", тъй като Spatializer все пак е търговска марка на фирмата Spatializer Audio. Затова не мога да го напиша спейшълайзер, както правя с еквилайзера.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4система на обемно (пространствено) звучене SpatializerLudwig Chekhovtsov
4система за пространствено озвучаване (съраунд) "Spatializer"Hristina
2система за придаване на обемно звученеBoyan Brezinsky


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
система на обемно (пространствено) звучене Spatializer


Explanation:
JVC HR-DD857MS
Система пространственного звучания Spatializer
http://www.CODA.ru/vcr/hr-857ms.htm

АБВ Техника
Spatializer - cистема объемного звучания для 2-х динамиков
http://www.abvshop.dp.ua/product_info.php?products_id

Ludwig Chekhovtsov
Native speaker of: Native in RussianRussian, Native in UkrainianUkrainian
PRO pts in pair: 564

14 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
система за пространствено озвучаване (съраунд) "Spatializer"


Explanation:
Nikak ne obicham transkribiranite napravo na bulgarski dumi, no "surround" se upotrebyava dosta chesto...

http://www.dvdinsider.com/news/view.asp?ID=3497

Hristina
PRO pts in pair: 23

1 day59 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
система за придаване на обемно звучене


Explanation:
Други варианти - система за емулиране на съраунд; за пространствени звукови ефекти.
За съжаление не съм сигурен за което и да е, просто те ми дойдоха на ум, като гледах останалите предложения.
Според мен предложението на Христина е много близо, но има недостатъка, че приравнява surround sound и spatializer - а те не са едно и също нещо. Ако правилно съм разбрал (съдейки по предложението на Chekh, май е така), spatializer се използва, за да се получи някакво подобие на surround, когато не можеш да включиш 5+1 колони.

Boyan Brezinsky
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in pair: 644
Grading comment
Много благодаря. Изглежда аудио-визуалната техника е пълна с непреводими термини и се спрях на "система за придаване на обемно звучене тип Spatializer", тъй като Spatializer все пак е търговска марка на фирмата Spatializer Audio. Затова не мога да го напиша спейшълайзер, както правя с еквилайзера.