KudoZ home » English to Bulgarian » Tech/Engineering

computer arcade machine

Bulgarian translation: ДОГАДКА: машина/компютър за компютърни игри от зала за компютърни игри


12:46 Mar 23, 2002
English to Bulgarian translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: computer arcade machine
An identity tag off a computer
arcade machine.
slavist
Bulgarian translation:ДОГАДКА: машина/компютър за компютърни игри от зала за компютърни игри
Explanation:
Нали знаете тези популярни на Запад и в Америка градски магазини-пасажи (arcades) на 2 или повече етажа, които имат входове от две успоредни или дори от четири улици на едно квартално каре, а вътре функционират много, понякога десетки отделни търговски обекти (outlets) за различни стоки и артикули. В тях често има компютърни центрове за игри, демонстрации на софтуерни програми и т.н., та дори и за хазартни игри - електронно бинго и други. Тези компютри (машини, терминали) са номерирани от собственика и оператора си. Та значи става дума за снемане (отчитане, записване, един такъв компютърен терминал. НО ТОВА Е САМО СПОРЕД МЕН.

--------------------------------------------------
Note added at 2002-03-23 14:11:13 (GMT)
--------------------------------------------------

Виждам, че предпоследното ми изречение е станало mess. SORRY! Повтарям го:
Та значи става дума за снемане (отчитане, записване, регистриране) на номера на един такъв компютърен терминал.
НО ИНАЧЕ ПАК СИ Е САМО СПОРЕД МЕН И Е САМО ROUGH WILD RANDOM GUESS.
Have a good working weekend!
Selected response from:

xxxVihar Kraste
Grading comment
В десетката! Благодаря.
Иначе от вчера намирам интересни преводачески дискусии в българския тъп сайт dir.bg
Посетете го, ще има какво да предизвика реакциите ви.
Благодаря още веднъж.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1игрален автоматBoyan Brezinsky
1ДОГАДКА: машина/компютър за компютърни игри от зала за компютърни игриxxxVihar Kraste


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
ДОГАДКА: машина/компютър за компютърни игри от зала за компютърни игри


Explanation:
Нали знаете тези популярни на Запад и в Америка градски магазини-пасажи (arcades) на 2 или повече етажа, които имат входове от две успоредни или дори от четири улици на едно квартално каре, а вътре функционират много, понякога десетки отделни търговски обекти (outlets) за различни стоки и артикули. В тях често има компютърни центрове за игри, демонстрации на софтуерни програми и т.н., та дори и за хазартни игри - електронно бинго и други. Тези компютри (машини, терминали) са номерирани от собственика и оператора си. Та значи става дума за снемане (отчитане, записване, един такъв компютърен терминал. НО ТОВА Е САМО СПОРЕД МЕН.

--------------------------------------------------
Note added at 2002-03-23 14:11:13 (GMT)
--------------------------------------------------

Виждам, че предпоследното ми изречение е станало mess. SORRY! Повтарям го:
Та значи става дума за снемане (отчитане, записване, регистриране) на номера на един такъв компютърен терминал.
НО ИНАЧЕ ПАК СИ Е САМО СПОРЕД МЕН И Е САМО ROUGH WILD RANDOM GUESS.
Have a good working weekend!

xxxVihar Kraste
PRO pts in pair: 306
Grading comment
В десетката! Благодаря.
Иначе от вчера намирам интересни преводачески дискусии в българския тъп сайт dir.bg
Посетете го, ще има какво да предизвика реакциите ви.
Благодаря още веднъж.

1 day20 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
игрален автомат


Explanation:
В България в момента "зала за компютърни игри" представлява помещение, пълно с обикновени компютри. Абсолютно същото като интернет-кафенетата на Запад, с тази разлика, че тук се играят и игри. Компютрите са стандартни Wintel машини.
За разлика от тях arcade machines представляват специални игрални автомати. Дълбоко в себе си пак са компютри, но за крайния потребител - играча, са доста различни неща.
Някога, около 1985 година, ходехме на "електронни игри" в подлеза на Централна гара - точно такива автомати. Само дето сега под "електронна игра" се разбира нещо по-различно, което се държи в ръка, така че не е особено подходящо.
Известно неудобство в предлагания от мен вариант е объркването, което би могло да настъпи, тъй като у нас под "игрални автомати" се разбират покер-машините и подобните на тях. Единственото ми утешение е, че ако в този текст става дума точно за такива машини, това не е проблем.

Boyan Brezinsky
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in pair: 644

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  xxxVihar Kraste: Абсолютно сте прав. Но наистина онези игрални автомати за електронни игри (с екран в горната част на "шкаф" и клавиатура) наистина са изместени от обикновени машини за Интернет-базирани игри и от покер-автомати и други компютърни машини за хазартни игри.
1 hr