KudoZ home » English to Bulgarian » Tech/Engineering

streamliner

Bulgarian translation: Обтекаем, аеродинамичен


12:14 Apr 2, 2002
English to Bulgarian translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: streamliner
има ли си термин или е еди-кво си с едиква си форма
slavist
Bulgarian translation:Обтекаем, аеродинамичен
Explanation:
Обтекаем, обтечен, аеродинамичен

Кола или влак, характеризиращи се с аеродинамична форма:

Англо-русский словарь

streamliner - поезд, автобус, автомобиль и т. п., обтекаемой формы



Selected response from:

Ludwig Chekhovtsov
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2Обтекаем, аеродинамиченLudwig Chekhovtsov
3samo predlozhenie!!!Hristina


  

Answers


36 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
Обтекаем, аеродинамичен


Explanation:
Обтекаем, обтечен, аеродинамичен

Кола или влак, характеризиращи се с аеродинамична форма:

Англо-русский словарь

streamliner - поезд, автобус, автомобиль и т. п., обтекаемой формы





Ludwig Chekhovtsov
Native speaker of: Native in RussianRussian, Native in UkrainianUkrainian
PRO pts in pair: 564

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  SOFITA: Ако не е форма може да е "с ниско аеродинамично съпротивление"
1 day10 hrs
  -> Благодаря ! Но даже и кога не е форма може да е аеродинамичен: аеродинамично крило, аеродинамична кола и т.н.

agree  Peter Skipp: точно "обтекаем." През 30-те има и име на обособен стил коли с такава форма -- напр- Татрата, която Хитлер тъй харесал, че завзел страната...
1 day18 hrs
  -> Благодаря ! За мен е ново и затова интересно, че Чехословакия станала жертва на хитлеристска агресия благодарение на Татрата ?!

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
samo predlozhenie!!!


Explanation:
Chuvala sum na "aerodinamichniya" vlak da mu kazvat "vlak-strela" - ako stava duma za vlak, a ne za avtomobil.

Za spravka:
stream.lin.er
Pronunciation: 'strEm-"lI-n&r
Date: 1934
meaning: one that is streamlined; especially : a streamlined train



I oshte neshto: na pokazanata tuk mashinka sushto i kazvat "streamliner":
http://home.st.net.au/~fettesi/merlin.htm

Ako stava duma za motori: tova sa primerno chernite policejski motori s aerodinamichna forma - "motori s aerodinamichen obtekatel"

Uspeh!

Hristina
PRO pts in pair: 23