KudoZ home » English to Bulgarian » Tech/Engineering

270-foot pounds of torque

Bulgarian translation: въртящ момент


12:46 Apr 2, 2002
English to Bulgarian translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: 270-foot pounds of torque
въртящ моамент?
мин. усукващ моент?
slavist
Bulgarian translation:въртящ момент
Explanation:
В системата СИ се измерва в нютонметри. Предполагам, че става дума за въртящ момент на двигател.
Ако евентуално става дума за усилие, с което трябва да се затегне болт, тогава си е точно "усилие".

--------------------------------------------------
Note added at 2002-04-02 14:43:19 (GMT)
--------------------------------------------------

Два различни \"калкулатора\" за преобразуване на мерни единици в Интернет ми дават стойности малко над 366 Nm - предлагам да се закръгли на 370 Nm (Нм, нютонметра).
Не мога да преценя това много ли е, малко ли е и дали е усилие за затягане на болт, или въртящ момент на двигател.
Selected response from:

Boyan Brezinsky
Bulgaria
Grading comment
Благодаря ви много.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1въртящ моментBoyan Brezinsky
4270 футфунта въртящ момент
SOFITA
4въртящ моментLudwig Chekhovtsov
4 -2усукващ моментRado Varbanov


Discussion entries: 1





  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -2
усукващ момент


Explanation:
това е

Rado Varbanov
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in pair: 45

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Boyan Brezinsky: Характеристиката на колите е "въртящ момент".
2 mins

disagree  SOFITA: Усукващ момент се ползва най-често при оразмеряване на конструкции.
1 day10 hrs

10 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
въртящ момент


Explanation:
Ако става дума за автомобилен двигател

Ludwig Chekhovtsov
Native speaker of: Native in RussianRussian, Native in UkrainianUkrainian
PRO pts in pair: 564

11 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
въртящ момент


Explanation:
В системата СИ се измерва в нютонметри. Предполагам, че става дума за въртящ момент на двигател.
Ако евентуално става дума за усилие, с което трябва да се затегне болт, тогава си е точно "усилие".

--------------------------------------------------
Note added at 2002-04-02 14:43:19 (GMT)
--------------------------------------------------

Два различни \"калкулатора\" за преобразуване на мерни единици в Интернет ми дават стойности малко над 366 Nm - предлагам да се закръгли на 370 Nm (Нм, нютонметра).
Не мога да преценя това много ли е, малко ли е и дали е усилие за затягане на болт, или въртящ момент на двигател.

Boyan Brezinsky
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in pair: 644
Grading comment
Благодаря ви много.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  RUJA: Ако става въпрос за задвижване е въртящ момент, а ако става въпрос за натоварване на даден елемент - усукване.
18 hrs

neutral  SOFITA: И при затягане на болт с динамометър се казва въртящ момент.
1 day9 hrs

1 day10 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
270 футфунта въртящ момент


Explanation:
Друга мерна единица за въртящ момент е и килограмометър.

Може да се изчисли 270 футфунта на колко килограмометра или нютонметра отговарят.

SOFITA
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian, Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 24