KudoZ home » English to Bulgarian » Tech/Engineering

paralel wiring

Bulgarian translation: паралелно свързване


12:57 Apr 2, 2002
English to Bulgarian translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: paralel wiring
switch it over to parallel wiring which doubles the voltage
slavist
Bulgarian translation:паралелно свързване
Explanation:
"превключи на паралелно свързване, за да удвоиш напрежението".
Само дето това е напълно невярно. При паралелно свързване на електрически елементи, батерии например, напрежението остава същото, а се увеличава токът. Съответно при последователно свързване токът се запазва, а се увеличава напрежението.
Някой здравата се е объркал, но не съм аз.

--------------------------------------------------
Note added at 2002-04-02 14:34:27 (GMT)
--------------------------------------------------

Да, явно съм позабравил физиката от 8-9 клас. Наистина се казва \"успоредно свързване\" - бях забравил. Но поне аз съм останал с впечатлението, че в електротехниката \"паралелно\" се използва като синоним на \"успоредно\" по-често, отколкото \"серийно\" като синоним на \"последователно\".


--------------------------------------------------
Note added at 2002-04-05 08:37:28 (GMT)
--------------------------------------------------

Дойде ми нещо друго наум. Може би все пак хората си го казват правилно - ето защо. Нека имаме една електрическа верига от един акумулатор и два еднакви електродвигателя (по-нататък - мотори, за краткост). Когато двата мотора са свързани последователно, през тях минава еднакъв ток, а върху всеки от тях пада половината напрежение от акумулатора. Ако сега променим свързването и ги закачим паралелно, върху всеки мотор ще пада цялото напрежение на акумулатора, а през всеки ще минава ток, два пъти по-малък от тока в първия случай. В първия случай за един мотор имаме единица ток, половин единица напрежение, във втория - половин единица ток, единица напрежение. Както се вижда, във втория случай напрежението върху мотора се удвоява.
Не разбирам от електродвигатели, та не знам каква е ползата от това, но явно има някаква, щом трамваите, както вече стана дума, могат да работят \"в серия\" и \"в паралел\".
В началото бях изходил от, като се замисля, напълно неоправданото предположение, че си говорят за източници на електричество, например батерии - тогава тяхното твърдение не е вярно. Но ако обърнем постановката, нещата придобиват смисъл.
Естествено, аз само предполагам за какви електрически елементи става въпрос - надявам се, че във филма се вижда или поне се подразбира.
Selected response from:

Boyan Brezinsky
Bulgaria
Grading comment
Благодаря.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +4паралелно свързванеBoyan Brezinsky
4паралелна схемаElissaveta Toteva


Discussion entries: 1





  

Answers


17 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
паралелно свързване


Explanation:
"превключи на паралелно свързване, за да удвоиш напрежението".
Само дето това е напълно невярно. При паралелно свързване на електрически елементи, батерии например, напрежението остава същото, а се увеличава токът. Съответно при последователно свързване токът се запазва, а се увеличава напрежението.
Някой здравата се е объркал, но не съм аз.

--------------------------------------------------
Note added at 2002-04-02 14:34:27 (GMT)
--------------------------------------------------

Да, явно съм позабравил физиката от 8-9 клас. Наистина се казва \"успоредно свързване\" - бях забравил. Но поне аз съм останал с впечатлението, че в електротехниката \"паралелно\" се използва като синоним на \"успоредно\" по-често, отколкото \"серийно\" като синоним на \"последователно\".


--------------------------------------------------
Note added at 2002-04-05 08:37:28 (GMT)
--------------------------------------------------

Дойде ми нещо друго наум. Може би все пак хората си го казват правилно - ето защо. Нека имаме една електрическа верига от един акумулатор и два еднакви електродвигателя (по-нататък - мотори, за краткост). Когато двата мотора са свързани последователно, през тях минава еднакъв ток, а върху всеки от тях пада половината напрежение от акумулатора. Ако сега променим свързването и ги закачим паралелно, върху всеки мотор ще пада цялото напрежение на акумулатора, а през всеки ще минава ток, два пъти по-малък от тока в първия случай. В първия случай за един мотор имаме единица ток, половин единица напрежение, във втория - половин единица ток, единица напрежение. Както се вижда, във втория случай напрежението върху мотора се удвоява.
Не разбирам от електродвигатели, та не знам каква е ползата от това, но явно има някаква, щом трамваите, както вече стана дума, могат да работят \"в серия\" и \"в паралел\".
В началото бях изходил от, като се замисля, напълно неоправданото предположение, че си говорят за източници на електричество, например батерии - тогава тяхното твърдение не е вярно. Но ако обърнем постановката, нещата придобиват смисъл.
Естествено, аз само предполагам за какви електрически елементи става въпрос - надявам се, че във филма се вижда или поне се подразбира.

Boyan Brezinsky
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in pair: 644
Grading comment
Благодаря.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ludwig Chekhovtsov
30 mins

agree  Natasha Stoyanova
1 hr

agree  milaplev
7 hrs

agree  Rado Varbanov
19 hrs

19 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
паралелна схема


Explanation:
превключете го към паралелна схема, която удвоява напрежението

Elissaveta Toteva
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in pair: 185