KudoZ home » English to Bulgarian » Tech/Engineering

Stack paper with curl side up.

Bulgarian translation: zavitata/ogunatata strana na kopirnata hartija


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Stack paper with curl side up.
Bulgarian translation:zavitata/ogunatata strana na kopirnata hartija
Entered by: Andrei Vrabtchev

21:26 Oct 26, 2002
English to Bulgarian translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: Stack paper with curl side up.
Става дума за зареждане и подреждане на листове хартия в тавата на копирната машина. Не мога да разбера какво имат предвид, каква е тази "неравна" или, може би "грапава" страна.
Благодаря предварително.
Angelina Asparuhova
zavitata/ogunatata strana na kopirnata hartija
Explanation:
samo predpolozhenie, no spored men e taka: imat predvid "zavitata strana" na hartijata... s vremeto ili po drugi prichini kopirnata hartija moge da se zavie ili ogune na edna strana, i hartijta trjabva da se slozhi s ogunatata strana nadolu ili nagore, v zavisimost ot kopirnata mashina ili nastrojkite...
dano njakoj drug predlozhi po-dobur variant ot "ogunata" ili "zavita" strana na kopirnata hartija...

P.S. pozdravi ot edin bivsh uchenik :-)

--------------------------------------------------
Note added at 2002-10-27 01:38:58 (GMT)
--------------------------------------------------

dobre, izpolzvajki dobavkite na Vihar, maj naj-dobre shte e da se
kazhe:

stranata na izvivane/oguvane na hartijata...

Vihar Krastev: Да, наричат я felt side, но на български не се казва горна страна. Ако хартията е двойно хромирана, двете страни са еднакви. Но curl side е страната на извиване. Вж. Guide to Paper (http://www.dpoai.com/htm/paperguide.htm
Selected response from:

Andrei Vrabtchev
Bulgaria
Grading comment
Blagodarja, Andrej. Tova, kato che li naistina, oznahava "s girbiza" nagore. Koj e tosi "bivsh uchenik"?
Blagodarnosti na Irina i na Vladimir!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5горна страна на хартията
Vladimir Shapovalov
4zavitata/ogunatata strana na kopirnata hartija
Andrei Vrabtchev
1предположениеComtrans1


  

Answers


18 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
zavitata/ogunatata strana na kopirnata hartija


Explanation:
samo predpolozhenie, no spored men e taka: imat predvid "zavitata strana" na hartijata... s vremeto ili po drugi prichini kopirnata hartija moge da se zavie ili ogune na edna strana, i hartijta trjabva da se slozhi s ogunatata strana nadolu ili nagore, v zavisimost ot kopirnata mashina ili nastrojkite...
dano njakoj drug predlozhi po-dobur variant ot "ogunata" ili "zavita" strana na kopirnata hartija...

P.S. pozdravi ot edin bivsh uchenik :-)

--------------------------------------------------
Note added at 2002-10-27 01:38:58 (GMT)
--------------------------------------------------

dobre, izpolzvajki dobavkite na Vihar, maj naj-dobre shte e da se
kazhe:

stranata na izvivane/oguvane na hartijata...

Vihar Krastev: Да, наричат я felt side, но на български не се казва горна страна. Ако хартията е двойно хромирана, двете страни са еднакви. Но curl side е страната на извиване. Вж. Guide to Paper (http://www.dpoai.com/htm/paperguide.htm


    Reference: http://files.support.epson.com/htmldocs/pho128/pho128u1/PAPE...
    Reference: http://216.239.51.100/search?q=cache:7yr8pU0IJKsC:www.uorego...
Andrei Vrabtchev
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian, Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 1731
Grading comment
Blagodarja, Andrej. Tova, kato che li naistina, oznahava "s girbiza" nagore. Koj e tosi "bivsh uchenik"?
Blagodarnosti na Irina i na Vladimir!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  xxxVihar Kraste: Дори когато е нова и права, хартията си има curl side - онази, към която би се извила, ако поеме влага и бъде нагрята, същата страна, която е била ОТКЪМ ролона/барабана при съхненето на навитата мокра хартия. CURL е едно от основните свойства на хартиите.
1 hr
  -> O'K, tova za svojstvata na hartijata maj ne sum go uchil po fizika :-)

27 mins   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
предположение


Explanation:
има видове хартия, при които от едната страна на листа не е нанесено облагородяващо покритие - това, което прави хартията гладка - и тази страна е грапава. без повече контекст не ми хрумва друго...

Comtrans1
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in pair: 119

38 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
горна страна на хартията


Explanation:
Excessive paper curl may cause jams. The selection of a low-curl paper within the recommended moisture range will make a significant difference in the performance of your copier/printer.Xerox papers are manufactured with built-in curl control and work well when loaded into the paper trays in the correct curl direction.Some papers are packaged with an arrow printed on one end of the ream wrapper. The arrow points to the wire side of the paper. The curl side of the paper, also known as the felt side, is the opposite side.Load the paper into the paper trays so the image will print on the wire side of the paper.Refer to the operator manual that came with your copier/printer for the correct procedure for loading paper, or follow the manufacturer instructions on the paper ream.LightLightImageImage
--------------------------------------------------------------------------------
Page 16
ABOUT PAPERContact your local authorized Xerox distributor, or call Xerox at 1-800-822-2200 in the USA, or 1-800-668-0199 in Canada for our full line of media.12COLOR MATERIALS USAGE GUIDEIf the wrapper on a ream of paper is not marked with an arrow showing the wire side of the paper, the side of the paper facing the seam of the package is the wire side. Or, you can determine the curl side by holding a one-half inch stack of paper by one of the short edges.Let the paper hang with the long edge parallel to your body. Either the lower edge or the two side edges will curl slightly toward the center. Observe which way the edge or edges curl. This is the curl side.Paper handling and copy curl performance vary with room temperature, humidity, paper quality, and the image area on the copies. All of these variables interact, and, in some situations, you must experiment to determine which paper loading method provides the best performance.Paper feeding hintsIf persistent paper feeding problems occur, one of the following hints may help:­Turn over the paper in the tray and make the copies again. If feeding performance is improved, continue to load the paper in this manner.­ Open a fresh ream of paper. Load the fresh paper and run the job again. If the paper jams stop, discard the paper that was causing the jams.­ Occasionally, the top sheets of a newly opened ream will curl in the opposite direction to that of the remaining sheets in the ream, indicating that the paper is adjusting to the humidity level in the room. To obtain consistent curl for all sheets in the ream, allow the opened ream to remain in the room until all the sheets have acclimated to the environmental conditions.­ Change the paper feed orientation. For example, if feeding long-edge first (LEF), try feeding short-edge first (SEF).
--------------------------------------------------------------------------------


--------------------------------------------------
Note added at 2002-10-26 22:08:41 (GMT)
--------------------------------------------------

curl side of the paper = felt side of the paper = горна страна на хартията

--------------------------------------------------
Note added at 2002-10-26 22:17:39 (GMT)
--------------------------------------------------

не съм специалист в тази област, затова просто ви давам данните получени от 209.132.237.151/dc2000/Documentation/ DC2060_2.0/XC%20Color%20Mug.pdf



Vladimir Shapovalov
United States
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian, Native in RussianRussian
PRO pts in pair: 431

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  xxxVihar Kraste: Да, наричат я felt side, но на български не се казва горна страна. Ако хартията е двойно хромирана, двете страни са еднакви. Но curl side е страната на извиване. Вж. Guide to Paper (http://www.dpoai.com/htm/paperguide.htm)
51 mins