KudoZ home » English to Bulgarian » Tech/Engineering

motorized propeller

Bulgarian translation: електродвигател с (гебен) винт/витло


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:motorized propeller
Bulgarian translation:електродвигател с (гебен) винт/витло
Entered by: Anelia Dobreva

08:11 Mar 26, 2003
English to Bulgarian translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: motorized propeller
Вероятно е същото като "motor with props".

Въпросният мотор се поставя на модел на торпедо с дистанционно управление, сглобен от подръчни материали.

Това значи просто, че въпросният motorized propeller или motor with props е имал съвсем различна задача и може въобще да не е работил във вода.
Anelia Dobreva
гребен винт, задвижван от електродвигател
Explanation:
Относно "motor with props" - в разговорната морска лексика "prop" също означава гребен винт. Но все пак терминът има и други значения (стойка, подпора, опора).

--------------------------------------------------
Note added at 2003-03-26 10:05:38 (GMT)
--------------------------------------------------

А ако обърнем нещата, напр. \"електродвигател с (гебен) винт\"?
Selected response from:

Stoyan Germanov
Bulgaria
Grading comment
Отново ми е мъчно, че Боян няма да си получи точките за полезната информация, но в моя случай акцентът се поставя на това, че двигателят се бъде електрически, а не бензинов да речем, и че този електромотор ще задвижва витло (по-скоро витло, а не винт, защото винтът е нещо голямо, а пък и тези дето мойте хора ги слагат са я перка на вентилатор, а на авиомодел).
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1гребен винт, задвижван от електродвигателStoyan Germanov
4с витлово задвижване
Ivaylo Ivanov
4работно колело (витло), задвижвано от двигателRUJA
4винтомоторна групаBoyan Brezinsky


  

Answers


27 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
гребен винт, задвижван от електродвигател


Explanation:
Относно "motor with props" - в разговорната морска лексика "prop" също означава гребен винт. Но все пак терминът има и други значения (стойка, подпора, опора).

--------------------------------------------------
Note added at 2003-03-26 10:05:38 (GMT)
--------------------------------------------------

А ако обърнем нещата, напр. \"електродвигател с (гебен) винт\"?

Stoyan Germanov
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in pair: 106
Grading comment
Отново ми е мъчно, че Боян няма да си получи точките за полезната информация, но в моя случай акцентът се поставя на това, че двигателят се бъде електрически, а не бензинов да речем, и че този електромотор ще задвижва витло (по-скоро витло, а не винт, защото винтът е нещо голямо, а пък и тези дето мойте хора ги слагат са я перка на вентилатор, а на авиомодел).

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Yuliyana Radoulova: Може ли да се каже само "моторен", макар че мотарен е пак motor-driven. Чудех се дали motorised ke означава само supplied with motor?
1 hr

29 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
работно колело (витло), задвижвано от двигател


Explanation:
Може да се използва и като двигател с работно колело

RUJA
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in pair: 40

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
винтомоторна група


Explanation:
За съжаление май е малко дълго за твоя случай. По принцип словосъчетанието идва от руски и не ми се нрави много, ама това е. Идеята е, че двигателят и винтът са възможно най-близо, като за такива малки неща като този модел на торпедо може дори и да са в един блок - за разлика от традиционната силова схема, където мощността от двигателя се отвежда до винта чрез дълъг вал.
Можеш да си го представиш как изглежда за големите кораби, като вземеш един турбовитлов самолетен двигател с все винта, сложиш го на пилон и го потопиш във водата. Целият блок може да се върти на 360 градуса около вертикалната ос - не че в случая с торпедото се върти де.
Имам смътни спомени за едно филмче по "Дискъвъри", където се разказваше за най-големия кораб в света - все още в стадий на проект. Та за този плаващ остров е неприложима стандартната схема , а вместо това има неколкостотин подобни управляеми блока двигател-винт. Освен това подобна схема се използва на някои ледоразбивачи - пак видяно по "Дискъвъри". Та имаш откъде да търсиш :)


Boyan Brezinsky
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in pair: 644

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
с витлово задвижване


Explanation:
Този механизъм служи за насочване на торпедото във водна или въздушна среда - т.е. малката перчица отзад на торпедата (ако изобщо става дума за бойни снаряди)

Ivaylo Ivanov
Luxembourg
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in pair: 63