KudoZ home » English to Bulgarian » Tech/Engineering

air-driven injector pump

Bulgarian translation: пневматична инжекторна/впръскваща помпа


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:air-driven injector pump
Bulgarian translation:пневматична инжекторна/впръскваща помпа
Entered by: Valentina Jivkova

20:53 May 20, 2003
English to Bulgarian translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: air-driven injector pump
The innovative air-driven injector pump with no moving parts offers the customer the benefit of low maintenance costs; thus, achieving a lower cost of ownership.
Valentina Jivkova
Italy
пневматична инжекторна (впръскваща) помпа
Explanation:
Функцията на помпата е да впръсква - било гориво (ако става дума за ДВГ) или друг флуид.
Задвижването й се осъществява по пневматичен начин: с използване на въздух като работно тяло. В момвнта се сещам за два вида: 1) с бутало, и 2) с работно колело (или както им казваме, може би не съвсем коректно - турбинни).
Selected response from:

invguy
Bulgaria
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2пневматична инжекторна (впръскваща) помпа
invguy
5 -1инжекторна помпа (инжектор) с въздушно впръскванеLudwig Chekhovtsov


  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): -1
инжекторна помпа (инжектор) с въздушно впръскване


Explanation:
Двигателят AJ-V8 се отличава и с въздушно впръскване, където въздухът се впръсква заедно с горивото в самия инжектор. Това подобрява запалването, което от своя страна намалява вредните емисии и консумацията на гориво.
www.ford.bg/mo/jaguar/jaguar_dvg.html

Ludwig Chekhovtsov
Native speaker of: Native in RussianRussian, Native in UkrainianUkrainian
PRO pts in pair: 564

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  guernica70: Доста тавтологично определение. "Инжекторно" включва идеята за впръскване
9 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
пневматична инжекторна (впръскваща) помпа


Explanation:
Функцията на помпата е да впръсква - било гориво (ако става дума за ДВГ) или друг флуид.
Задвижването й се осъществява по пневматичен начин: с използване на въздух като работно тяло. В момвнта се сещам за два вида: 1) с бутало, и 2) с работно колело (или както им казваме, може би не съвсем коректно - турбинни).


    Reference: http://62.49.98.90/PDFs/air_pump.pdf
invguy
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in pair: 1147

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Elissaveta Toteva
8 hrs
  -> Благодаря!

neutral  Ludwig Chekhovtsov: няма бутало, няма работно колело - no moving parts
12 hrs
  -> http://www.cwfc.com/sprague/s_pump.htm (потърсете "how the pump works": описание на 2 различни бутални конструкции). Относно "турбинния" тип - сигурен съм, че ми е минавало пред очите, но вероятно е специфичен термин и не можах да го намеря (за 1/2 час :)

agree  Empty Whiskey Glass
15 hrs
  -> Благодаря!