KudoZ home » English to Bulgarian » Tech/Engineering

battery disconnect switch

Bulgarian translation: Изключвател на акумулатор


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:battery disconnect switch
Bulgarian translation:Изключвател на акумулатор
Entered by: Dessislava

12:12 Nov 13, 2003
English to Bulgarian translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: battery disconnect switch
Switch off vehicle electrics using the battery disconnect switch.
From the same manual
Za akumulatora li stava duma? Nikak ne sum svedushta v avtomobilnata tehnika. Mersi predvaritelno.
Dessislava
Изключвател
Explanation:
Waterproof single circut switch with detachable key. Can serve an an anti-theft device. Key can be removed in "off" position.

Required by most racing organizations, these switches protect the vehicle's electrical system and can provide an additional level of safety for maintenance, prevent battery drainage and prevent starting by unauthorized individuals.

Waterproof
Removeable key to protect from unauthorized use
Protection against electrical fire
Suitable for personal watercraft or boats



Тук има изображение на нещото с обяснение за какво служи. Акумулаторен изключвател/прекъсвач/комутатор/ключ.

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 33 mins (2003-11-13 13:46:06 GMT)
--------------------------------------------------

Purpose: To disconnect the battery without having to remove the battery cables

Значи, както беше при нас преди години, някои си сваляха акумулаторите, къде да не им откраднат колата, къде самия акумулатор.
Selected response from:

Empty Whiskey Glass
Grading comment
Many thanks! You've been most helpful!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1ключ-маса
invguy
3 +1Изключвател
Empty Whiskey Glass


Discussion entries: 3





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
Изключвател


Explanation:
Waterproof single circut switch with detachable key. Can serve an an anti-theft device. Key can be removed in "off" position.

Required by most racing organizations, these switches protect the vehicle's electrical system and can provide an additional level of safety for maintenance, prevent battery drainage and prevent starting by unauthorized individuals.

Waterproof
Removeable key to protect from unauthorized use
Protection against electrical fire
Suitable for personal watercraft or boats



Тук има изображение на нещото с обяснение за какво служи. Акумулаторен изключвател/прекъсвач/комутатор/ключ.

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 33 mins (2003-11-13 13:46:06 GMT)
--------------------------------------------------

Purpose: To disconnect the battery without having to remove the battery cables

Значи, както беше при нас преди години, някои си сваляха акумулаторите, къде да не им откраднат колата, къде самия акумулатор.


    Reference: http://www.odysseybatteries.com/hella.htm
Empty Whiskey Glass
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in pair: 288
Grading comment
Many thanks! You've been most helpful!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Comtrans1: Срещала съм го и като battery isolation switch - German English
40 mins

1 day10 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
ключ-маса


Explanation:
Ехей, кога мина този въпрос? ;)

На български се казва "ключ-маса" (може и две думи, без тире).

Кратко пояснение:

В един автомобил всички консуматори (светлини, вентилатори, запалване и пр.) имат постоянна електрическа връзка към металния скелет на автомобила, т. е. са свързани "към (електрическата) маса" - тя е все едно нулата в еднофазната ел. мрежа. Към маса е свързан и единият полюс на акумулатора.

Всички ключове, прекъсвачи и др. ел. включватели правят едно: дават връзка на консуматора И към активния полюс на акумулатора (все едно - "фазата"), и по този начин се затваря съответната ел. верига и протича ток.

Връзката на акумулатора към масата по правило е постоянна, през един дебел кабел, затегнат с винт някъде към каросерията, близо до акумулатора. Ключ-масата служи за прекъсване именно на тази връзка. Това се прави, когато машината се оставя продължително време без надзор. По този начин, дори и да има утечки някъде по веригите (стари кабели, влажно време), акумулаторът няма да се разрежда вследствие на тях, тъй като няма начин да се затвори верига към него. Освен това, ако напр. при паркиран автомобил стане късо (да речем, пробив в изолация) във веригата на стартера, стартерът няма да се завърти... и автомобилът няма да тръгне сам. (Случвало се е, и хич даже не е смешно).

Всъщност при съвременните автомобили ел. веригите са достатъчно добре обезопасени, и ключ-маса се използва само в особени случаи. Той обаче е задължителен за селскостопански, пътно-строителни и пр. машини, при които голяма част от ел. системата е пряко изложена на атмосферни влияния и агресивна среда.

Те освен това са и тежки... и ако тръгнат самички, става сериозно... ;)

invguy
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in pair: 1151

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  klyunchev: Лингво х3+: battery disconnect switch выключатель аккумуляторной батареи, выключатель "массы".
2937 days