KudoZ home » English to Catalan » Art/Literary

Pidgin

Catalan translation: pidgin (amb cursiva)


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Pidgin
Catalan translation:pidgin (amb cursiva)
Entered by: Aida GarciaPons

11:22 Mar 26, 2003
English to Catalan translations [Non-PRO]
Art/Literary
English term or phrase: Pidgin
(...) their knowledge of Pidgin improved...

parlen de l'idioma
Com es diu en catala??

Gracies :)
Aida GarciaPons
United States
pidgin English, anglès pidgin o pidgin
Explanation:
HTH

Sheila

El mateix succeeix a les dues províncies anglòfones del país, on la variant usada a la vida diària s'anomena pidgin–english, pel seu origen com a llengua híbrida (barreja de l'anglès i de les llengües indígenes) per dur a terme intercanvis socials o econòmics.




obable que el seu competidor principal vingui no pas de l'anglès, sinó més aviat d'altres llengües regionals, com ara el wòlof, que també es difon arreu del Senegal i els seus mercats, i l'anglès pidgin, una versió simplificada i bàsica de l'anglès emprada com a llengua franca.

L'augment de les comunicacions regionals, les interaccions informals en el mercat i les migracions provoquen l'extensió de les llengües regionals arreu del món, tal com les estenen a l'Àfrica. El xinès mandarí es difon per la Xina i en algunes zones veïnes del sud. El castellà s'estén per les Amèriques i centenars de varietats de l'anglès pidgin han aparegut d'una manera informal entre diversos grups a Austràlia, el Carib, Papua Nova Guinea i l'Àfrica occidental. L'ús del francès continua creixent en moltes antigues colònies franceses, si bé molt més lentament que no va fer-ho en el seu apogeu d'influència colonial. L'hindi ateny nous aprenents a l'Índia multilingüe i multiètnica, i l'àrab s'escampa pel nord d'Àfrica i el sud-est d'Àsia alhora com a llengua de l'islam i com una de les llengües més importants del comerç regional.


El pidgin del Camerun, però, ha experimentat un procés de criollització; és a dir, s’ha convertit en la llengua que aprenen els nens al nucli familiar; (13) i fins i tot cert consens normatiu a través de la traducció de la Bíblia. Un exemple d'aquesta variant popular de l'anglès seria un enunciat com a gou go farm tomorrow, on gou és la forma de futur del verb go.
Selected response from:

Sheila Hardie
Spain
Grading comment
Gracies a tots tres. Les referencies m'han anat be.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5pidgin
Maria Rosich Andreu
5Llengua francaxima
2pidgin English, anglès pidgin o pidgin
Sheila Hardie


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
pidgin


Explanation:
es diu igual

--------------------------------------------------
Note added at 2003-03-26 11:28:53 (GMT)
--------------------------------------------------


Ho pots trobar a la pàg del termcat:

termcat. pidgin m. es pidgin. fr pidgin. it pidgin. en pidgin. <Lingüística>. Modalitat d\'una llengua d\'àmplia difusió simplificada ...
www.termcat.es/termgia/termnorm/fitxes/1/10286_5.html

--------------------------------------------------
Note added at 2003-03-26 11:36:28 (GMT)
--------------------------------------------------

L\'existència de pseudollengües com el pidgin en el sud-est asiàtic ol\' span- glish
de Puerto Rico són fruit d\'una absència completa del que denominem 104 ...
www.bib.uab.es/pub/quaderns/11385790n3p101.pdf

La paraula pidgin és, originalment, la designació del Chinese Pidgin English, a partir de la
deformació que pateix la paraula anglesa business (HALL: 1944).

És probable que el seu competidor principal vingui no pas de l\'anglès, sinó més aviat d\'altres llengües regionals, com ara el wòlof, que també es difon arreu del Senegal i els seus mercats, i l\'anglès pidgin, una versió simplificada i bàsica de l\'anglès emprada com a llengua franca.
http://www.uoc.edu/humfil/articles/cat/fishman/fishman.html

centenars de varietats de l\'anglès pidgin han aparegut d\'una manera informal entre diversos grups a Austràlia, el Carib, Papua Nova Guinea i l\'Àfrica occidental
http://www.uoc.edu/humfil/articles/cat/fishman/fishman.html

Maria Rosich Andreu
Spain
Native speaker of: Native in CatalanCatalan, Native in SpanishSpanish
PRO pts in pair: 88

7 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
pidgin English, anglès pidgin o pidgin


Explanation:
HTH

Sheila

El mateix succeeix a les dues províncies anglòfones del país, on la variant usada a la vida diària s'anomena pidgin–english, pel seu origen com a llengua híbrida (barreja de l'anglès i de les llengües indígenes) per dur a terme intercanvis socials o econòmics.




obable que el seu competidor principal vingui no pas de l'anglès, sinó més aviat d'altres llengües regionals, com ara el wòlof, que també es difon arreu del Senegal i els seus mercats, i l'anglès pidgin, una versió simplificada i bàsica de l'anglès emprada com a llengua franca.

L'augment de les comunicacions regionals, les interaccions informals en el mercat i les migracions provoquen l'extensió de les llengües regionals arreu del món, tal com les estenen a l'Àfrica. El xinès mandarí es difon per la Xina i en algunes zones veïnes del sud. El castellà s'estén per les Amèriques i centenars de varietats de l'anglès pidgin han aparegut d'una manera informal entre diversos grups a Austràlia, el Carib, Papua Nova Guinea i l'Àfrica occidental. L'ús del francès continua creixent en moltes antigues colònies franceses, si bé molt més lentament que no va fer-ho en el seu apogeu d'influència colonial. L'hindi ateny nous aprenents a l'Índia multilingüe i multiètnica, i l'àrab s'escampa pel nord d'Àfrica i el sud-est d'Àsia alhora com a llengua de l'islam i com una de les llengües més importants del comerç regional.


El pidgin del Camerun, però, ha experimentat un procés de criollització; és a dir, s’ha convertit en la llengua que aprenen els nens al nucli familiar; (13) i fins i tot cert consens normatiu a través de la traducció de la Bíblia. Un exemple d'aquesta variant popular de l'anglès seria un enunciat com a gou go farm tomorrow, on gou és la forma de futur del verb go.



    Reference: http://cultura.gencat.es/llengcat/noves/hm01hivern/internaci...
    Reference: http://www.uoc.edu/humfil/articles/cat/fishman/fishman_imp.h...
Sheila Hardie
Spain
Native speaker of: Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 8
Grading comment
Gracies a tots tres. Les referencies m'han anat be.

8 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
Llengua franca


Explanation:
Llengua que és una barreja de dues o més llengües i en la qual s'entenen els naturals de pobles distints.

La definició és del DIEC.

De fet, és la denominació formal. Segons en quin registre ho hagis de fer servir, també pots parlar de llengua híbrida o, fins i tot, però molt col·loquialment, de pidgin.

xima
Native speaker of: Native in CatalanCatalan, Native in SpanishSpanish