KudoZ home » English to Catalan » Other

e.g.

Catalan translation: p. ex., p. e., p.e.


17:34 Mar 14, 2002
English to Catalan translations [Non-PRO]
/ llengua
English term or phrase: e.g.
Ja sé que això vol dir "per exemple" el que ara no sé segur és com es fa l'abreviació en català. És "p.ex."?
Gisela
Catalan translation:p. ex., p. e., p.e.
Explanation:
Segons el "Llibre de la llengua catalana per escriure correctament el català" d'edicions Castellnou, "per exemple" es pot abreviar de les maneres següents:
p. ex.
p. e.
p.e.

Les dues primeres opcions conserven els espais entre paraules.
Selected response from:

Victòria Peñafiel Mengual
Spain
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2p.ex.
Ariadna Castillo González
4p. ex., p. e., p.e.
Victòria Peñafiel Mengual
4p.ex
Fernando Muela


  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
p.ex


Explanation:
Sí, estás en lo cierto. Como muestra vale un ejemplo (valga la redundancia) de los 1650 registrados en catalán en Google.

Ajuda de l'Agenda Cultural
... Només es pot triar una opció. Hi ha àmbits específics (p. ex. "cançó", "cant
coral", "clàssica", o bé "arts plàstiques", "fotografia".... i àmbits ...
cultura.gencat.es/agenda/ajudaact.htm - 12k - En caché - Páginas similares

Fernando Muela
Spain
Native speaker of: Native in SpanishSpanish

17 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
p. ex., p. e., p.e.


Explanation:
Segons el "Llibre de la llengua catalana per escriure correctament el català" d'edicions Castellnou, "per exemple" es pot abreviar de les maneres següents:
p. ex.
p. e.
p.e.

Les dues primeres opcions conserven els espais entre paraules.

Victòria Peñafiel Mengual
Spain
Native speaker of: Native in SpanishSpanish
PRO pts in pair: 4

40 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
p.ex.


Explanation:
Segons el manual de redacció i estil de El 9 Nou, l'única forma correcta és p.ex. tal i com tu proposaves, sense espais.



Ariadna Castillo González
Hong Kong
Native speaker of: Native in SpanishSpanish, Native in CatalanCatalan
PRO pts in pair: 25

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Sans
12 hrs

agree  Eduard Salas
11 days