KudoZ home » English to Catalan » Other

integrate

Catalan translation: fusionar


14:44 Mar 17, 2002
English to Catalan translations [Non-PRO]
English term or phrase: integrate
I am looking for a word which has a forceful and awesome ring to it, which has to have the meaning of "Integrate", and can also mean fuse, bond, and merge together as one. Imagine atoms binding and fusing together to create a molecule. Thanks!!
Raymond Chay
Catalan translation:fusionar
Explanation:
Hi Raymond,

I think the word you are looking for is "fusionar". Still, you have more context than we do, so here are some words and their definitions (by the hiperencilopèdia Catalana). Pick and choose!!

INTEGRAR: 1 tr Formar, diferents parts, un tot. 2 1 tr Unir en un tot. Caldria integrar els esforços dispersos en una acció conjunta. 2 tr Fer entrar en un tot com a part integrant.

ENGLOBAR: 1 Reunir diverses coses en un sol tot o en un cúmul. Aquestes conferències engloben tot un curs. 2 En un conjunt de coses, fer-n'hi entrar una altra, incloure-la-hi.

AMALGAMAR:1 Aliar (un metall) amb el mercuri. 2 fig Unir (elements heterogenis) en un tot uniforme

FUSIONAR: Fer la fusió
FUSIÓ: fusió nuclear FÍS NUC Reacció nuclear exoenergètica consistent en la reunió de dos nuclis atòmics per a formar-ne un altre de més pesant, amb possible emissió d'un neutró o d'un protó.

COMPONDRE: Formar (un tot) reunint o combinant diversos elements, diverses parts o diversos ingredients. Compondre un medicament amb diverses substàncies.

Good luck!
Have a nice Sunday ;)
Selected response from:

Ariadna Castillo González
Hong Kong
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5unir(se)
Ocell
4fusionar
Ariadna Castillo González
4integrar
Victòria Peñafiel Mengual


  

Answers


12 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
integrar


Explanation:
"Integrar" is the literal translation.

Other possibilities that (I guess) convey the meaning you want:

Congriar = Formar (alguna cosa) per acumulació de diversos elements
Conglobar = Aplegar (diverses coses) formant una massa atapeïda, arrodonida
Cohesionar = Unir estretament formant cohesió.
Fusionar = Fer la fusió (de partits, d'interessos, etc, abans distints, en pugna).


    Reference: http://www.grec.net/home/cel/dicc.htm
Victòria Peñafiel Mengual
Spain
Native speaker of: Native in SpanishSpanish
PRO pts in pair: 4

21 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
fusionar


Explanation:
Hi Raymond,

I think the word you are looking for is "fusionar". Still, you have more context than we do, so here are some words and their definitions (by the hiperencilopèdia Catalana). Pick and choose!!

INTEGRAR: 1 tr Formar, diferents parts, un tot. 2 1 tr Unir en un tot. Caldria integrar els esforços dispersos en una acció conjunta. 2 tr Fer entrar en un tot com a part integrant.

ENGLOBAR: 1 Reunir diverses coses en un sol tot o en un cúmul. Aquestes conferències engloben tot un curs. 2 En un conjunt de coses, fer-n'hi entrar una altra, incloure-la-hi.

AMALGAMAR:1 Aliar (un metall) amb el mercuri. 2 fig Unir (elements heterogenis) en un tot uniforme

FUSIONAR: Fer la fusió
FUSIÓ: fusió nuclear FÍS NUC Reacció nuclear exoenergètica consistent en la reunió de dos nuclis atòmics per a formar-ne un altre de més pesant, amb possible emissió d'un neutró o d'un protó.

COMPONDRE: Formar (un tot) reunint o combinant diversos elements, diverses parts o diversos ingredients. Compondre un medicament amb diverses substàncies.

Good luck!
Have a nice Sunday ;)

Ariadna Castillo González
Hong Kong
Native speaker of: Native in SpanishSpanish, Native in CatalanCatalan
PRO pts in pair: 25

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
unir(se)


Explanation:
a lo mejor te puede ser útil algo como:

unir(se), unificar(se)

--------------------------------------------------
Note added at 2002-03-17 17:55:54 (GMT)
--------------------------------------------------

Ostres! Vaig tan atabalat que no havia vist que la traducció era al català!
Bé, tot i així unir-se o unificar-se (amb el guionet, és clar) segueixen sent dues opcions vàlides.

Ocell
PRO pts in pair: 12