KudoZ home » English to Catalan » Other

millionth and billionth

Catalan translation: milionèsim/a ----- bilionèsim/a


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:millionth and billionth
Catalan translation:milionèsim/a ----- bilionèsim/a
Entered by: Ariadna Castillo González

03:57 May 21, 2002
English to Catalan translations [Non-PRO]
English term or phrase: millionth and billionth
M'agradaria saber els ordinals de milió i bilió. No m'enrecordo i no els trobo en lloc. Gràcies :)
Patricia Myers
United States
milionèsim/a ----- bilionèsim/a
Explanation:
Hola Patricia,


bilionèsim -a
[de bilió]
1 adj Ordinal corresponent a bilió.
2 adj Fraccionari corresponent a bilió. La bilionèsima part d'una quantitat.
3 m Tres bilionèsims.
bi_li_o_nè_sim.


Milionèsim -a
[1868; de milió]
1 1 adj Dit de cadascuna de les parts d'una quantitat dividida en un milió de parts iguals. La milionèsima part d'un metre.
2 m Cadascuna d'aquestes parts. Un milionèsim, 1/1 000 000.
2 adj Que, en una sèrie, en té 999 999 abans que ell.
mi_li_o_nè_sim.

Gran Diccionari de l'Enciclopèdia Catalana

Espero que et sigui d'ajuda,
Molta sort i fins aviat.
Ariadna :)
Selected response from:

Ariadna Castillo González
Hong Kong
Grading comment
Gràcies!!!!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +4milionèsim/a ----- bilionèsim/a
Ariadna Castillo González
4lloc número milió
Aida Macedo


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
lloc número milió


Explanation:
6. The ordinal numbers (Engl. "first," and etc.):

From 1st. to 12th.: primer [preemé] (fem. primera [preemérå]), segon [sågón] (fem. segona [sågónå]), tercer [tårsé] (fem. tercera [tårsérå]), quart [kooàrt] (fem. quarta [kooàrtå]), cinquè [seenkè] (fem. cinquena [seenkènå]), sisè [seezè] (fem. sisena [sizènå]). setè [såthè] (fem. setena [såthènå]), vuitè [booeetè] (fem. vuitena [booeetènå]), novè [noobhè] (fem. novena [noobhènå]), desè [dåzè] (fem. desena [dåzènå]); onzè [oonzè]), dotzè [dootzè] (fem. dotzena [dootzènå]).

After 12th, the cardinal numbers are used: ocupava el lloc número quinze, "he / she occupied the 15th place."




    Reference: http://www.sola.sole.com/gnoun.htm
Aida Macedo
Portugal
Native speaker of: Native in PortuguesePortuguese

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +4
milionèsim/a ----- bilionèsim/a


Explanation:
Hola Patricia,


bilionèsim -a
[de bilió]
1 adj Ordinal corresponent a bilió.
2 adj Fraccionari corresponent a bilió. La bilionèsima part d'una quantitat.
3 m Tres bilionèsims.
bi_li_o_nè_sim.


Milionèsim -a
[1868; de milió]
1 1 adj Dit de cadascuna de les parts d'una quantitat dividida en un milió de parts iguals. La milionèsima part d'un metre.
2 m Cadascuna d'aquestes parts. Un milionèsim, 1/1 000 000.
2 adj Que, en una sèrie, en té 999 999 abans que ell.
mi_li_o_nè_sim.

Gran Diccionari de l'Enciclopèdia Catalana

Espero que et sigui d'ajuda,
Molta sort i fins aviat.
Ariadna :)


Ariadna Castillo González
Hong Kong
Native speaker of: Native in SpanishSpanish, Native in CatalanCatalan
PRO pts in pair: 25
Grading comment
Gràcies!!!!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Sans
35 mins

agree  cicci
1 hr

agree  ritchi
1 day14 hrs

agree  Victòria Peñafiel Mengual
2 days14 hrs