KudoZ home » English to Catalan » Other

shuttle

Catalan translation: llançadora


21:55 May 22, 2002
English to Catalan translations [Non-PRO]
/ transports
English term or phrase: shuttle
servei regular d'enllaç? És el que he trobat, alguna altra suggerència?
Patricia Myers
United States
Catalan translation:llançadora
Explanation:
una llançadora és un vehicle que només fa una ruta, amb molt poques parades, si en fa alguna. També és aplicable a les *llançadores* espacials, ja que només fan una ruta sense parades en mig...

en els antics telers la llançadora (que crec que és el mateix origen del mot anglès) era un objecte que passava el fil d'una banda a l'altra del teler...
Selected response from:

MarcFonoll
Spain
Grading comment
Gràcies :)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +4llançadoraMarcFonoll
5 +1pont aeri
Ariadna Castillo González


  

Answers


12 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
pont aeri


Explanation:
Hola Patricia,

Si es tracta d'avions, el Termcat proposa pont aeri.

pont aeri
<Transport aeri>

ca pont aeri, m
es puente aéreo
fr pont aérien
en airlift
en shuttle service
de Luftbrücke


Línia aèria, generalment entre dues grans ciutats, amb un trànsit freqüent i continu.

Si no es tracta d'avions, pots utilitzar servei de (trens, autobusos...) de distàncies curtes o de "rodalies". Aquesta última opció és potser molt ""barcelonitzada"" ;)

Molta sort!
Ariadna


--------------------------------------------------
Note added at 2002-05-22 22:31:44 (GMT)
--------------------------------------------------

En Marc té raó. El Termcat també recull aquesta possibilitat, tot i que personalment no em sembla un terme massa transparent.

llançadora
<Transports>


ca llançadora, f
es lanzadera
fr navette
en shuttle
de Shuttle


Vehicle que transporta passatgers de manera contínua i regular entre dos punts.

NT: Llançadora s\'utilitza també en aposició: autobús llançadora, tren llançadora.

http://www.termcat.es/scripts/rwisapi.dll/@Termcat_dev.env

--------------------------------------------------
Note added at 2002-05-22 22:34:02 (GMT)
--------------------------------------------------

És curiós que el DIEC no inclogui aquesta accepció al diccionari. Només diu el següent: llançador -a adj. i m. i f. Que llança. Llançador de disc, de javelina. || f. Peça generalment de fusta, en forma de barca amb les extremitats afusades i guarnides amb punta de ferro, que s\'usa per a teixir i que es fa servir per a inserir el fil de trama dins la calada.



Ariadna Castillo González
Hong Kong
Native speaker of: Native in SpanishSpanish, Native in CatalanCatalan
PRO pts in pair: 25

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Sans
7 hrs

24 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +4
llançadora


Explanation:
una llançadora és un vehicle que només fa una ruta, amb molt poques parades, si en fa alguna. També és aplicable a les *llançadores* espacials, ja que només fan una ruta sense parades en mig...

en els antics telers la llançadora (que crec que és el mateix origen del mot anglès) era un objecte que passava el fil d'una banda a l'altra del teler...

MarcFonoll
Spain
PRO pts in pair: 4
Grading comment
Gràcies :)

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ariadna Castillo González: Tens tota la raó ;)
11 mins

agree  cicci
9 hrs

agree  Victòria Peñafiel Mengual
22 hrs

agree  ritchi
23 hrs