KudoZ home » English to Catalan » Slang

In hot water

Catalan translation: sortir-ne escaldat


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:In hot water
Catalan translation:sortir-ne escaldat
Entered by: Ariadna Castillo González

16:32 Mar 26, 2002
English to Catalan translations [PRO]
Slang / colloquial
English term or phrase: In hot water
"In hot water" is a pun on the term in English for getting into trouble, as the anecdote is about an incident in a sauna - I therefore need to keep the pun if possible!Any suggestions welcome!
louisajay
sortir-ne escaldat
Explanation:
Aquesta és una altra manera de dir-ho. Existeix "sortir-se amb la seva" que vol dir aconseguir alguna cosa i, paral·lelament existeix "sortir escaldat d'alguna situació o sortir-ne escaldat" que vol dir que les coses aquesta vegada no t'han anat tan bé.

Molta sort! ;)
Selected response from:

Ariadna Castillo González
Hong Kong
Grading comment
Although all solutions were great, this one will be most adaptable to the context. Thanks all
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1sortir-ne escaldat
Ariadna Castillo González
5Posar-se de peus a la galleda / estar amb l'aigua al coll
Ocell
4"Acabar escaldat"
Pilar Megías


  

Answers


22 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
"Acabar escaldat"


Explanation:
It is a common colloquial Catalan Expression. "Escaldar" means to get burnt in contact with hot water. It is used to express the frustration or disapontment of expecting somenthing very good and getting something quite fishy!

Pilar Megías
Barcelona


Pilar Megías
Native speaker of: Native in SpanishSpanish, Native in CatalanCatalan

39 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
sortir-ne escaldat


Explanation:
Aquesta és una altra manera de dir-ho. Existeix "sortir-se amb la seva" que vol dir aconseguir alguna cosa i, paral·lelament existeix "sortir escaldat d'alguna situació o sortir-ne escaldat" que vol dir que les coses aquesta vegada no t'han anat tan bé.

Molta sort! ;)

Ariadna Castillo González
Hong Kong
Native speaker of: Native in SpanishSpanish, Native in CatalanCatalan
PRO pts in category: 4
Grading comment
Although all solutions were great, this one will be most adaptable to the context. Thanks all

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Sans
13 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
Posar-se de peus a la galleda / estar amb l'aigua al coll


Explanation:
Dues frases fetes més que et podrien anar bé segons el context.

La primera vol dir posar-se en problemes, fer una cosa que no s'hauria hagut de fer.

La segona es diu en situacions en què et trobes amb problemes, siguin per culpa teva o no. També es fa servir quan vas curt de diners.

Ocell