KudoZ home » English to Croatian » Accounting

vertical equity

Croatian translation: okomita jednakost


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:vertical equity
Croatian translation:okomita jednakost

04:15 Sep 8, 2006
English to Croatian translations [PRO]
Bus/Financial - Accounting / taxation terms
English term or phrase: vertical equity
Jedna od metoda pravednog oporezivanja. U biti princip po kojem bi ljudi s većom platežnom sposobnošću trebali državi plaćati veći porezni iznos nego oni ljudi čija je platežna sposobnost manja. Ako se porezi plaćaju strogo proporcionalno s razinom njihovih prihoda, ovo se zove proporcionalno oporezivanje odnosno paušalno oporezivanje. Ako se porezi plaćaju nesrazmjerno s razinom prihoda, onda se radi o progresivnom oporezivanju. U zadnjem se slučaju zapravo radi o preraspodjeli sveukupnih prihoda.

http://www.economist.com/research/Economics/alphabetic.cfm?l...

en.wikipedia.org/wiki/Equity_(economics)

Da li se ovo prevodi kao "vertikalna fiskalna pravednost"?
Vladimir Mavar
okomita jednakost
Explanation:
Ekopen.hr - poslovni portal - Oporezivanje

Vodoravna jednakost – tvrdi da bi oni koji su stvarno jednaki trebali biti jednako oporezovani .
Okomita jednakost – odnosi se na porezni tretman ljudi s različitim razinama dohotka.

www.ekopen.hr/index.php?option=com_content&task=view&id=74&...



Doktorski studij iz Ekonomije i Poslovne ekonomijeFormat
Porezni sustav: vodoravna jednakost; okomita jednakost; analiza poreznog sustava;
efzg.globalnet.hr/UserDocsImages/pds/Doktorski%20studij%202005.pdf


načelo vodoravne pravednosti prema kojem svi oni koji su jednaki trebaju biti jednako oporezovani; načelo okomite pravednosti prema kojem ljudi s različitom ...
hr.wikipedia.org/wiki/Mikroekonomija

... i raspodjela dohotka mora odgovarati društvenim shvaćanjima pravednosti. ... oporezivani,a prema načelu okomite pravednosti se odnosi na oporezivanje ...
efzgskripte.orgfree.com/skripte/pocela_20.doc

Ključne riječi: ..., horizontalna fiskalna pravednost (ravnoteža), ...
www.mzos.hr/svibor/5/02/257/rad_h.htm


http://www.eudict.com/?lang=croeng&word=pravednost

sa stajališta fiskalne pravednosti bilo bi pravilno odrediti iznos doprinosa prema rashodima za osobnu potrošnju...
www.mirovinsko.hr/UserDocsImages/publikacije/revija/9/35-53...
Selected response from:

Vesna Zivcic
Grading comment
Hvala vam.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1vertikalna jednakost
alen botica
3 +1okomita jednakost
Vesna Zivcic
4vertikalna pravičnost/pravednost
Miomira Brankovic


  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
vertikalna pravičnost/pravednost


Explanation:
Kako je (horizontalna i vertikalna) pravičnost važan čimbenik akumuliranja humanog kapitala (jednog od determinanti ekonomske kompetitivnosti), element pravičnosti u sustavima socijalne zaštite ne smije biti grubo smatran neproduktivnim.
www.revija-socijalna-politika.com/journal/include/getdoc.ph...



--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs (2006-09-08 09:15:12 GMT)
--------------------------------------------------

Danas se za utvrđivanje porezne sposobnosti koriste:
a) horizontalna pravednost= jednake treba tretirati jednako
b) vertikalna pravednost= relativno više poreza trebaju platiti oni koji više imaju
http://efzgskripte.nagradne.com/skripte/javne_zderic.doc


Miomira Brankovic
Serbia
Specializes in field
Native speaker of: Native in SerbianSerbian
PRO pts in category: 28

6 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
vertikalna jednakost


Explanation:
moze i ko sto je gdja branka rekla pravednost...

masmedia hrvatsko engleski poslovni rjecnik

--------------------------------------------------
Note added at 6 hrs (2006-09-08 10:31:14 GMT)
--------------------------------------------------

pardon gjda brankovic:)

alen botica
Native speaker of: Native in CroatianCroatian
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Martina Culin
40 mins

9 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
okomita jednakost


Explanation:
Ekopen.hr - poslovni portal - Oporezivanje

Vodoravna jednakost – tvrdi da bi oni koji su stvarno jednaki trebali biti jednako oporezovani .
Okomita jednakost – odnosi se na porezni tretman ljudi s različitim razinama dohotka.

www.ekopen.hr/index.php?option=com_content&task=view&id=74&...



Doktorski studij iz Ekonomije i Poslovne ekonomijeFormat
Porezni sustav: vodoravna jednakost; okomita jednakost; analiza poreznog sustava;
efzg.globalnet.hr/UserDocsImages/pds/Doktorski%20studij%202005.pdf


načelo vodoravne pravednosti prema kojem svi oni koji su jednaki trebaju biti jednako oporezovani; načelo okomite pravednosti prema kojem ljudi s različitom ...
hr.wikipedia.org/wiki/Mikroekonomija

... i raspodjela dohotka mora odgovarati društvenim shvaćanjima pravednosti. ... oporezivani,a prema načelu okomite pravednosti se odnosi na oporezivanje ...
efzgskripte.orgfree.com/skripte/pocela_20.doc

Ključne riječi: ..., horizontalna fiskalna pravednost (ravnoteža), ...
www.mzos.hr/svibor/5/02/257/rad_h.htm


http://www.eudict.com/?lang=croeng&word=pravednost

sa stajališta fiskalne pravednosti bilo bi pravilno odrediti iznos doprinosa prema rashodima za osobnu potrošnju...
www.mirovinsko.hr/UserDocsImages/publikacije/revija/9/35-53...

Vesna Zivcic
Native speaker of: Croatian
PRO pts in category: 8
Grading comment
Hvala vam.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  arsenates
1 hr