KudoZ home » English to Croatian » Business/Commerce (general)

bottom-line acounting

Croatian translation: računovodstvo fokusirano na dobit (krajnji financijski rezultat)


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:bottom-line accounting
Croatian translation:računovodstvo fokusirano na dobit (krajnji financijski rezultat)
Entered by: bonafide1313

10:05 Jan 31, 2009
English to Croatian translations [PRO]
Bus/Financial - Business/Commerce (general) / management
English term or phrase: bottom-line acounting
One of the strongest recent movements calls it The Balanced Scorecard. Traditional accounting has always focused on the dingle bottom-line. Double bottom-line accounting ... summarizes the quality of the organization's realtionships with all its key stakeholders - customers, suppliers, associates and theri families, government, community, etc.
romir
računovodstvo fokusirano na dobit (krajnji financijski rezultat)
Explanation:
računovodstvo fokusirano na dobit


Explanation:
Bottom-line je u računovodstvenom žargonu krajnji financijski rezultat, dobit, profit, što je fokus konvencionalnog, tradicionalnog računovodstva. U vašem kontekstu mislim da je "bottom-line accounting" možda manji problem od "double bottom-line accounting", za što bojim se u našoj praksi nema još puno primjera.


--------------------------------------------------
Note added at 10 hrs (2009-01-31 20:43:05 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.datalab.ba/preduzece/drustvena_odgovornost/vrijed...

--------------------------------------------------
Note added at 10 hrs (2009-01-31 20:44:12 GMT)
--------------------------------------------------

Dobit je najvažnija kategorija poduzeća, jer je svrha njegovog postojanja. No, u DataLab-u znamo da je čežnja za trenutnim dobicima štetna i zbog toga pokušavamo uravnotežiti kratkotrajne rezultate s dugoročnim ciljevima. Mislimo da je pravilni pokazatelj za ocjenjivanje djelovanja poduzeća eko-ekonomija, koja pored dobiti, uvažava i ostale utjecaje preduzeća na okolinu, u kojem isto djeluje. Tako uvažava i postupanje s prirodnim resursima i učinke na ljude, kako unutar, tako i izvan preduzeća. Zbog toga i naša programska oprema nije fokusirana na finansjsko računovodstvo, već kao integralni informacioni sistem prati i ostale pokazatelje.
Selected response from:

bonafide1313
Croatia
Grading comment
Najljepše zahvaljujem na pomoći i Vašem rješenju.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2računovodstvo fokusirano na dobit (krajnji financijski rezultat)bonafide1313
4 +2krajnji saldo
Natasa Djurovic
3 +1bilanca u socijalnom kontekstu
Andreja Ciković
4računovodstveni proces
Svjetlana Nevescanin


  

Answers


41 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
računovodstveni proces


Explanation:
Koliko sam iz teksta shvalitla radi se o "double bottom line accounting"-u što je procesu u europskom računovodstu gdje su pri iskazivanju računovodstvenih (financijskih podataka) jednako važni profit i održivost. Postoji još i triple bottom line accounting ili 3BL -koji uključuje 3p people, planet & profit. Po meni za gornji termin ovo bi u kontekstu bio odgovarajući prijevod.

Svjetlana Nevescanin
Croatia
Works in field
Native speaker of: Croatian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  bonafide1313: mislim da "računovodstveni proces" nedovoljno odražava poantu ovdje
9 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
krajnji saldo


Explanation:
...finansijskog (izvesca) prikaza

nasla sam da je bottom - line figure = donja brojka iz salda
Poslovni recnik M. Cvejic
Analogijom dolazim do zakljucka da se termin odnosi na krajnji saldo nekog finansijskog izvesca

Natasa Djurovic
Serbia
Works in field
Native speaker of: Native in SerbianSerbian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  bonafide1313: svakako je bottom-line figure ona "najdonja" brojka, završni rezultat, no kako izreći kakvo je to "bottom-line računovodstvo"?
9 hrs
  -> Kao sto sam navela!

agree  Dusica Simic
12 hrs
  -> Hvala!

10 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
bottom-line accounting
računovodstvo fokusirano na dobit (krajnji financijski rezultat)


Explanation:
računovodstvo fokusirano na dobit


Explanation:
Bottom-line je u računovodstvenom žargonu krajnji financijski rezultat, dobit, profit, što je fokus konvencionalnog, tradicionalnog računovodstva. U vašem kontekstu mislim da je "bottom-line accounting" možda manji problem od "double bottom-line accounting", za što bojim se u našoj praksi nema još puno primjera.


--------------------------------------------------
Note added at 10 hrs (2009-01-31 20:43:05 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.datalab.ba/preduzece/drustvena_odgovornost/vrijed...

--------------------------------------------------
Note added at 10 hrs (2009-01-31 20:44:12 GMT)
--------------------------------------------------

Dobit je najvažnija kategorija poduzeća, jer je svrha njegovog postojanja. No, u DataLab-u znamo da je čežnja za trenutnim dobicima štetna i zbog toga pokušavamo uravnotežiti kratkotrajne rezultate s dugoročnim ciljevima. Mislimo da je pravilni pokazatelj za ocjenjivanje djelovanja poduzeća eko-ekonomija, koja pored dobiti, uvažava i ostale utjecaje preduzeća na okolinu, u kojem isto djeluje. Tako uvažava i postupanje s prirodnim resursima i učinke na ljude, kako unutar, tako i izvan preduzeća. Zbog toga i naša programska oprema nije fokusirana na finansjsko računovodstvo, već kao integralni informacioni sistem prati i ostale pokazatelje.

bonafide1313
Croatia
Specializes in field
Native speaker of: Native in CroatianCroatian
PRO pts in category: 53
Grading comment
Najljepše zahvaljujem na pomoći i Vašem rješenju.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Larisa Djuvelek-Ruggiero
6 days
  -> Hvala, Lara!

agree  Tomislav Patarčić: malo kasnim, ali se svakako slažem
499 days
  -> Hvala, da je bio 500-ti dan ubacila bi vas u bubanj za neku simboličnu nagradu:))... stvarno, ni sama ne vjerujem da je toliko vremena prošlo, ali potvrda je uvijek dobrodošla

23 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
bilanca u socijalnom kontekstu


Explanation:
"Double bottom-line" je računovodstveni okvir koji obuhvaća širi pojam od samog knjigovodstvenog rezultata - radi se o društveno odgovornom računovodstvu kojem su vrlo bitni i ostali sudionici i dionici društva/tvrtke. Kao što je rekla kolegica bonafide1313, mislim da toga u Hrvatskoj nema baš mnogo pa će se vaš pojam moći prevesti ili opisno ili neologizmom. Srodni pojam je društveno odgovorno poslovanje (pojam je kreirao John Elkington, koji je kreirao i "triple bottom line") - radi se zapravo o socijalno osjetljivoj bilanci.

Example sentence(s):
  • Socijalno osjetljivi poduzetnički poduhvati već u startu imaju nekoliko prednosti. Moguće ih je financirati donatorskim novcem, a pozitivan rezultat (pružanje pomoći siromašnijima, onima s manje mogućnosti) njihovog djelovanja donosi im simpatije.

    Reference: http://en.wikipedia.org/wiki/Double_bottom_line
    Reference: http://en.wikipedia.org/wiki/Triple_bottom_line
Andreja Ciković
Croatia
Works in field
Native speaker of: Native in CroatianCroatian
PRO pts in category: 11

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  bonafide1313: podržavam ovaj vaš prijedlog, jer je romir stavio/la u pitanje samo "bottom-line accounting", koje nije toliko problematično, a double ovdje svakako naravno nije dvostruko ili slično
3 hrs