ProZ.com global directory of translation services
 The translation workplace
Ideas
KudoZ home » English to Croatian » Business/Commerce (general)

cash flow

Croatian translation: novčani tok

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:cash flow
Croatian translation:novčani tok

For term searches and specialty glossaries, please try the new GBK glossaries
11:29 Feb 20, 2009
English to Croatian translations [PRO]
Bus/Financial - Business/Commerce (general)
Additional field(s): Finance (general)
English term or phrase: cash flow
Definition from PowerHomeBiz.com:
The actual movement of cash within a business; the analysis of how much cash is needed and when that money is required by a busi­ness within a period of time.

Example sentence(s):
  • Cash flow is essentially the movement of money into and out of your business; it's the cycle of cash inflows and cash outflows that determine your business' solvency. About.com: small business
  • Preparing a monthly cash flow forecast provides you with the opportunity to show dollar figures, representing revenues and expenses, in the month the business expects to collect and spend the cash. Canada business
  • The difference between the cash in- and out-flows within a given period indicates the net cash flow. When this net cash flow is added to or subtracted from opening bank balances, any likely short-term bank funding requirements can be ascertained. Planware.org
Glossary-building KudoZ




This question was created by:


This question is closed

novčani tok
Definition:
"Novčani tok (engl. cash flow), financijska kategorija koja odražava kretanje gotovine: primitke, izdatke i njihovu razliku; tok novca koji ulazi u poslovanje tvrtke na temelju prodaje robe ili usluga ili po drugim osnovama, i novca koji izlazi iz poslovanja tvrtke na temelju gotovinskih plaćanja za osiguranje neophodnih faktora proizvodnje."
Selected response from:

Kristina Kolic
Croatia
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of translations provided
5 +2novčani tok
Kristina Kolic
4tijek novca
Damir Culjat
4 -2tok gotovineJelena Micovic


Discussion entries: 1





  

Translations offered


15 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
tijek novca


Definition from HRVATSKA UDRUGA ZA ODNOSE S JAVNOŠĆU:
Tijek novca je procjena kako će novac pritjecati na i otjecati s računa.

Example sentence(s):
Damir Culjat
Germany
Native speaker of: Native in CroatianCroatian

Votes in favor of/against selecting this as the best translation of the term asked
Yes  dkalinic: That's the right translaton.
2 mins

No  bonafide1313: Zbog čega tijek novca ako postoji pridjev novčani? Uz to definicija je po mom mišljenju nedovoljno precizna.ODG: srećom ova računovodstvena kategorija udomaćila se u hrvatskim poslovnim knjigama pa ne bih otkrivala toplu vodu:))))
37 mins
  -> Slažem se. Vidim da se u hrvatskim zakonima koristi "novčani tijek" i "novčani tok". narodne-novine.nn.hr/clanci/sluzbeni/262878.html Definiciju pojma prepuštam onda Vama. :)

Yes  Svjetlana Nevescanin: tijek gotovine možda bolje,
2 hrs

No  Kristina Kolic: to nažalost nije računovodstveni pojam koji se već godinama koristi...
1 day13 hrs

18 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -2
tok gotovine


Definition from USAID - OSNOVNI PROGRAM OBUKE :
Postoje tri glavna finansijska izvjestaja putem kojih se prenose racunovodstvene informacije o poslovanju preduzeca, a to su:
• Bilans uspjeha;
• Bilans stanja i
• Izvjestaj o toku gotovine (Izvjestaj o novcanom toku ili cash flow).

Izvještaj o novčanim tokovima pokazuje PRILIV i ODLIV gotovine prema sljedećim kategorijama:
- Protok obrtnih sredstava
- Investicije
- Finansiranje investicija.

Example sentence(s):
  • SEGMENTI BILANSA TOKA GOTOVINE Bilans tokova gotovine (cash flow) ima tri segmenta (dijela): a) gotovinski tok operativne aktivnosti; b) gotovinski tok investicione aktivnosti i c) gotovinski tok aktivnosti finansiranja. - USIAD Program obuke  
  • Tok gotovine Razlika između bilansa uspjeha i toka gotovine je u tome što tok gotovine pokazuje trenutnu potrošnju novca. Otpisi ili bilo koje druge negotovinske stavke nisu uključene u tok gotovine. Prema tome neto tok gotovine neće biti jednak profitu ili gubitku. Dok god postoji gotovine preduzeće može poslovati, tj. dok god preduzeće može plaćati račune ono može i poslovati. Preduzeće bez gotovine, čak i kad ono predstavlja dobro preduzeće, je osuđeno na propast jer nemože plaćati prispjele obaveze. - EXIT Business Support Centre  
  • Direktni izvještaj o toku gotovine: postupak sastavljanja Da bi se napravio direktni izvještaj o toku gotovine, treba slijediti sledeće korake: Izračunati gotovinu od prodaje Izračunati gotovinske troškove proizvodnje Izračunati bruto gotovinske dobiti Izračunati gotovinske poslovne rashode Izračunati gotovinu iz poslovanja Izračunati ostale gotovinske prihode/rashode Izračunati i oduzeti plaćene poreze na prihod Izračunati neto gotovinu poslije poslovanja itd. - UNIVERZITET C.GORE EKONOMSKI FAKULTET  
Jelena Micovic
Native speaker of: Native in SerbianSerbian, Native in CroatianCroatian

Votes in favor of/against selecting this as the best translation of the term asked
No  Kristina Kolic: The links you posted are not links to Croatian websites but only to foreign sites
13 mins
  -> Right, I'll keep it in mind.

No  bonafide1313: Slažem se s Kristinom.
35 mins

28 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
novčani tok


Definition from Limun.hr:
"Novčani tok (engl. cash flow), financijska kategorija koja odražava kretanje gotovine: primitke, izdatke i njihovu razliku; tok novca koji ulazi u poslovanje tvrtke na temelju prodaje robe ili usluga ili po drugim osnovama, i novca koji izlazi iz poslovanja tvrtke na temelju gotovinskih plaćanja za osiguranje neophodnih faktora proizvodnje."

Example sentence(s):
  • "Čisti novčani tok (engl. net cash flow, njem. Netto-Cash-flow) je razlika između novčanih primitaka i novčanih izdataka u određenom razdoblju. Ključna kategorija financijskog pristupa." - Zagrebačka burza  
  • "Novčani tok koji proizlazi iz operativnog poslovanja iznosio je 225 mil. USD što pokazuje sposobnost kompanije da generira snažan novčani tok iz vlastitog poslovanja." - Pliva  
  • "Pos­­­­­­ljed­­­­­­nje razdob­­­­­­lje je ono razdob­­­­­­lje u kojem dolazi do pos­­­­­­ljed­­­­­­nje­g novčanog toka. Odluka Hrvatske narodne banke o izmjenama i dopunama odluke o jedinstvenom iskazivanju efektivne kamatne stope na kredite i depozite - - Narodne novine  

Explanation:
"Zaštita novčanog toka predstavlja zaštitu izloženosti promjenama novčanog toka koje se odnose na određeni rizik koji je povezan s priznatom imovinom ili obvezom ili vrlo izvjesne predviđene transakcije, i koji može utjecati na dobit ili gubitak."
http://propisi.porezna-uprava.hr/view.asp?location=POGLAVLJE...
Kristina Kolic
Croatia
Native speaker of: Native in CroatianCroatian
PRO pts in category: 71

Votes in favor of/against selecting this as the best translation of the term asked
Yes  bonafide1313
15 mins
  -> Hvala, bonafide!

Yes  Davorka Herceg-Lockhart: Slazem se, evo jos jednog primjera: http://wmd.hr/rjecnik-pojmovi-n/web/novcani-tok/
3 days6 mins
  -> Hvala, Davorka!




The glossary compiled from Glossary-building KudoZ is made available openly under the Creative Commons "By" license (v3.0). By submitting this form, you agree to make your contribution available to others under the terms of that license.
Creative Commons License