KudoZ home » English to Croatian » Economics

satisficing

Croatian translation: prihvaćanje prvog zadovoljavajućeg rješenja


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:satisficing
Croatian translation:prihvaćanje prvog zadovoljavajućeg rješenja
Entered by: Vladimir Mavar

07:03 Sep 9, 2006
English to Croatian translations [PRO]
Bus/Financial - Economics / economic policy
English term or phrase: satisficing
Pristanak na nešto dostatno umjesto onog što je najbolje moguće. Ovo se može dogoditi u bilo kojoj situaciji gdje postoje višestruki ciljevi kod donošenja gospodarskih odluka. Klasična, kao i neoklasična, ekonomika pretpostavlja da pojedinci, poduzeća i državne vlasti pokušavaju postići optimalan odnosno najpovoljniji ishod od svojih odluka. Ovaj termin pretpostavlja da se oni odluče na određenu razinu postignuća za svaki cilj te da pokušaju odjednom dostići sve ove ciljene umanjene povoljnosti. Ovaj pristup donošenju odluka potječe od bihevioralne ekonomike.

en.wikipedia.org/wiki/Satisficing

web.uvic.ca/akeller/pw408/r_satisfice.html

www.usabilityfirst.com/glossary/term_1067.txl


Zasada mi je jedina ideja za ovaj izraz "utvrđivanje prioriteta". Mislim da sama riječ "satisfice" proizlazi iz kombinacije riječi "satisfy" i "suffice".
Vladimir Mavar
prihvaćanje prvog zadovoljavajućeg rješenja
Explanation:
DESKRIPTIVNI MODELI DONOŠENJA ODLUKA

1. TEORIJA ZADOVOLJENJA:

Jednu od najranijih alternativa teoriji očekivane korisnosti predložio je Herbert Simon, prema kojem ljudi odabiru zadovoljavajuće odluke, a da ne teže pronalaženju najoptimalnije odluke.
www.ffzg.hr/psiho/stup/SKRIPTE/I godina/II semestar/UMI/sem...



Zadovoljavanje (engl.satisficing) predviđa izbor prve ispitane opcije koja zadovoljava jedan ili više postavljenih kriterija ili ograničenja. Redoslijed u kojem se opcije ispituju određuje se iskustveno, po osjećaju i sl. Menadžeri moraju napraviti izbor u situaciji s više ograničenja: ograničena količina i točnost podataka, mogućnost njihove obrade, vrijeme raspoloživo za sakupljanje i analizu podataka, raspoložive metode i vlastite intelektualne sposobnosti


"satisficing" (ie, making a choice that is good enough) is the most common decision strategy.
tip.psychology.org/decision.html

Simon (1976) has made the case that "satisficing" (ie, making a choice that is good enough) is the most common decision strategy. On the other hand, ...
tip.psychology.org/decision.html

Crucial to this theory is the concept of “satisficing” behaviour—achieving acceptable economic objectives while minimizing complications and risks—as contrasted with the traditional emphasis on maximizing profits. Simon's theory thus offers a way to consider the psychological aspects of decision making that classical economists have tended to ignore. http://www.britannica.com/eb/article-9067856

Herbert Simon (1978). Nobelova nagrada. Zadovoljavajuća teorija – dobro opisuje stvarno ponašanje ljudi. lai.etfos.hr/Dodaci/BiljeskeAI.pdf
Selected response from:

Vesna Zivcic
Grading comment
Hvala vam.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +2prihvaćanje prvog zadovoljavajućeg rješenja
Vesna Zivcic
2metoda/načelo zadovoljavanja/prihvatljivosti
Martina Culin
2prihvatljivo na granici zadovoljavajuceg
Sladjana


Discussion entries: 2





  

Answers


4 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
prihvatljivo na granici zadovoljavajuceg


Explanation:
Sada sam provjerila u englsko-njemackom rjecniku i tamo stoji, da je satisficing nesto sto je prihvatljivo, ali je na granici zadovoljavajuceg.

Sladjana
Montenegro
Works in field
Native speaker of: Native in SerbianSerbian, Native in GermanGerman

6 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
prihvaćanje prvog zadovoljavajućeg rješenja


Explanation:
DESKRIPTIVNI MODELI DONOŠENJA ODLUKA

1. TEORIJA ZADOVOLJENJA:

Jednu od najranijih alternativa teoriji očekivane korisnosti predložio je Herbert Simon, prema kojem ljudi odabiru zadovoljavajuće odluke, a da ne teže pronalaženju najoptimalnije odluke.
www.ffzg.hr/psiho/stup/SKRIPTE/I godina/II semestar/UMI/sem...



Zadovoljavanje (engl.satisficing) predviđa izbor prve ispitane opcije koja zadovoljava jedan ili više postavljenih kriterija ili ograničenja. Redoslijed u kojem se opcije ispituju određuje se iskustveno, po osjećaju i sl. Menadžeri moraju napraviti izbor u situaciji s više ograničenja: ograničena količina i točnost podataka, mogućnost njihove obrade, vrijeme raspoloživo za sakupljanje i analizu podataka, raspoložive metode i vlastite intelektualne sposobnosti


"satisficing" (ie, making a choice that is good enough) is the most common decision strategy.
tip.psychology.org/decision.html

Simon (1976) has made the case that "satisficing" (ie, making a choice that is good enough) is the most common decision strategy. On the other hand, ...
tip.psychology.org/decision.html

Crucial to this theory is the concept of “satisficing” behaviour—achieving acceptable economic objectives while minimizing complications and risks—as contrasted with the traditional emphasis on maximizing profits. Simon's theory thus offers a way to consider the psychological aspects of decision making that classical economists have tended to ignore. http://www.britannica.com/eb/article-9067856

Herbert Simon (1978). Nobelova nagrada. Zadovoljavajuća teorija – dobro opisuje stvarno ponašanje ljudi. lai.etfos.hr/Dodaci/BiljeskeAI.pdf



    efzg.globalnet.hr/UserDocsImages/INF/Ceric/spo/(1a)_odlučivanje_i%20_donositelji_odluka.pdf
Vesna Zivcic
Native speaker of: Croatian
PRO pts in category: 12
Grading comment
Hvala vam.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Veronica Prpic Uhing
2 hrs

agree  Ivana Bjelac
7 hrs

8 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
metoda/načelo zadovoljavanja/prihvatljivosti


Explanation:
U slovenskom jeziku sam našla izraz "zadovoljivo obnašanje", a u tom duhu sam i u hrvatskom jeziku u par navrata naletjela na izraz "zadovoljavanje" kao ekvivalent engleskom "satisficing".

(Zadovoljavanje (engl. satisficing) predviđa izbor prve ispitane
opcije koja zadovoljava jedan ili više postavljenih kriterija ili
ograničenja. Redoslijed u kojem se opcije ispituju određuje se
iskustveno, po osjećaju i sl.
http://oliver.efzg.hr/~vlceric/IM-SPO/odlucivanje_i_donosite...

Ukoliko vam treba precizan prijevod, možda je najbolji onaj opisni koji je predložila Vesna.


    Reference: http://oliver.efzg.hr/~vlceric/IM-SPO/odlucivanje_i_donosite...
Martina Culin
Croatia
Native speaker of: Native in CroatianCroatian