KudoZ home » English to Croatian » Finance (general)

dirty float

Croatian translation: upravljani plivajući tečaj


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:dirty float
Croatian translation:upravljani plivajući tečaj
Entered by: Vladimir Mavar

07:34 Sep 6, 2006
English to Croatian translations [PRO]
Bus/Financial - Finance (general) / monetary/banking terms
English term or phrase: dirty float
Jedna vrsta plutajuće stope razmjene valuta koja u biti nije potpuno slobodna jer se povremeno umiješa središnja banka da promijeni stopu od razine slobodnog tržišta. Ipak je plivajuća stopa jer se ne namješta unaprijed određena nominalna vrijednost. U današnjem integriranom globalnom tržištu, upotreba ovakve razmjenske stope uvelike utječe na trgovačku bilancu neke zemlje sa njenim tržišnim partnerima.

http://www.frbsf.org/tools/glossary/glossReg.html

www.investopedia.com/terms/d/dirtyfloat.asp

en.wikipedia.org/wiki/Managed_float_regime


Mislim da bih radije preveo akademski naziv ovog termina. Logički mi pada napamet "sređena razmjena valuta", a ne znam može li "predvođena razmjena valuta".
Vladimir Mavar
upravljani plivajući tečaj
Explanation:
U publikaciji Hrvatske narodne banke managed float prevode kao upravljani plivajući tečaj.

--------------------------------------------------
Note added at 6 hrs (2006-09-06 13:47:55 GMT)
--------------------------------------------------

Iz skripti koje se koriste na Ekonomskom fakultetu:

MMF razlikuje različite varijante deviznog tečaja u odnosu na one koje mu zemlje članice službeno prijave, a to su:
•Upravljano plivajući devizni tečaj bez unaprijed određenog smjera kretanja: monetarna vlast putem intervencija na međunarodnim deviznim tržištima utječe na kretanja deviznog tečaja bez prethodnog specificiranja smjera njegova kretanja (promjene koje se potaknu nisu i ne mogu biti automatske, a indikatori za upravljanje tečajem imaju presudnu važnost). – taj tečaj koristi RH
•Slobodno plivajući devizni tečaj: devizni tečaj se određuje tržišno, na temelju ponude i potražnje. Monetarna politika je u načelu neovisna od politike deviznog tečaja.

http://efzgskripte.orgfree.com/skripte/instrumenti_monetarne...
Selected response from:

Zdenka Ivkovcic
Croatia
Grading comment
Hvala vam.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1upravljani plivajući tečaj
Zdenka Ivkovcic
4plutajuća tečajna stopa
Slavica Kosca-Vrlazic


  

Answers


5 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
plutajuća tečajna stopa


Explanation:
Prema Iviru i njegovom Poslovno-upravnom rječniku sve "floating"
je "plutajuće". Npr. floating interest rate = plutajuća kamatna stopa, floating bank rate = plutajući bankovni tečaj, ali koristi i izraz "fluktuirajući" koji se meni čini boljim.

Slavica Kosca-Vrlazic
Croatia
Works in field
Native speaker of: Native in MacedonianMacedonian, Native in CroatianCroatian

8 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
upravljani plivajući tečaj


Explanation:
U publikaciji Hrvatske narodne banke managed float prevode kao upravljani plivajući tečaj.

--------------------------------------------------
Note added at 6 hrs (2006-09-06 13:47:55 GMT)
--------------------------------------------------

Iz skripti koje se koriste na Ekonomskom fakultetu:

MMF razlikuje različite varijante deviznog tečaja u odnosu na one koje mu zemlje članice službeno prijave, a to su:
•Upravljano plivajući devizni tečaj bez unaprijed određenog smjera kretanja: monetarna vlast putem intervencija na međunarodnim deviznim tržištima utječe na kretanja deviznog tečaja bez prethodnog specificiranja smjera njegova kretanja (promjene koje se potaknu nisu i ne mogu biti automatske, a indikatori za upravljanje tečajem imaju presudnu važnost). – taj tečaj koristi RH
•Slobodno plivajući devizni tečaj: devizni tečaj se određuje tržišno, na temelju ponude i potražnje. Monetarna politika je u načelu neovisna od politike deviznog tečaja.

http://efzgskripte.orgfree.com/skripte/instrumenti_monetarne...


    Reference: http://hidra.srce.hr/arhiva/68/764/www.hnb.hr/publikac/pregl...
Zdenka Ivkovcic
Croatia
Works in field
Native speaker of: Native in CroatianCroatian
PRO pts in category: 16
Grading comment
Hvala vam.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Proofreader HR
3 hrs
  -> Hvala.