KudoZ home » English to Croatian » Forestry / Wood / Timber

shelterwood

Croatian translation: Oplodna sječa


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:shelterwood
Croatian translation:Oplodna sječa

For term searches and specialty glossaries, please try the new GBK glossaries
19:54 Feb 6, 2009
English to Croatian translations [PRO]
Science - Forestry / Wood / Timber
Additional field(s): Environment & Ecology
English term or phrase: shelterwood
Definition from Temperate Forest Foundation:
The silvicultural method that gradually removes the trees from a given stand by a series of partial cuttings over a relatively short period of time. Eventually all overstory trees are removed, resulting in an even-aged stand.

Example sentence(s):
  • The shelterwood system involves several steps: control of competing understory vegetation, the shelterwood selection and final harvest cut. Warnell School of Forest Resources
  • The increased interest in shelterwoods for regeneration of spruce has led to an interest in how harvester productivity in shelterwood cuttings compares to productivity in clear felling. Journal of Forest Engineering
  • Forests can be regenerated by removing all but the best 40 to 60 trees and cutting the smaller, more poorly formed trees in what is called a shelterwood cut. When scattered large trees are left in a shelterwood cut, some tree species which are intermediate shade-tolerant trees such as northern red oak are favored. Virginia Department of Forestry
Glossary-building KudoZ




This question was created by:


This question is closed

Oplodna sječa
Definition:
OPLODNA SIJEČA - sječa u funkciji obnove jednodobne sastojine. Provodi se u 3 faze, sijeka, a to su pripremni, naplodni i dovršni sijek. Ovisno o stanju sastojine i njene prirodne obnove, te zastupljenim vrstama drveća, broj sijekova može biti manji ili veći.
Selected response from:

vladowsky
Croatia
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of translations provided
4 +2Oplodna sječa
vladowsky
5 -1prirodno pomlađivanje pod zastorom krošanja starih stabalairena31


  

Translations offered


15 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
Oplodna sječa


Definition from Šumarska savjetodavna služba:
OPLODNA SIJEČA - sječa u funkciji obnove jednodobne sastojine. Provodi se u 3 faze, sijeka, a to su pripremni, naplodni i dovršni sijek. Ovisno o stanju sastojine i njene prirodne obnove, te zastupljenim vrstama drveća, broj sijekova može biti manji ili veći.

Example sentence(s):
  • Oplodna sječa u šumi hrasta lužnjaka i poljskog jasena u Srijemu i njene specifičnosti - Hrčak  
  • Iznimno od stavka 3. ovog članka, u jednodobnim sastojinama koje se predviđaju za oplodnu sječu u idućih 10 godina prirast drvne zalihe obračunava se prema prirastu koji je određen prijašnjom osnovom odnosno programom, a može se odrediti i kontrolnom metodom. - Hrvatske šume  
vladowsky
Croatia
Native speaker of: Native in CroatianCroatian
PRO pts in category: 4

Votes in favor of/against selecting this as the best translation of the term asked
Yes  bonafide1313
3 days2 hrs

Yes  Veronica Prpic Uhing
10 days

23 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): -1
prirodno pomlađivanje pod zastorom krošanja starih stabala


Definition from Uvod u pomlađivanje šuma:
PRIRODNO POMLAĐIVANJE POD ZASTOROM
KROŠANJA STARIH STABALA
Ovaj način pomlađivanja najviše se upotrebljava u šumarstvu Hrvatske.
Njime možemo pomladiti gotovo sve vrste šumskih sastojina koje kod
nas dolaze. To je najprirodniji i za šumski ekosustav najbezbolniji način
izmjene dviju generacija šumskih sastojina odnosno zamjene staroga
stabla mladim stablom.
Pomlađivanje pod zastorom krošanja starih stabala u nas se ostvaruje:
a) oplodnim sječama (u regularnom gospodarenju)
b) prebornom sječom (u prebornom gospodarenju).
S obzirom na trajanje pomlađivanje pod zastorom krošanja može trajati
u granicama pomladnoga razdoblja (kod regularnoga gospodarenja) ili
trajati u kontinuitetu (u prebornom gospodarenju).

Example sentence(s):
  • Preduvjet u procesu rekonstrukcije degradiranih sastojina u postupku kombinirane obnove lu`njaka je da oplodni sjek, kao terminolo{ko-semanti~ka odrednica gubi smisao i po su{tini poprima karakter sjeka kojim se osiguravaju samo povoljni uvjeti za razvoj pomlatka jer obnova lu`njaka ima karakter umjetne obnove pod zastorom stabala. - OPLODNA SJE^A U [UMI HRASTA LU@NJAKA I P  

Explanation:
oplodna sječa je zapravo sano jedan od način na koji se postiže pomlađivanje, na eng. se oplodna sječa kaže regeneration cut.
irena31
Croatia
Native speaker of: Native in CroatianCroatian

Votes in favor of/against selecting this as the best translation of the term asked
No  bonafide1313: "shelterwood (cutting, method)" se vezuje isključivo uz regularne, jednodobne, "even-aged" šume, dok je pojam pomlađivanje pod zastorom primjenjiv na obje vrste šuma, i regularne i preborne
6 hrs




The glossary compiled from Glossary-building KudoZ is made available openly under the Creative Commons "By" license (v3.0). By submitting this form, you agree to make your contribution available to others under the terms of that license.
Creative Commons License