KudoZ home » English to Croatian » Geography

push factor/pull factor

Croatian translation: čimbenik poticanja (migracija)/čimbenik privlačenja (migracija)


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:push factor/pull factor
Croatian translation:čimbenik poticanja (migracija)/čimbenik privlačenja (migracija)
Entered by: eleonora_r

18:28 Feb 18, 2008
English to Croatian translations [PRO]
Social Sciences - Geography / migracija stanovništva
English term or phrase: push factor/pull factor
Na sljedećem linku navedeno je što je to, ali nisam sigurna kako to prevesti na hrvatski. Molim pomoć.

http://en.wikipedia.org/wiki/Push_and_pull_factors
eleonora_r
čimbenik poticanja migracija/čimbenik privlačenja migracija
Explanation:
Evo teksta iz jednog dokumenta koji se bavi prekograničnim radnim migracijama.

Čimbenici poticanja i privlačenja (push i pull faktori) radnih migracija brodograđevnih radnika iz Hrvatske u Italiju jasno su prepoznati i potvrđeni triangulacijom.
http://www.iom.hr/pdf/labor/IOM_brodogradnja.pdf

Isti tekst, na engleskom:
The push and pull factors of the shipbuilding workers’ labour migration from Croatia to Italy are clearly recognized and confirmed by triangulation.
http://www.iom.hr/pdf/labor/IOM_Shipbuilding.pdf

--------------------------------------------------
Note added at 11 mins (2008-02-18 18:40:24 GMT)
--------------------------------------------------

Može i bez „migracija“, tj. samo

čimbenik poticanja/čimbenik privlačenja
Selected response from:

Aleksandar Medić
Grading comment
Da, to je to. Hvala najljepša!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +4čimbenik poticanja migracija/čimbenik privlačenja migracijaAleksandar Medić
5 +2potisni čimbenik migracije/privlačni čimbenik migracijeDinap
3faktor guranja / faktor privlačenja
Sherefedin MUSTAFA


  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
faktor guranja / faktor privlačenja


Explanation:
Srpska varijanta: http://www.vds.org.yu/File/Tem1203.pdf

Sherefedin MUSTAFA
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in AlbanianAlbanian, Native in MacedonianMacedonian

8 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
čimbenik poticanja migracija/čimbenik privlačenja migracija


Explanation:
Evo teksta iz jednog dokumenta koji se bavi prekograničnim radnim migracijama.

Čimbenici poticanja i privlačenja (push i pull faktori) radnih migracija brodograđevnih radnika iz Hrvatske u Italiju jasno su prepoznati i potvrđeni triangulacijom.
http://www.iom.hr/pdf/labor/IOM_brodogradnja.pdf

Isti tekst, na engleskom:
The push and pull factors of the shipbuilding workers’ labour migration from Croatia to Italy are clearly recognized and confirmed by triangulation.
http://www.iom.hr/pdf/labor/IOM_Shipbuilding.pdf

--------------------------------------------------
Note added at 11 mins (2008-02-18 18:40:24 GMT)
--------------------------------------------------

Može i bez „migracija“, tj. samo

čimbenik poticanja/čimbenik privlačenja

Aleksandar Medić
Native speaker of: Native in SerbianSerbian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Da, to je to. Hvala najljepša!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Sherefedin MUSTAFA: Tako je, to je Hrvatska varijanta!
7 mins
  -> Hvala.

agree  Gordana Podvezanec
21 hrs
  -> Hvala.

agree  Larisa Djuvelek-Ruggiero
4 days
  -> Hvala.

agree  ihodak4
4 days
  -> Hvala.

29 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
potisni čimbenik migracije/privlačni čimbenik migracije


Explanation:
U većini se teorija javljaju brojne skupine činilaca koje utječu na odluku o migriranju, a uglavnom se mogu svesti na dvije glavne skupine. To su vanjski (egzogeni) i unutrašnji (endogeni) činioci. Prvi su privlačni ("Pull Factors"), a drugi su potisni ("Push Factors"). Između prostora u kojemu prevladavaju jedni i drugi činioci vrši se pokretanje stanovništva. "Push-pull" migracijski model, tvrdi M. Mesić (2002), nastao je pod utjecajem liberalne teorije migracija.


Definition: The push factor involves a force which acts to drive people away from a place and the pull factor is what draws them to a new location.
Also Known As: push factor, pull factor
Examples: Several push factors contributed to me wanting to leave my village and move to Cairo but, by far, the pull factor of the that amazing city was what made me decide to move.


Example sentence(s):
  • To su vanjski (egzogeni) i unutrašnji (endogeni) činioci. Prvi su privlačni ("Pull Factors"), a drugi su potisni ("Push Factors").

    Reference: http://geography.about.com
    Reference: http://hrcak.srce.hr/file/25258
Dinap
Croatia
Native speaker of: Native in CroatianCroatian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Romana
4 hrs

agree  Sherefedin MUSTAFA
13 hrs