KudoZ home » English to Croatian » Geology

permafrost

Croatian translation: sloj neprekidno smrznutog tla, permafrost


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:permafrost
Croatian translation:sloj neprekidno smrznutog tla, permafrost

For term searches and specialty glossaries, please try the new GBK glossaries
19:15 Feb 5, 2009
English to Croatian translations [PRO]
Science - Geology
Additional field(s): Environment & Ecology, Meteorology
English term or phrase: permafrost
Definition from weatherdudes.com:
A layer of soil at varying depths below the surface in which the temperature has remained below freezing continuously from a few to several thousands of years.

Example sentence(s):
  • ecent warming has degraded large sections of permafrost, with pockets of soil collapsing as the ice within it melts. The results include buckled highways, destabilized houses, and "drunken forests" of trees that lean at wild angles. National Center for Atmospheric Research
  • The different climatic conditions determinate the cryogenic asymmetry of the Antarctic Peninsula with respect the continuous permafrost on north-east side and the discontinuous permafrost on the west sector. tierradelfuego.gov.ar
  • Understanding permafrost is not only important to civil engineering and architecture, it is also a crucial part of studying global change and protecting the environment in cold regions. The National Snow and Ice Data Center
Glossary-building KudoZ




This question was created by:
Enrique
Enrique
Argentina


This question is closed

sloj neprekidno smrznutog tla, permafrost
Definition:
u subarktičkim područjima ljeto traje svega dva do tri mjeseca, i premda se Sunce uopće ne spušta ispod horizonta, temperature su preniske da bi se vječno smrznuta zemlja otopila dublje od jednog metra. To neprekidno smrznuto tlo, poznato pod nazivom permafrost, u potpunosti je vodonepropusno. Kad se snijeg otopi, voda ne može oteći kroz tlo, pa tako nastaju brojna jezera i močvare. Nakon otapanja površinskog sloja zemlje, biljke se mogu ukorijeniti, ali razvoj dubljeg korijenskog sustava ponovo sprečava permafrost.
Selected response from:

irena31
Croatia
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of translations provided
5 +2sloj neprekidno smrznutog tla, permafrostirena31
5 +1trajno zaleđeno (smrznuto) tlo
Kristina Kolic
4Trajno smrznuto tlo
vladowsky
4 -1trajno zamrznuto tlo
Maja Čaprić
5 -3permafrostfreespirit56


  

Translations offered


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Trajno smrznuto tlo


Definition from Wikipedia:
Trajno smrznuto tlo u geologiji označava tlo čija je temperatura ispod ili jednaka 0°C tijekom dvije ili više godina.

Example sentence(s):
  • Permafrost je engleski naziv za trajno smrznuto tlo (ruski merzlota). Prostire se na povrÅ¡ini od oko 21 mil. km2, a najveća mu je dubina do 1600 metara (Sibir). - Geografija.hr  

Explanation:
Iako se stranica na kojoj je primjer čini neugledna klikom na poveznicu ˝vidi sve odgovore˝ vidimo da je riječ o relevantnom izvoru.
vladowsky
Croatia
Native speaker of: Native in CroatianCroatian

Votes in favor of/against selecting this as the best translation of the term asked
No  Kristina Kolic: The definition that you posted is unfortunately only your translation of an article published on the English Wikipedia. There are plenty of reliable Croatian sources on the Internet...
3 days11 hrs
  -> Dear Mdm Mijic my translation is just based on relevant translation term quoted in example sentence

Yes  PeregrineFalcon: u hrvatskom enciklopedijskom rječniku stoji još i izraz "vječni led", iako mislim da to ne pokriva sva značenja riječi permafrost, dobro je napomenuti:)
26 days

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
sloj neprekidno smrznutog tla, permafrost


Definition from Obrazovni sadržaj:
u subarktičkim područjima ljeto traje svega dva do tri mjeseca, i premda se Sunce uopće ne spušta ispod horizonta, temperature su preniske da bi se vječno smrznuta zemlja otopila dublje od jednog metra. To neprekidno smrznuto tlo, poznato pod nazivom permafrost, u potpunosti je vodonepropusno. Kad se snijeg otopi, voda ne može oteći kroz tlo, pa tako nastaju brojna jezera i močvare. Nakon otapanja površinskog sloja zemlje, biljke se mogu ukorijeniti, ali razvoj dubljeg korijenskog sustava ponovo sprečava permafrost.

Example sentence(s):
  • Mrazno-dinamičke pojave su pojava nakupljanja vode (leda) u lećama i nadimanje tla. Izraženo je u polarnim krajevima (zona vječno smrznutog tla ili permafrost). Tu se u ljetnom razdoblju javlja fenomen otapanja površinske zone, gdje se čini da tlo ključa. - Suvremeni geomorfološki procesi  
irena31
Croatia
Native speaker of: Native in CroatianCroatian
PRO pts in category: 4

Votes in favor of/against selecting this as the best translation of the term asked
Yes  bonafide1313
7 days

Yes  PeregrineFalcon
26 days

1 day4 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): -3
permafrost


Definition from INA d.o.o. E-h encikl. rječnik:
permafrost – trajno zaleđeno (trajno smrznuto) tlo, permafrost. Svako tlo ili drugi površinski sediment ili čak temeljna stijena, koji zaliježu u arktičkim, subarktičkim i alpskim područjima na raznim dubinama ispod površine Zemlje, u kojima kontinuirano vlada (očuvana je) temperatura niža od temperature smrzavanja tijekom dugog perioda (od dvije godine do desetke tisuća godina). Takva definicija permafrosta se bazira isključivo na temperaturi bez uzimanja u obzir teksture, stupnja kompakcije (zbijanja), sadržaja vode i litološkog sastava materijala permafrosta. Debljina trajno zaleđenog tla može iznositi od 1000 metara na sjeveru do 30 cm na jugu i ono zaliježe gotovo ispod jedne petine kopnene površine Zemlje. U nekim područjima površinski dio permafrosta se otapa stvarajući močvare. U sibirskom dijelu Rusije trajno zaleđeno tlo je pokrovna stijena na nekoliko plitkih divovskih plinskih polja. Ako permafrost sadrži malo leda ili ga uopće ne sadrži, naziva se suhim. Sinonimi: perennially frozen ground, pergelisol, permanently frozen ground, perpetually frozen ground.

Example sentence(s):
Explanation:
Trajno zamrznuto tlo što nastaje pri temperaturi koja je tijekom više godina ispod ništice. Ako ne prevodimo doslovno ("vječni led," engl perma(nent) frost) onda je najbolje, kako se i uvriježilo govoriti, permafrost.
freespirit56
Native speaker of: Native in CroatianCroatian

Votes in favor of/against selecting this as the best translation of the term asked
No  bonafide1313: mislim da je u struci već u visokoj mjeri uvriježen izraz "trajno zamrznuto (zaleđeno) tlo, sloj", pod kojim se nedvojbeno podrazumijeva "permafrost", pa bih podržala tu liniju, iako istina je da se najčešće i "permafrost" nađe u kontekstu u zagradi
1 day10 hrs

No  Kristina Kolic: There is a Croatian term for "pemafrost". On the other hand, your links are invalid since the text quoted does not show when you click on these links...
2 days8 hrs

No  PeregrineFalcon: mislim da permafrost može stajati samo kao alternativa, drugi pojam a ne kao prvi, a osobito ne jedini
25 days

1 day15 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
trajno zamrznuto tlo


Definition from Wikipedia:
U geologiji, traјno zamrznuto tlo koje se nalazi na temperaturi točke zamrzavanja vode (0°C), ili ispod nje, u razdoblju od dvije ili više godina. Led ne mora biti prisutan ali se često javlja. Većinom se trajno zamrzutno tlo nalazi na velikim geografskim šifinama, ali postoji i planinsko zamrznuto tlo na većim nadmorskim visinama.

U ruskim tundrama nadublje zamrznuto tlo (bilo) je do dubine od 1450 m.

Example sentence(s):
  • Dođe li do rasta temperature između tri i četiri Celzijeva stupnja, milijuni izbjeglica selit će se s obalnih gradova pogođenih poplavama, uraganima i olujama na sigurnija područja u unutrašnjosti. Praktički svi će obalni gradovi biti napušteni, a oni koji opstanu pretvorit će se u otoke utvrde. Područje Mediterana bilo bi napušteno jer bi ljudi bježali na sjever Europe i u Skandinaviju. Znatan dio Velike Britanije bio bi trajno nenaseljen zbog stalnih poplava, dok bi Oxford bio na obali mora. S porastom temperature od tri Cezlijeva stupnja, poljoprivredna proizvodnja u Kini doživjela bi slom, što znači da bi se 1,5 milijardi Kineza (200 milijuna više nego sada) suočilo s gladovanjem. Smrt od gladi bila bi svakodnevna prijetnja milijardama ljudi diljem svijeta. Šanse da izbjegnemo taj scenarij su vrlo loše ako temperatura već naraste za tri Celzijeva stupnja i permafrost (trajno zamrznuto tlo) se počne odmrzavati. - Crometeo  
Maja Čaprić
Croatia
Native speaker of: Croatian

Votes in favor of/against selecting this as the best translation of the term asked
No  Kristina Kolic: A definition transcribed from an an article published in Cyrillic on the Serbian Wikipedia cannot be used as a reliable source for a Croatian translation. There are plenty of reliable Croatian sources on the Internet...
1 day21 hrs

3 days13 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
trajno zaleđeno (smrznuto) tlo


Definition from Naftni rječnik - Miroslav Perić:
"Permafrost – trajno zaleđeno (trajno smrznuto) tlo, permafrost. Svako tlo ili drugi površinski sediment ili čak temeljna stijena, u kojima kontinuirano vlada (očuvana je) temperatura niža od temperature smrzavanja tijekom dugog perioda (od dvije godine do desetke tisuća godina)."

Example sentence(s):
  • "Posljednjih desetljeća uočene su značajne promjene u polarnom okolišu: smanjenje morskog leda, topljenje ledenjaka i permafrosta (permafrost - trajno zaleđeno tlo) te smanjenje leda na jezerima i rijekama." - Državni hidrometeorološki zavod  
  • "Topljenje permafrosta (trajno smrznuto tlo) koji pokriva 60 posto Ruske Federacije povećava rizik od poplava, dok topljenje trajnog snijega na poljima i glečera u planinama srednje Azije prijeti opstanku milijuna ljudi." Program Ujedinjenih naroda za razvoj (UNDP) - UNDP  
  • "nepropusni materijal ispod saturiranog tla - nepropusna stijena ili permafrost - trajno zaleđeno tlo - od nekoliko cm do nekoliko m - cementiraju cementirajući agens i – led" Građevinsko-arhitektonski fakultet u Splitu - Građevinsko-arhitektonski faktultet  

Explanation:
Koriste se "trajno zaleđeno tlo" i "trajno smrznuto tlo". Evo još nekoliko primjera za ilustraciju:

"Permafrost je trajno smrznuto tlo, gdje nema gore navedenih pojava." - Izvor: Geološki odsjek Prirodoslovno-matematičkog fakulteta
http://geol.pmf.hr/~amoro/Geologija/Predavanje7.pdf

"Neki čak smatraju da bismo tako mogli ponovno oživjeti izumrle životinje poput mamuta čiji su ostaci zamrznuti u permafrostu? (trajno smrznuto tlo)." Izvor: Jutarnji list
http://www.jutarnji.hr/ispis_clanka.jl?artid=140266

"Lanjska istraživanja u Sibiru otkrila su kako se prvi put nakon 11.000 godina permafrost (trajno zaleđeno tlo) otapa na površini većoj od Njemačke i Francuske zajedno, a iz omekšane ledene mase i močvarnog tla u atmosferu odlaze milijarde tona metana."
Izvor: Zelena lista
http://www.zelena-lista.hr/index.php?option=com_content&task...
Kristina Kolic
Croatia
Native speaker of: Native in CroatianCroatian

Votes in favor of/against selecting this as the best translation of the term asked
No  freespirit56: All of your example sentences and explanations show that "permafrost" has the advantage over various secondary solutions presented therefore just in parentheses.
13 hrs
  -> No, they simply demonstrate the efforts of Croatian linguists through various institutions & media to establish equivalent Croatian terms to replace English terms, resulting now in everybody body knowing the exact meaning of the preferred Croatian term.

Yes  bonafide1313
3 days15 hrs
  -> Hvala, bonafide!

Yes  Veronica Prpic Uhing
8 days
  -> Hvala, Veronica!




The glossary compiled from Glossary-building KudoZ is made available openly under the Creative Commons "By" license (v3.0). By submitting this form, you agree to make your contribution available to others under the terms of that license.
Creative Commons License