KudoZ home » English to Croatian » Law (general)

countermajoritarian problem

Croatian translation: problem protivnosti većinskom sustavu


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:countermajoritarian problem
Croatian translation:problem protivnosti većinskom sustavu
Entered by: Kristina Kolic

21:04 Feb 18, 2007
English to Croatian translations [PRO]
Law (general)
English term or phrase: countermajoritarian problem
kako prevesti? hvala!
Margita Soldo
Croatia
problem protivnosti većinskom sustavu
Explanation:
majoritarianism = većinski sustav

a ovdje se radi o problemu nečega (kako niste dali nikakav kontekst, mogu samo nagađati), recimo nekog sustava koji se protivi većinskom sustavu, koji je dobio povjerenje birača.

http://en.wikipedia.org/wiki/Countermajoritarian_difficulty
http://www.law.gmu.edu/faculty/papers/wpDetail.php?wpID=182
Selected response from:

Kristina Kolic
Croatia
Grading comment
hvala.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3problem protivnosti većinskom sustavu
Kristina Kolic
3....liz askew


  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
....


Explanation:
I can't find anything searching in Croatian in Google.

Does this help:

http://216.239.59.104/search?q=cache:VELHswJgk74J:www.sojust...


Deşi problema normativă a legitimităţii ori mai bine spus a lipsei de legitimitate democratică a deciziilor unei curţi, datorită caracterului contramajoritar al Curţilor nu s-a pus într-un sistem de drept care a copiat sistemul tradiţional francez (a se vedea preferinţa revoluţionarilor francezi pentru dominaţia legislativului, exprimată de Thouret, aici: http://www.justice.gc.ca/en/ps/inter/rev_004_tho/index.html ), nu mai puţin, ea devine importantă într-un sistem în care există o supremaţie a puterii judiciare, cum tinde să devină al nostru, în urma extinderii puterilor curţii. Despre dificultăţile pe care le ridică caracterul contramajoritar al curţilor a se vedea Alexander Bickel, The Least Dangerous Branch: The Supreme Court at the Bar of Politics 16-18 (2d ed. 1986), şi cele 5 articole ale lui Barry Friedman, despre istoricul acestei noţiuni (The History of the Countermajoritarian Difficulty , 73 N.Y.U. L. Rev. 333, 334 (1998), 91 Geo. L.J. 1 (2002), 76 N.Y.U. L. Rev. 1383 (2001), 148 U. Pa. L. Rev. 971 (2000), 112 Yale L.J. 153 (2002).

SISTEMUL JURIDIC DIN ROMANIA - CURTEA CONSTITUTIONALA SI AVOCATUL ...
Despre dificultăţile pe care le ridică caracterul contramajoritar al curţilor a se vedea Alexander Bickel, The Least Dangerous Branch: The Supreme Court at ...
www.sojust.ro/content/SISTEMUL_JURIDIC_DIN_ROMANIA_-_CURTEA... - 120k - Cached - Similar pages
"MONITOARUL NEOFICIALE": 06/26/2005 - 07/02/2005
(comentariul nostru: ceea ce ridica citeva obiectiuni: unu-Curtea, un organism "contramajoritar" adica neales de catre popor, ajunge astfel sa invalideze ...
lird.blogspot.com/2005_06_26_lird_archive.html - 61k - Cached - Similar pages

MEP - Találatok
Bragyova András: Constitutional review and democracy : The countermajoritarian difficulty. In: Acta Juridica Hungarica. 1999. 3-4. p. 125-157. ...
www.uni-miskolc.hu/~mepublic/user/list.phtml?cimid=2036 - 3k - Cached - Similar pages
MEP
Alcím : The countermajoritarian difficulty Besorolási cím : Constitutional review and democracy. SZERZŐK ÉS KÖZREMŰKÖDŐK. Név : Bragyova András ...
www.uni-miskolc.hu/~mepublic/admin/publication/list/index.p... - 7k - Supplemental Result - Cached - Similar pages
[ More results from www.uni-miskolc.hu ]
Repertórium keresési eredmények
CIKK, BRAGYOVA, András: Constitutional review and democracy. The "countermajoritarian difficulty". = Acta juridica Hungarica. 40. 1999. 3-4. 125-157. ...
w3.oszk.hu/repscr/wwwi32.exe/%5Bin=rpsr2.in%5D/?SSZ=BRAGYOVA_ANDRAS - 17k - Cached - Similar pages
[PDF]
KISEBBSÉGI FELÜLBÍRÁLAT - TANÁCSADÓI SZEREPBEN?
File Format: PDF/Adobe Acrobat - View as HTML
„COUNTERMAJORITARIAN. DIFFICULTY” AZ. ALKOTMÁNYBÍRÓSÁGI. DÖNTÉSHOZATALBAN. 1. A kisebb létszámú Országgyûlés ügye megosztotta az. alkotmánybírákat. ...
157.181.181.13/dokuk/04-3-07.pdf - Supplemental Result - Similar pages




liz askew
United Kingdom
Native speaker of: Native in EnglishEnglish

3 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
problem protivnosti većinskom sustavu


Explanation:
majoritarianism = većinski sustav

a ovdje se radi o problemu nečega (kako niste dali nikakav kontekst, mogu samo nagađati), recimo nekog sustava koji se protivi većinskom sustavu, koji je dobio povjerenje birača.

http://en.wikipedia.org/wiki/Countermajoritarian_difficulty
http://www.law.gmu.edu/faculty/papers/wpDetail.php?wpID=182


Kristina Kolic
Croatia
Specializes in field
Native speaker of: Native in CroatianCroatian
PRO pts in category: 60
Grading comment
hvala.




Voters for reclassification
as
PRO / non-PRO
PRO (3): Veronica Prpic Uhing, eleonora_r, liz askew