KudoZ home » English to Croatian » Management

brainstorming

Croatian translation: oluja mozgova


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:brainstorming
Croatian translation:oluja mozgova

For term searches and specialty glossaries, please try the new GBK glossaries
12:38 Feb 3, 2009
English to Croatian translations [PRO]
Social Sciences - Management
Additional field(s): Business/Commerce (general), Education / Pedagogy, Marketing / Market Research
English term or phrase: brainstorming
Definition from quantumiii:
Brainstorming is a technique used by groups of people to overcome the widespread tendency to overlook various obvious options while solving problems or generating new ideas. The key principle is to defer judgment, achieved by insistence on first recording all suggested ideas.

Example sentence(s):
  • That the best solution is seldom the first to come to mind is one reason behind the effectiveness of brainstorming as a problem-solving technique. innovation tools
  • An interactive whiteboard is ideal for brainstorming since ideas are displayed on the whiteboard surface (which can stimulate additional ideas), easily edited and saved to a computer file EffectiveMeetings.com
  • Leading a class through a brainstorming session is an excellent way to demonstrate a variety of issues concerning group dynamics, cognitive processes, and creativity. Any topic in the course also can be explored through brainstorming, especially controversial topics usr.rider.edu
Glossary-building KudoZ




This question was created by:


This question is closed

oluja mozgova
Definition:
"Oluja mozgova jedna je od grupnih metoda kreativnog mišljenja koja se najčešće primjenjuje. Metodu je zamislio i prvi upotrijebio američki psiholog Alex Osborn 30-ih prošlog stoljeća. U nju je spretno ugradio većinu tada poznatih načela kreativnog mišljenja:
1. Kritika, vrednovanje i ocjenjivanje ideja koče stvaralaštvo. Osborn je ovu zamku riješio tako što se grupa sastaje dvaput. Prvi put kreira ideje, drugi put ih kritizira.
2. Suviše velika stručnost,znanje i iskustvo koče produkciju svježih ideja.
3. U inovativnim grupama mora vladati što potpunija sloboda mišljenja tj. grupa mora biti heterogena. Zanimljivo je da najbrbljivije grupe ne daju najkreativnije ideje. U grupu se ne poziva dominantna ili agresivna osoba koja želi zapovjedati drugima.
4. Veličina grupe utječe na kakvoću komunikacije u njoj. Autor preporučuje 6 do 12 osoba.
5. Uvjeti i okolina djeluju na kvalitetu rada grupe.
Oluja mozgova provodi se u nekoliko faza:
• rješavanje testnog problema,
• predočivanje glavnog problema,
• redefinicija glavnog problema,
• proizvodnja ideja,
• procjena ideja,
• izrada liste prijedloga.
Oluja mozgova jedna je od najjednostavnijih metoda kreativnog mišljenja, a ne traži veće iskustvo ili pripremu, osim relativno vještog voditelja."
Selected response from:

Kristina Kolic
Croatia
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of translations provided
5 +4oluja mozgova
Kristina Kolic
4 -2kaotično-sistematično generiranje ideja
Lingua 5B
4 -5brainstorming
Svjetlana Nevescanin


Discussion entries: 5





  

Translations offered


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -5
brainstorming


Definition from Riječnik financijskih pojmova:
Brainstorming (engl. brainstorming, njem. Brainstorming) je spontan sustav kreacije ideja, naziv tehnike vođenja grupnog intervjua čiji je cilj da se rješenja određenog problema postignu spontanim idejama, mislima i asocijacijama sudionika.

Example sentence(s):
  • Brainstorming je izuzetno popularan u poslovnom svijetu a koristi se za brzo i kreativno rješenje problema tako što se na sastancima okupljaju članovi tima koji redaju što neobičnija rješenja postavljenog problema. - Portal Alfa  

Explanation:
Kad sam ja polagala ispit iz predmeta Management u literaturi iz koje smo mi učilili pojam se nije prevodio kao takav. Na internetu sam našla na prijevod "oluja mozgova" mislim da je izvorni oblik skroz prihvatljiv i da se udomaćio u stručnoj terminologiji.
Svjetlana Nevescanin
Croatia
Native speaker of: Croatian

Votes in favor of/against selecting this as the best translation of the term asked
No  BUZOV: Pa, moglo bi i 'generiranje ideja' ... zašto ne ... s tim da je odrednica upravo na međusobnom 'sučeljavanju ideja' (koja je bolja) ... I primjena takvog postupka nije samo u ekonomiji ... u bilo kakvom procesu odlučivanja (avijacija, građevinarstvo ...
38 mins
  -> slažem se s vama i ja sam protiv tuđica u hrvatskom, isto mislim da bi izraz generiranje ideja bio prihvatljiviji. Ali "oluja mozgova" - to je smiješno-mislim na ekonomsku terminologiju

No  Lingua 5B: Slažem se da izričito treba izbjegavati udomljavanje stranih riječi u maternjem leksikonu. Jer ako se ta tendencija nastavi, strane riječi će postati većina.
2 hrs

No  bonafide1313: kako ipak već ima primjera unekoliko udomaćenih hrvatskih izraza (oluja mozgova, oluja ideja, protok ideja i sl.), mislim da je bolje ići tim tragom
20 hrs

No  Kristina Kolic: Postoji hrvatski termin za "brainstorming"
2 days23 hrs

No  dkalinic: Hrvatski izraz je oluja ideja.
963 days
  -> bolje nego oluja mozgova, kako je riječ o nesistematskom nabacivanju ideja

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -2
kaotično-sistematično generiranje ideja


Definition from webastično.com:
To je tehnika kojom skupina ljudi generira velik broj ideja koje kasnije dorađuju, odbacuju ili prihvačaju. Ova tehnika je veoma korisna kod usavršavanja ideje i osmišljavanja sadržaja. Najbolji način zapisivanja rezultata brainstorminga je putem tehnike ‘mind mapping’ jer za razliku od linearnog zapisivanja rezultata (jedna ideja ispod druge), u mind mappingu se nudi mogućnost proširivanja prethodne ideje u veoma organiziranoj formi.

Example sentence(s):
  • Želite li doista kreativno riješiti poslovni problem, pribjegnite metodi nazvanoj brainstorming, kod nas prevedenoj kao oluja mozgova. Okupite sve članove tima na sastanku na kojem će nizati što neobičnija i radikalnija rješenja postavljenog problema. Sve su ideje dobrodošle, pa i one naoko besmislene, a mjesta kritici nema sve do kraja sastanka. Brainstorming je idealna metoda za radikalno rješenje problema. Tek na kraju sastanka ideje se počinju razrađivati, a tako će se svi dobro zabaviti, dok će količina i kvaliteta rješenja zasigurno sve ugodno iznenaditi. - ekapija.ba  
Lingua 5B
Bosnia and Herzegovina
Native speaker of: Native in SerbianSerbian, Native in CroatianCroatian
PRO pts in category: 4

Votes in favor of/against selecting this as the best translation of the term asked
No  Kristina Kolic: ovo je malo preslobodan prijevod, "kaotično" je ovdje ipak malo pretjerano, a primjer rečenice uzet je s jednog portala iz BiH, a ne iz Hrvatske. Uostalom, u Hrvatskoj već postoji ustaljeni termin...
2 days21 hrs
  -> slažem se, ni meni se ne dopada. jedino možda kao objašnjenje. I nije " preslobodan", već je nezgrapan. Što se tiče značenja, ono je "uhvaćeno", ali je konstrukcija predugačka. portal iz BiH nudi prijevod " oluja mozgova", ako niste primjetili lol

No  dkalinic: Ne, ni oluja mozgova nije dobar prijevod jer se radi o metodi prikupljanja ideja.
963 days

3 days47 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +4
oluja mozgova


Definition from Udruga darovitih informatičara Rijeke:
"Oluja mozgova jedna je od grupnih metoda kreativnog mišljenja koja se najčešće primjenjuje. Metodu je zamislio i prvi upotrijebio američki psiholog Alex Osborn 30-ih prošlog stoljeća. U nju je spretno ugradio većinu tada poznatih načela kreativnog mišljenja:
1. Kritika, vrednovanje i ocjenjivanje ideja koče stvaralaštvo. Osborn je ovu zamku riješio tako što se grupa sastaje dvaput. Prvi put kreira ideje, drugi put ih kritizira.
2. Suviše velika stručnost,znanje i iskustvo koče produkciju svježih ideja.
3. U inovativnim grupama mora vladati što potpunija sloboda mišljenja tj. grupa mora biti heterogena. Zanimljivo je da najbrbljivije grupe ne daju najkreativnije ideje. U grupu se ne poziva dominantna ili agresivna osoba koja želi zapovjedati drugima.
4. Veličina grupe utječe na kakvoću komunikacije u njoj. Autor preporučuje 6 do 12 osoba.
5. Uvjeti i okolina djeluju na kvalitetu rada grupe.
Oluja mozgova provodi se u nekoliko faza:
• rješavanje testnog problema,
• predočivanje glavnog problema,
• redefinicija glavnog problema,
• proizvodnja ideja,
• procjena ideja,
• izrada liste prijedloga.
Oluja mozgova jedna je od najjednostavnijih metoda kreativnog mišljenja, a ne traži veće iskustvo ili pripremu, osim relativno vještog voditelja."

Example sentence(s):
  • "BRAINSTORMING ('OLUJA MOZGOVA') Brainstorming je tehnika koja koristi grupnu interakciju za donošenje mnogo različitih ideja u kratkom vremenskom periodu. To je tehnika za timsko korištenje kreativnog razmišljanja kako bi se stvorile i pojasnile ideje, problemi ili pitanja. Brainstormingom se identificiraju moguća rješenja problema i potencijalne mogućnosti poboljšanja kvalitete." Zavod za kvalitetu, Katedra za mjerenje i kontrolu - Fakultet strojarstva i brodogradnje  
  • "Sam pojam brainstorming, ili na hrvatskom 'oluja mozgova', već je tako dugo prisutan u poslovnom životu da smatramo da ga zaista ne trebamo objašnjavati počevši od definicije. No, ipak, ponovimo da se sam pristup temelji na činjenici da različiti ljudi s različitim iskustvom i znanjem različito pristupaju određenom problemu. Upravo zato možete dobiti niz različitih rješenja jednog problema, no pod uvjetom da pravilno postavite i izvedete 'oluju mozgova'." - Moj posao  
  • "Brainstorming (oluja mozgova) Oluja mozgova – rasprava između članova koja dovodi do generiranja mogućnosti rješenja problema; i loše ideje su prihvatljive." - Fakultet organizacije i informatike  

Explanation:
"U svijetu, a sve više i kod nas, u takvim se situacijama koristi metoda poznata pod nazivom 'brainstorming' ili oluja mozgova. Sama metoda temelji se na činjenici da ljudi iz različitih područja djelovanja, s različitim iskustvima i znanjem, različito pristupaju određenom problemu."
http://www.vjesnik.hr/pdf/2007\02\14\26A26.PDF

"Najčešće princip rada je 'oluja mozgova': kada se ljudi opuste i otvore misli ideje se samo roje. Većina našeg rada je proizvod suradnje nas i stručnjaka iz Marketinga i to je rad s puno dobre volje. Ponekada ni ne možete reći što je bila čija ideja i tko je ju doradio i usavršio."
http://www.belupo.hr/Default.aspx?sid=8678

"“oluja mozgova” (široka rasprava grupe stručnjaka radi iznošenja niza ideja koje bi se mogle koristiti pri donošenju odluke)." Pomorski fakultet, 2007. g
http://hrcak.srce.hr/file/20489

"Vrlo poznata tehnika je tzv. oluja mozgova (brainstorming) kroz koju se stimulira kreativnost grupe od šest do deset ljudi koja razmatra specifični problem."
http://www.hendal.hr/pressrelease.php?id=112
http://www.poslovna-znanja.hr/UserDocsImages/36-39.pdf
Kristina Kolic
Croatia
Native speaker of: Native in CroatianCroatian
PRO pts in category: 4

Votes in favor of/against selecting this as the best translation of the term asked
Yes  Lingua 5B: ovo je najbolje.
8 mins
  -> Hvala, Lingua 5B!

Yes  Paolo Francula: "oluja mozgova ili oluja ideja" - Poduzetništvo (Cingula, Grabovac, Miletić) Školska Knjiga 1998
2 hrs
  -> Hvala, Paolo!

No  Svjetlana Nevescanin: oluja mozgova kao opsini pojam navedenog ali ne i kao naziv metode, je ona je puno više
3 hrs
  -> Mislim da gornji primjeri dovoljno govore o tome koliko se ovaj termin udomaćio. Druga je stvar što neki ljudi uporno žele koristiti isključivo engleske izraze ;-)

Yes  bonafide1313: ako se odredimo da je oluja mozgova=brainstorming onda više nema dileme; i "brainstorming" je opisni naziv metode, bez poznavanja metode ionako ne znaš ni što znači brainstorming ni oluja mozgova
5 hrs
  -> Točno, bonafide, hvala :-)

Yes  Veronica Prpic Uhing
3 days10 hrs
  -> Hvala, Veronica!

Yes  dkalinic: Oluja ideja je ipak bolji izraz jer se radi o metodi prikupljanja ideja.
960 days




The glossary compiled from Glossary-building KudoZ is made available openly under the Creative Commons "By" license (v3.0). By submitting this form, you agree to make your contribution available to others under the terms of that license.
Creative Commons License