KudoZ home » English to Croatian » Manufacturing

lean production

Croatian translation: vitka proizvodnja


09:47 Feb 9, 2009
English to Croatian translations [PRO]
Bus/Financial - Manufacturing / Labour Law
English term or phrase: lean production
The introduction of new methods of flexible production (just-in-time, lean production) has been accompanied by a gradual abandonment of traditional ways of adjusting employment ...
Mirna Herman Baletić
Croatia
Croatian translation:vitka proizvodnja
Explanation:
http://www.efzg.hr/default.aspx?id=6693
Selected response from:

Sherefedin MUSTAFA
Netherlands
Grading comment
hvala
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +6vitka proizvodnja
Sherefedin MUSTAFA
4 +3proizvodnja bez zalihaDinap
Summary of reference entries provided
lean production
Sladjana
lean productionbonafide1313
sazo

  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
proizvodnja bez zaliha


Explanation:
gdje se ne stvaraju nepotrebne zalihe a roba se isporučuje krajnjem korisniku točno na vrijeme (JIT), proizvodnja koja slijedi ujednačeni tijek

--------------------------------------------------
Note added at 6 mins (2009-02-09 09:53:48 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.producto-de-croacia.com/mse.php?broj=24
Evo dobra link, tu vam je ponuđeno više varijanti odgovora.

Dinap
Croatia
Native speaker of: Native in CroatianCroatian
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Sladjana: http://en.wikipedia.org/wiki/Lean_manufacturing
1 min
  -> Hvala

agree  gordana spendic
1 hr
  -> Hvala

agree  Svjetlana Nevescanin
1 hr
  -> Hvala

neutral  bonafide1313: mislim da je pojam "lean" širi od "nepostojanja zaliha", da obuhvaća nepostojanje, eliminiranje balasta svih vrsta
5 hrs
  -> slažem se, proizvodnja ujednačenog tijeka čini mi se boljim rješenjem

6 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +6
vitka proizvodnja


Explanation:
http://www.efzg.hr/default.aspx?id=6693

Sherefedin MUSTAFA
Netherlands
Native speaker of: Native in AlbanianAlbanian, Native in MacedonianMacedonian
PRO pts in category: 4
Grading comment
hvala

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Sladjana: I to je dobro rijesenje!
7 mins
  -> Hvala.

agree  bonafide1313: koncepti JIT, lean, six sigma itd., kao i prijevod "vitka proizvodnja" za lean su po mom mišljenju već udomaćeni u mjeri da ljudi iz struke nemaju dvojbi oko toga što je to "vitka" proizvodnja (slično kao brainstorming-oluja mozgova)
14 mins
  -> Hvala.

neutral  Dinap: bojim se da bi se to moglo protumačiti kao nedostatna, slaba proizvodnja što lean definitivno nije
1 hr
  -> Nema potrebe.

agree  sazo
9 hrs
  -> Hvala.

agree  Kristina Kolic: Akademija tehničkih znanosti Hrvatske: http://www.hatz.hr/hrv/glasnik/0124.htm
1 day39 mins
  -> Hvala.

agree  Mira Stepanovic
5 days
  -> Hvala.

agree  Larisa Djuvelek-Ruggiero
9 days
  -> Hvala.




Reference comments


5 mins peer agreement (net): +1
Reference: lean production

Reference information:
Nasla sam definiciju na netu: http://en.wikipedia.org/wiki/Lean_manufacturing

Sladjana
Montenegro
Native speaker of: Native in SerbianSerbian, Native in GermanGerman

Peer comments on this reference comment (and responses from the reference poster)
agree  Dinap
4 mins
  -> Hvala!

9 mins
Reference: lean production

Reference information:
mršava... vitka... tanka... proizvodnja, "lean" proizvodnja ... to sam susretala kod nas kao prijevod... iako tu se radi o sasvim konkretnom konceptu

--------------------------------------------------
Note added at 6 hrs (2009-02-09 15:59:26 GMT)
--------------------------------------------------

filozofija "vitke proizvodnje" na sličan je način prenesena i u prijevodima na neke druge strane jezike (schlanke Produktion, produzione snella, manufactura esbelta,...)

bonafide1313
Croatia
Native speaker of: Native in CroatianCroatian

9 hrs peer agreement (net): +1
Reference

Reference information:
c) LEAN PRODUCTION

Toyota je pionir lean production (vitka proizvodnja), a temeljena na osnovnom načelu kaizena:


vitka proizvodnja:

q manje rada i napora,

q manje proizvodnog prostora,

q manje investicija,

q manje alata,

q manje vremena,

q svega manje.



Uspjeh je ostvariti proizvodni sustav sa eliminacijom nepotrebnih aktivnosti koje ne povećavaju vrijednost. Ima veze i sa pojmom outsourcinga (izmještanje funkcija iz proizvodnje koje nisu bitne za proizvodnju).

http://ptp.fsb.hr/FPpcosic2003/KOLOKVIJ1/2 UVOD/Proizvodne s...

Vitka proizvodnja se ne odnosi samo na odjel proizvodnje, već i na sve ostale funkcije unutar poslovnog sustava, kao i na odnose sa isporučiteljima. ...
www.efst.hr/nastava/90/predavanja_org_4.ppt

sazo
Croatia
Native speaker of: Native in CroatianCroatian, Native in GermanGerman

Peer comments on this reference comment (and responses from the reference poster)
agree  bonafide1313
21 hrs
  -> Thanks.