ProZ.com global directory of translation services
 The translation workplace
Ideas
KudoZ home » English to Croatian » Marketing / Market Research

Promotion

Croatian translation: Promocija

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Promotion
Croatian translation:Promocija
Entered by: Mirta Didara

14:43 Aug 21, 2007
English to Croatian translations [PRO]
Marketing - Marketing / Market Research / Strafrecht
English term or phrase: Promotion
Ich suche für das englische Wort "Promotion" in der Bedeutung von
Verkaufsförderung, Werbemaßnahme, die auf unmittelbare Absatzförderung zielt (Vielfach: spektakuläre Verkaufsaktionen, Verkaufsshows u.a.)
eine kroatische Entsprechung. Geht "promocija"? Das kenne ich eigentlich nur von Buchvorstellungen...
Dankeschön für Eure Hilfe!
Christiane Srna
promocija
Explanation:
Promocija je sastavni element tzv. 4 P marketing miksa: proizvod i/ili usluga cijena, promocija i distribucija (product, price, promotion, place).

Više informacija vidi npr. u Kotleru (Upravljanje marketingom, bilo koje izdanje) i bilo kojoj literaturi koja obrađuje neko područje s aspekta marketinga.

--------------------------------------------------
Note added at 40 mins (2007-08-21 15:24:02 GMT)
--------------------------------------------------

Svakako bih predložila da se ostane pri izrazu "promocija". Promocija je u biti podmiks marketing miksa, dakle svaki od tih elemenata ima svoj miks: a u okviru promocijskog miksa imamo i unaprjeđenje prodaje i ekonomsku propagandu i razne prodajne poticaje. Ove pod-aktivnosti se često poistovjećuju s promocijom, njima nadređenim pojmom - komentari kolegica su me podsjetili da to razgraničim :-D

Vidi citat iz Sudar, J., Promotivne aktivnosti, str. 10:
"Promociju, odnosno njezine aktivnosti, moguće je podijeliti na dvije velike skupine:
1. primarne (osnovne) promocijske aktivnosti - ekonomska propaganda, unaprjeđenje prodaje, osobna prodaja, odnosi s javnošću i publicitet,
2. sekundarne (granične) promocijske aktivnosti - dizajn, ambalaža, usluge potrošačima, propaganda 'od usta do usta'."
Selected response from:

Mirta Didara
Croatia
Grading comment
Schönen Dank an alle!!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +4promocija
Mirta Didara
4 +1promidžba
Slavica Kosca-Vrlazic


  

Answers


19 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +4
promotion
promocija


Explanation:
Promocija je sastavni element tzv. 4 P marketing miksa: proizvod i/ili usluga cijena, promocija i distribucija (product, price, promotion, place).

Više informacija vidi npr. u Kotleru (Upravljanje marketingom, bilo koje izdanje) i bilo kojoj literaturi koja obrađuje neko područje s aspekta marketinga.

--------------------------------------------------
Note added at 40 mins (2007-08-21 15:24:02 GMT)
--------------------------------------------------

Svakako bih predložila da se ostane pri izrazu "promocija". Promocija je u biti podmiks marketing miksa, dakle svaki od tih elemenata ima svoj miks: a u okviru promocijskog miksa imamo i unaprjeđenje prodaje i ekonomsku propagandu i razne prodajne poticaje. Ove pod-aktivnosti se često poistovjećuju s promocijom, njima nadređenim pojmom - komentari kolegica su me podsjetili da to razgraničim :-D

Vidi citat iz Sudar, J., Promotivne aktivnosti, str. 10:
"Promociju, odnosno njezine aktivnosti, moguće je podijeliti na dvije velike skupine:
1. primarne (osnovne) promocijske aktivnosti - ekonomska propaganda, unaprjeđenje prodaje, osobna prodaja, odnosi s javnošću i publicitet,
2. sekundarne (granične) promocijske aktivnosti - dizajn, ambalaža, usluge potrošačima, propaganda 'od usta do usta'."


    Reference: http://web.efzg.hr/dok/PDS//Marketin%C5%A1ki%20menad%C5%BEme...
Mirta Didara
Croatia
Specializes in field
Native speaker of: Native in CroatianCroatian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Schönen Dank an alle!!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Dubravka Hrastovec: Promocija je i moj izbor, iako bi u naznačenom kontekstu vrijedilo razmisliti o 'unaprjeđenju prodaje' kao rješenju...
5 mins

agree  Larisa Djuvelek-Ruggiero: promocija, ekonomska propaganda, stimulacija
12 mins

agree  Sherefedin MUSTAFA
51 mins

agree  xxxKale75
3 hrs

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
promotion
promidžba


Explanation:
Evo i ovaj izraz koji se zadnjeg desetljeća puno češće koristi. Dakle 'promidžba' i 'promidžbene aktivnosti'.
Ali može ostati i 'promocija'.

Slavica Kosca-Vrlazic
Croatia
Works in field
Native speaker of: Native in MacedonianMacedonian, Native in CroatianCroatian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Veronica Prpic Uhing: da može
3 hrs
  -> hvala.




Voters for reclassification
as
PRO / non-PRO
PRO (3): Sherefedin MUSTAFA, Slavica Kosca-Vrlazic, Veronica Prpic Uhing