KudoZ home » English to Croatian » Mathematics & Statistics

crude birth rate

Croatian translation: stopa nataliteta


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:crude birth rate
Croatian translation:stopa nataliteta
Entered by: Ingrid Lovric

12:12 Jul 19, 2005
English to Croatian translations [PRO]
Social Sciences - Mathematics & Statistics
English term or phrase: crude birth rate
crude birth rate - statistics (no context)
ihodak4
stopa nataliteta
Explanation:
Kao što se vidi iz donjeg linka, "crude birth rate" je broj živorođene djece na 1000 stanovnika.

Marketing Terms Dictionary - American Marketing Association - www ...
crude birth rate. - The number of live births per year per thousand population.
See also: completed fertility, fertility rate, replacement level fertility, ...
www.marketingpower.com/mg-dictionary-view905.php - 47k - Spremljeno - Slične stranice

Chart title: Crude Birth Rate and Crude Death Rate from 1981 to ...
Crude birth rate refers to the number of registered live births per 1000 population.
The crude birth rate in 1981 was 16.8. The crude birth rate in 1982 was ...
www.info.gov.hk/dh/useful/stat/cbr_etxt.htm - 4k - Spremljeno - Slične stranice



--------------------------------------------------
Note added at 11 mins (2005-07-19 12:23:38 GMT)
--------------------------------------------------

Evo i nekih hrvatskih linkova koji mogu pomoći:

PRIOPĆENJE
Stopa nataliteta (živorođeni na 1 000 stanovnika) u 2002. iznosila je 9,0. Umrli.
U 2002. zabilježen je porast umrlih osoba u odnosu na prethodnu godinu za ...
www.dzs.hr/hrv/2003/7-1-1h2003.htm - 513k - Spremljeno - Slične stranice

PRIOPĆENJE
Stopa nataliteta (živorođeni na 1 000 stanovnika) u 2001. iznosila je 9,2. Umrli.
U 2001. god. zabilježen je pad umrlih osoba u odnosu na prethodnu godinu ...
www.dzs.hr/hrv/2002/7-1-1h2002novo.htm - 513k - Spremljeno - Slične stranice
[ Više rezultata za www.dzs.hr ]

Selected response from:

Ingrid Lovric
Grading comment
Hvala!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3opća stopa nataliteta
Vesna Zivcic
4 +2stopa nataliteta
Ingrid Lovric
4stopa natalitetaxxxBesmir
2crude - nezreo, neobrađen, sirov > CBR = gruba procjena
Dusica Cook


  

Answers


10 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
stopa nataliteta


Explanation:
Kao što se vidi iz donjeg linka, "crude birth rate" je broj živorođene djece na 1000 stanovnika.

Marketing Terms Dictionary - American Marketing Association - www ...
crude birth rate. - The number of live births per year per thousand population.
See also: completed fertility, fertility rate, replacement level fertility, ...
www.marketingpower.com/mg-dictionary-view905.php - 47k - Spremljeno - Slične stranice

Chart title: Crude Birth Rate and Crude Death Rate from 1981 to ...
Crude birth rate refers to the number of registered live births per 1000 population.
The crude birth rate in 1981 was 16.8. The crude birth rate in 1982 was ...
www.info.gov.hk/dh/useful/stat/cbr_etxt.htm - 4k - Spremljeno - Slične stranice



--------------------------------------------------
Note added at 11 mins (2005-07-19 12:23:38 GMT)
--------------------------------------------------

Evo i nekih hrvatskih linkova koji mogu pomoći:

PRIOPĆENJE
Stopa nataliteta (živorođeni na 1 000 stanovnika) u 2002. iznosila je 9,0. Umrli.
U 2002. zabilježen je porast umrlih osoba u odnosu na prethodnu godinu za ...
www.dzs.hr/hrv/2003/7-1-1h2003.htm - 513k - Spremljeno - Slične stranice

PRIOPĆENJE
Stopa nataliteta (živorođeni na 1 000 stanovnika) u 2001. iznosila je 9,2. Umrli.
U 2001. god. zabilježen je pad umrlih osoba u odnosu na prethodnu godinu ...
www.dzs.hr/hrv/2002/7-1-1h2002novo.htm - 513k - Spremljeno - Slične stranice
[ Više rezultata za www.dzs.hr ]



Ingrid Lovric
Native speaker of: Native in CroatianCroatian, Native in Serbo-CroatSerbo-Croat
PRO pts in category: 8
Grading comment
Hvala!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ljiljana Malovic
30 mins
  -> Hvala!

agree  bergazy
1 hr
  -> Hvala!

agree  Natasa Grubor
3 hrs
  -> Hvala!

disagree  Nedzad Selmanovic: ista stvar kao i sa postovanim kolegom. nesto jednostavno nedostaje.
2 days13 hrs

12 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
stopa nataliteta


Explanation:
Evo njene definicije na engleskom:

http://www.webref.org/sociology/c/crude_birth_rate.htm

I ista definicija na hrvatskom (search: stopa nataliteta):

http://www.mef.hr/katedre/medstat/pdf/e-v-pokazatelji.pdf

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs 4 mins (2005-07-19 14:16:27 GMT)
--------------------------------------------------

Ines je bila prva moj termin nije za ocjenjivanje!

xxxBesmir
Native speaker of: Native in BosnianBosnian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ingrid Lovric: Jako kolegijalno od vas! Hvala!
4 hrs

disagree  Nedzad Selmanovic: da, tu ste negdje sa prijevodom, ali cini mi se da vam nedostaje jos jedna rijec. izvinjavam se, ovo je bilo jako nekorektno od mene. trebao sam staviti disagree, sto ovom prilikom i cinim, naravno, uz svo duzno postovanje
2 days13 hrs
  -> Fuj fali mi jedna rijec? HAHAHAHAHA Sto niste predlozili tu jednu rijec, Nedzade? Da li ste pri tome procitali gdje kazem da "moj termin nije za ocjenjivanje?"

6 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
opća stopa nataliteta


Explanation:
Uspoređujući izraz na engleskom s njemačkim izrazom (allgemeine Geburtziffer), mislim da je bito istaknuti da se radi o općoj stopi nataliteta.


"Geburtenrate, rohe
(auch Geburtenziffer, rohe; Geburtenziffer, allgemeine, engl. crude birth rate)
Die rohe Geburtenrate bezeichnet die Zahl der lebendgeborenen Kinder pro Jahr je 1000 Einwohner eines Gebietes. Anders als Fertilitätsraten werden also hier die Geburten nicht nur auf Frauen im gebärfähigen Altern, sondern auf die Gesamtpopulation bezogen"


    Reference: http://www.berlin-institut.org/pages/buehne/buehne_glossar.h...
Vesna Zivcic
Native speaker of: Croatian
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  V&M Stanković: da, "opća ..."
3 hrs

agree  Nedzad Selmanovic: crude birth rate=general birth rate, crude death rate=general death rate
6 hrs

agree  danijela
14 hrs

disagree  Dusica Cook: ne slažem se sa 'opći' i general... nisam to našla... pogledati niže... btw, moj njemački je jako loš, a vidim 1000, možda smo isto odgovorile... ipak... ne slažem se sa opća
5 days

agree  Dubravka Hrastovec
5 days

5 days   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
crude - nezreo, neobrađen, sirov > CBR = gruba procjena


Explanation:
malo sam 'rovila' i našla da je crude birth rate u stvari nešto prilično drugačije od 'opšte'... naime, crude birth rate ili CBR je pokazatelj broja djece rođene u određenom periodu na 1000 stanovnika nekog određenog područja. on ne daje procenat u 'uobičajenom' smislu riječi, nego nešto malo grublje. pogledajte linkove.

nema potrebe slagati se ili ne sa mojim prijedlogom, ovo je samo dodatni naputak, a nisam imala mjesta u prethodnim komentarima sve ovo da stavim.

pozdrav.


    Reference: http://www.ca.uky.edu/agripedia/glossary/cbr.htm
    Reference: http://www.abs.gov.au/Ausstats/abs@.nsf/Lookup/DD16C287EC8A1...
Dusica Cook
Bosnia and Herzegovina
Native speaker of: Native in BosnianBosnian, Native in Serbo-CroatSerbo-Croat