ProZ.com global directory of translation services
 The translation workplace
Ideas
KudoZ home » English to Croatian » Medical: Health Care

burnout

Croatian translation: izgaranje na poslu, profesionalno sagorijevanje

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:burnout
Croatian translation:izgaranje na poslu, profesionalno sagorijevanje
Entered by: Darko Pauković

18:15 Apr 12, 2012
English to Croatian translations [PRO]
Medical - Medical: Health Care
English term or phrase: burnout
Koji je točan izraz za ovaj sindrom "profesionalnog sagorijevanja?"
Darko Pauković
Croatia
izgaranje na poslu
Explanation:
Reference

...
http://medlib.mef.hr/820/1/Milan_Milosevic_disertacija.pdf
sindrom izgaranja (eng. Burnout syndrom)

http://www.hdod.net/rad_drustva/RAD - Burnout syndrom - 2004...
Burnout syndrom ~ Sindrom izgaranja ili iscrpljivanja na poslu koji je naširoko opisan u zapadnim industrijskim zemljama stigao je kao društveni i profesionalni problem i do nas

http://www.hskla.hr/ag/2004_god/112_2004_10-11/112 2005_10_s...
Sindrom izgaranja (burnout) stručnih djelatnika u radu s liječenim alkoholičarima
Selected response from:

Vesna Maširević
Serbia
Grading comment
Hvala za odgovor i trud, iako kolegica spominje struku i profesionalno sagorijevanje kao pojam koji se uvriježio. No, unijet ću oba pojma u glosar, a Vi ste bili prvi :)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2profesionalno sagorijevanje
mirjanac
5profesionalno sagorijevanje
mirjanac
4izgaranje na poslu
Vesna Maširević
Summary of reference entries provided
Sindrom izgaranja na poslu
Vesna Maširević

Discussion entries: 6





  

Answers


13 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
profesionalno sagorijevanje


Explanation:
upravo ovaj termin se koristi i u stručnoj literaturi -imala sam sreće surađivati u dijelu jednog istraživanja pa su me prilikom prevođenja upozorili da se ne koristi ni jrvatski pokam izgaranje, a niti engleski burnout

mirjanac
Native speaker of: Croatian

13 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
profesionalno sagorijevanje


Explanation:
imala sam sreću sudjelovati u dijelu jednog istraživanja pa su me upozorili da je točan pojam koji struka primjenjuje "profesionalno sagorijevanje", a ne izgaranje ni burnout sindrom

mirjanac
Native speaker of: Croatian
Notes to answerer
Asker: Hvala i Vama na ponuđenom odgovoru


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  K Benevito
3 hrs
  -> Hvala

agree  Jakov Milicevic
4 hrs
  -> Hvala

20 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
izgaranje na poslu


Explanation:
Reference

...
http://medlib.mef.hr/820/1/Milan_Milosevic_disertacija.pdf
sindrom izgaranja (eng. Burnout syndrom)

http://www.hdod.net/rad_drustva/RAD - Burnout syndrom - 2004...
Burnout syndrom ~ Sindrom izgaranja ili iscrpljivanja na poslu koji je naširoko opisan u zapadnim industrijskim zemljama stigao je kao društveni i profesionalni problem i do nas

http://www.hskla.hr/ag/2004_god/112_2004_10-11/112 2005_10_s...
Sindrom izgaranja (burnout) stručnih djelatnika u radu s liječenim alkoholičarima

Vesna Maširević
Serbia
Native speaker of: Native in SerbianSerbian, Native in Serbo-CroatSerbo-Croat
PRO pts in category: 4
Grading comment
Hvala za odgovor i trud, iako kolegica spominje struku i profesionalno sagorijevanje kao pojam koji se uvriježio. No, unijet ću oba pojma u glosar, a Vi ste bili prvi :)




Reference comments


1 hr peer agreement (net): +3
Reference: Sindrom izgaranja na poslu

Reference information:
Chronic Fatigue Syndrome
http://www.nhs.uk/Conditions/Chronic-fatigue-syndrome/Pages/...
http://en.wikipedia.org/wiki/Fatigue_(medical)#Chronic_fatig...
Burnout
http://en.wikipedia.org/wiki/Burnout_(psychology)

http://www.scribd.com/doc/73566826/Sindrom-Izgaranja-Na-Posl...
Sindrom Izgaranja Na Poslu Kod Zdravstvenih Radnika (Burn-out Syndrome)

http://poslovi.infostud.com/info/saveti/182/Sindrom-izgaranj...
Sindrom izgaranja na poslu

http://hrcak.srce.hr/index.php?id_clanak_jezik=25668&show=cl...
Primarna prevencija sindroma izgaranja u medicinskih sestara u Općoj bolnici i Domu zdravlja u Virovitici

http://hr.wikipedia.org/wiki/Mobbing#Burn-out
Burn out je progresivni gubitak idealizma, energije i smislenosti vlastitog rada koji doživljavaju ljudi u pomažućim profesijama kao rezultat frustracija i stresa na poslu.

Izgaranje na poslu nije isto što i umor. Umor ne uključuje promjene stavova prema poslu i ponašanje prema klijentima.

Izgaranje se također povezuje s mnogim negativnim emocijama, npr. depresijom, nedostatkom snage, nezadovoljstvom, strahom, neodgovarajućom kvalitetom života i beznađem, gubitkom samopouzdanja, nemogućnosti prosudbe i donošenja odluka; emocionalnom iscrpljenošću, osjećajem nemogućnosti vladanja emocijama zbog stalne i dugotrajne izloženosti stresnim situacijama, depersonalizacijom - patološki promijenjenim doživljajem osobnog identiteta.

Vesna Maširević
Serbia
Native speaker of: Native in SerbianSerbian, Native in Serbo-CroatSerbo-Croat
PRO pts in category: 4

Peer comments on this reference comment (and responses from the reference poster)
agree  ipv: zašto ne ponudite odgovor? da skinemo prokletstvo reference za burnout :))
9 mins
  -> Hvala! Burnout se definitivno hronično javlja "kao reference umesto kao odgovor" :) A evo još jednog citata "Valjalo bi spomenuti da hronični umor može biti posledica svakodnevne dosade." Što zaista ne verujem da se može reći za "burnout"
agree  Jakov Milicevic
10 hrs
  -> Hvala!
agree  Ivana Kahle: E, ovo mi se baš sviđa! Ponudite svoje rješenje kao odgovor.
18 hrs
  -> Done! ;)