KudoZ home » English to Croatian » Medical: Pharmaceuticals

screening

Croatian translation: odabir


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:screening
Croatian translation:odabir
Entered by: gorana nad-conlan

17:38 Mar 6, 2004
English to Croatian translations [PRO]
Medical - Medical: Pharmaceuticals / medical research
English term or phrase: screening
- beta-blockers are permitted if prescribed for hypertension prior to screening and if symptoms and dose are stabilized prior to screening.

Odnosi li se "screening" u ovom kontekstu na pregled, procjenu stanja, ili pak na odabir, tj. selekciju kandidata za klinicku studiju. "screening" se provodi prije "baseline visit" (pocetna konzultacija?)

Unaprijed hvala!
gorana nad-conlan
odabir
Explanation:
Beta blokatori su dozvoljeni ako su propisani prije odabira i doze i simptomi su stabilizirani prije odabira.


--------------------------------------------------
Note added at 27 mins (2004-03-06 18:06:15 GMT)
--------------------------------------------------

To je obicno u pocetnom upitniku pa ako zadovoljava uvjetima salju odabrane na pocetnu konzultaciju.

U klinickom studiju ne zele provesti vrijeme koje je potrebno da se provede doziranje i stabilizacija.
Selected response from:

Veronica Prpic Uhing
United States
Grading comment
Hvala na odgovoru. Hvala i ostalima na misljenju, referencama i prijedlozima.
Btw, ne bi li sistem bodovanja prema kojem se bodovi mogu rasporediti na vise odgovora bio pravedniji? Jer cesto je izraz koji na poslijetku upotrijebimo zapravo kombinacija nekoliko prijedloga, bar u mom slucaju.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2Probirbergazy
5 +1probir/odabir
Davorka Grgic
5 +1odabir
Veronica Prpic Uhing


  

Answers


24 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
Probir


Explanation:
Rak dojke
... Ekspresija katepsina D (35, 97). Razina 5-hidroksimetil-2' - deoksiuridina UDNA
(107). PROBIR (SCREENING) S obzirom na to da na terapijski uspjeh, tj. ...
http://www.kbsplit.hr/rakdojke/rakdojke-nastavak.htm - 25k - Cached - Similar pages

Sadržaj
... Rak dojke, Povijest Epidemiologija Etiologija Patologija Dijagnostika Klasifikacija
Diferencijalna dijagnoza Terapija Prognoza Probir (Screening). Literatura,
http://www.kbsplit.hr/rakdojke/sadrzaj.htm - 4k - Cached - Similar pages
[ More results from www.kbsplit.hr ]

[PDF] Usuglašena europska izjava o probiru (“screening”-u) ...
File Format: PDF/Adobe Acrobat - View as HTML
Your browser may not have a PDF reader available. Google recommends visiting our text version of this document.
Usuglašena europska izjava o probiru (“screening”-u) novorođenčadi na oštećenje ... 4.
Probir u rodilištima je učinkovitiji i jeftiniji od uobičajenog ...
http://www.nhs2004.polimi.it/CDNHS/PDF/Croatian.pdf - Similar pages



--------------------------------------------------
Note added at 2004-03-07 07:35:21 (GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Bodovi su već dodijeljeni i ja samo dodatno odgovaram na pitanje:\"Tko se uopče u hrvatskom jeziku služi takvom imenicom? \".
Osobe iz struke,liječnici iz Osijeka,Rijeke,Pule,Zagreba i....Splita.

Zaista neshvatljivo.


PDF] Posteri 99-106.p65
File Format: PDF/Adobe Acrobat - View as HTML
Your browser may not have a PDF reader available. Google recommends visiting our text version of this document.
... u zakupu Dom zdravlja Osijek, 3 Klinika za neurologiju, Klinieka bolnica Osijek,
Osijek ... Probir je proveden u 350 osoba (?kolska i odrasla populacija) koji su ...
http://www.acta-clinica.kbsm.hr/Acta2002/stroke_2002/ACC 04.... - Similar pages

Aktivnosti
... kvota nabavke uređaja trebala ugraditi u mehanizme financiranja određenih bolnica
ili pak ... bolnice \"Sv.Duh\", gdje se svakodnevno provodi probir od veljače ...
http://www.adu.hr/implant/WEB/aktivnosti.htm - 25k - Cached - Similar pages

SVIBOR - Radovi - projekt broj: 3-01-380
... Daniela (134760) Peršić, Lino (85361) Izdavač: Opća bolnica Pula, Znanstvena ... riječi:
hepatitis B,rizični čimbenici,vertikalni prijenos,prenatalni probir. ...
http://www.mzt.hr/projekti9095/3/01/380/rad_h.htm - 22k - Cached - Similar pages

[PDF] RUKOVO?NJE I UPRAVLJANJE ZA ZDRAVLJE
File Format: PDF/Adobe Acrobat - View as HTML
Your browser may not have a PDF reader available. Google recommends visiting our text version of this document.
... javno zdravstvo, Centara za socijalni rad, odnosno Specijalnih bolnica ili drugih ... prepoznavanje
C. Sistematski pregledi D. Skrining ( probir ) Mjere tercijarne ...
http://zdravi-gradovi.com.hr/include/pdf/dokumenti/motovun37... - Similar pages

[PDF] D:\\CRNEK _ WEB GLASILO\\CRNEK\\Pr
File Format: PDF/Adobe Acrobat
Your browser may not have a PDF reader available. Google recommends visiting our text version of this document.
... za kemiju Medicinskog fakulteta Sveu~ilišta u Zagrebu, Klini~ka bolnica “Sestre
Milosrdnice ... Na osno- vu prikupljenih podataka u~injen je probir bole- snika ...
http://www.hdmb.hr/BiochMed/Vol_11_1-2/PDF/6HOMOCISTEIN_FOLN... - Similar pages



bergazy
Croatia
Native speaker of: Croatian
PRO pts in category: 18

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Fiona Koscak
9 mins

agree  Nedzad Selmanovic
31 mins

disagree  Marija Vujosevic Caric: Slažem se sa značenjem, ali ne i sa riječju. Tko se uopče u hrvatskom jeziku služi takvom imenicom? Druga stvar je glagol probrati.
1 hr
  -> "Odabir" je "Selection" koliko ja znam.

agree  Veronica Prpic Uhing: Imaš pravo
2533 days

15 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
odabir


Explanation:
Beta blokatori su dozvoljeni ako su propisani prije odabira i doze i simptomi su stabilizirani prije odabira.


--------------------------------------------------
Note added at 27 mins (2004-03-06 18:06:15 GMT)
--------------------------------------------------

To je obicno u pocetnom upitniku pa ako zadovoljava uvjetima salju odabrane na pocetnu konzultaciju.

U klinickom studiju ne zele provesti vrijeme koje je potrebno da se provede doziranje i stabilizacija.

Veronica Prpic Uhing
United States
Specializes in field
Native speaker of: Croatian
PRO pts in category: 80
Grading comment
Hvala na odgovoru. Hvala i ostalima na misljenju, referencama i prijedlozima.
Btw, ne bi li sistem bodovanja prema kojem se bodovi mogu rasporediti na vise odgovora bio pravedniji? Jer cesto je izraz koji na poslijetku upotrijebimo zapravo kombinacija nekoliko prijedloga, bar u mom slucaju.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Marija Vujosevic Caric
1 hr
  -> Hvala!

34 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
probir/odabir


Explanation:
....probir/odabir/selekcija/identifikacija uglavnom s obzirom na rizik od neke bolesti. Radi se provodjenjem [ciljanih, treba li spomenuti?] pretraga/pregleda izmedju grupe ljudi koja pocetno NEMA simptome / ne zali se na doticnu bolest.

Isto tako se moze odnositi same [ciljane] pretrage/pregled / opcu provjeru ili na samu "ekranizaciju" [imaging] npr. kod NMR ili CT snimanja.



screening
Checking for disease when there are no symptoms.

http://www.cancer.gov/dictionary/db_alpha.aspx?expand=S#scre...



screening
2.Examination of a group of usually asymptomatic individuals to detect those with a high probability of having a given disease, typically by means of an inexpensive diagnostic test.

3.In the mental health professions, initial patient evaluation that includes medical and psychiatric history, mental status evaluation, and diagnostic formulation to determine the patient's suitability for a particular treatment modality.

http://216.251.232.159/semdweb/InternetSOMD/ASP/1563733.asp


Davorka Grgic
Specializes in field
Native speaker of: Native in CroatianCroatian, Native in SpanishSpanish
PRO pts in category: 20

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Marija Vujosevic Caric: odabir
52 mins