KudoZ home » English to Croatian » Social Science, Sociology, Ethics, etc.

self-reflective

Croatian translation: samoreflektivan


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:self-reflective
Croatian translation:samoreflektivan
Entered by: Nives

10:15 Feb 15, 2006
English to Croatian translations [PRO]
Social Sciences - Social Science, Sociology, Ethics, etc. / vicarious traumatisation
English term or phrase: self-reflective
Social workers need time to be self-aware and self-reflective.
Nives
Bosnia and Herzegovina
samoreflektivan
Explanation:
http://64.233.179.104/search?q=cache:icFIzY0SiN0J:www.ns.ac....

misljenja sam da je pisac ovdje htio kazati kako im treba vremena da razviju vlastitu svijest o tome cime se bave, i sposobnost odgovarajuceg pristupa predmetu kojeg razmatraju.

sretno
Selected response from:

Nedzad Selmanovic
Grading comment
hvala svima na prijedlozima, ovaj sam odabrala jer je najbliži. Iako je mi je bitna točnost hrvatskih izraza, ipak je vjerodostojnost prijevoda bitnija. Nije važno je li tuđica, važno je da je izraz razumljiv i blizak izvorniku. Hvala Nedžade :)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2koji ima sposobnost samopromatranja, samorefleksivan, introspektivan
Silvija Ivacic
4 +1samorefleksivan
Tamara Sinobad
4samokritičnikrtko
3 +1samoreflektivan
Nedzad Selmanovic


Discussion entries: 1





  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
samorefleksivan


Explanation:
.


    Reference: http://sh.wikipedia.org/wiki/Odostra%C5%BEnik_RNiNR-6
Tamara Sinobad
Serbia
Works in field
Native speaker of: Native in SerbianSerbian
PRO pts in category: 6

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Nedzad Selmanovic: reflexive=refleksivan, reflective=reflektivan, i ta dva pojma su u medjusobnoj suprotnosti
3 hrs

agree  Silvija Ivacic
22 hrs

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
samokritični


Explanation:
složio bih se i s gdjom/icom Sinobad, no onda bilo bolje autorefleksivan, s obzirom da nije preporučljivo spajati hrvatske riječi i tuđice.

krtko
China
Specializes in field
Native speaker of: Native in CroatianCroatian
PRO pts in category: 19

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Nedzad Selmanovic: samokritican znaci biti samosvjestan, a to je opet u suprotnosti sa self-reflective
22 mins
  -> prije bih rekao da je samosvijest preduvjet za samokritičnost, jer samosvjesni ljudi mogu biti itekako nekritični prema sebi

3 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
samoreflektivan


Explanation:
http://64.233.179.104/search?q=cache:icFIzY0SiN0J:www.ns.ac....

misljenja sam da je pisac ovdje htio kazati kako im treba vremena da razviju vlastitu svijest o tome cime se bave, i sposobnost odgovarajuceg pristupa predmetu kojeg razmatraju.

sretno

Nedzad Selmanovic
Works in field
Native speaker of: Native in BosnianBosnian, Native in Serbo-CroatSerbo-Croat
PRO pts in category: 8
Grading comment
hvala svima na prijedlozima, ovaj sam odabrala jer je najbliži. Iako je mi je bitna točnost hrvatskih izraza, ipak je vjerodostojnost prijevoda bitnija. Nije važno je li tuđica, važno je da je izraz razumljiv i blizak izvorniku. Hvala Nedžade :)

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Veronica Prpic Uhing
4 hrs
  -> hvala VPUHING.

1 day2 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
koji ima sposobnost samopromatranja, samorefleksivan, introspektivan


Explanation:
Socijalnim radnicima potrebno je vrijeme kako bi razvili samosvijest i sposobnost samopromatranja.

Ako ne ovako (sto je na hrvatskom puno jasnije)ja bih ipak upotrijebila rijec samorefleksivan ili mozda cak i introspektivan (ne samoreflektivan)kao jasniji i cesci izraz za samopromatranje ili samoispitivanje, sto je ovdje i bit.
Engleski pojam reflective u hrvatskom se prevodi kao refleksivan, a ne kao reflektivan. Znacenje nije isto.
Pogledajte jos i Anicev i Bujasov rjecnik.

"...te da se redatelj koristi džojsovskim intertekstom kao početnom točkom s koje pokušava samorefleksivno meditirati o naravi sjećanja..."

"Uobičajeno je da ovakvo samorefleksivno ocjenjivanje od studenata. zahtijeva da na kraju kolegija opišu svoje poruke..."




    Reference: http://www.hfs.hr/ljetopis/abstract.asp?tekst=31269&
    Reference: http://www.carnet.hr/cimages/edupoint/ep_41_1.pdf?CARNetweb=...
Silvija Ivacic
Works in field
Native speaker of: Native in CroatianCroatian, Native in BosnianBosnian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Davorka Grgic
1 day4 hrs

agree  Veronica Prpic Uhing
787 days