KudoZ home » English to Croatian » Tech/Engineering

RAdio Technical Commission for Maritime Services

Croatian translation: RTCM


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Radio Technical Commission for Maritime Services
Croatian translation:RTCM
Entered by: Vesna Zivcic

10:29 Aug 27, 2002
English to Croatian translations [PRO]
Tech/Engineering / Geodesy
English term or phrase: RAdio Technical Commission for Maritime Services
Geodetski sustav pozicioniranja (GPS)
Sonja Bulesic Milic
RTCM
Explanation:
1. Prvi link vodi do teksta na hrvatskom gdje se RTCM navodi kao format emitiranja koji je postavlila dotična komisija.

"Točnost uobičajenog GPS-a ograničena je pomakom takta uzrokovanim kretanjem satelita, te ionosferskim i troposferskim anomalijama. Radi kompenzacije pogreške, postavlja se tzv. bazna stanica, što je u stvari GPS prijemnik postavljen na točno utvrđenoj lokaciji. On prima signale satelita, te na temelju svoje lokacije utvrđuje pogrešku i potrebne korekcije. Te su korekcije valjane u širokom krugu oko odašiljača (otprilike do 100 km). Korekcije se u emitiraju unutar RBDS-a, po formatu RTCM SC- 104 (Radio Technical Commision for Maritime Services Special Comitee 104). "

2. Inače, njemački prijevod ovog izraza (kratice) bio bi nešto ako
"Tehnička komisija za pomorsku komunikaciju"

RTCM - Radio Technical Commission for Maritime Services - Technische Kommission für Telekommunikation der Seefahrt

3. Standard for the transmission of DGPS correction data. Radio Technical Commision for Maritime services
(serijski format datoteke)

http://www.lib.berkeley.edu/EART/abbrev2.html

http://murray.newcastle.edu.au/users/staff/eemf/ELEC351/SPro...

Čujemo se!
Selected response from:

Vesna Zivcic
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
2 +2RTCM
Vesna Zivcic
4 -1Radio tehnička naknada za pomorske uslugeAnack


  

Answers


8 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
Radio tehnička naknada za pomorske usluge


Explanation:
Nadam se da će ovo pomoći, mada mi nedostaje malo širi kontekst. S obzirom da vojska, mornarica i sl. službe koje se koriste geodetskim sustavom pozicioniranja imaju svoje posebne, tzv."frekvencijske bendove" koje se odrzavaju od strane posebnih ovlaštenih službi, sve me navodi na naknadu za održavanje ili korištenje istih.

Anack

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Vesna Zivcic: Mislim da se ipak radi o komisiji kao instituciji
2 hrs

disagree  dkalinic: Ovdje se radi napose o povjerenstvu kao tijelu.
5 days

10 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +2
RTCM


Explanation:
1. Prvi link vodi do teksta na hrvatskom gdje se RTCM navodi kao format emitiranja koji je postavlila dotična komisija.

"Točnost uobičajenog GPS-a ograničena je pomakom takta uzrokovanim kretanjem satelita, te ionosferskim i troposferskim anomalijama. Radi kompenzacije pogreške, postavlja se tzv. bazna stanica, što je u stvari GPS prijemnik postavljen na točno utvrđenoj lokaciji. On prima signale satelita, te na temelju svoje lokacije utvrđuje pogrešku i potrebne korekcije. Te su korekcije valjane u širokom krugu oko odašiljača (otprilike do 100 km). Korekcije se u emitiraju unutar RBDS-a, po formatu RTCM SC- 104 (Radio Technical Commision for Maritime Services Special Comitee 104). "

2. Inače, njemački prijevod ovog izraza (kratice) bio bi nešto ako
"Tehnička komisija za pomorsku komunikaciju"

RTCM - Radio Technical Commission for Maritime Services - Technische Kommission für Telekommunikation der Seefahrt

3. Standard for the transmission of DGPS correction data. Radio Technical Commision for Maritime services
(serijski format datoteke)

http://www.lib.berkeley.edu/EART/abbrev2.html

http://murray.newcastle.edu.au/users/staff/eemf/ELEC351/SPro...

Čujemo se!


    Reference: http://www.top-inzenjering.hr/tehnika/rds/w-rds-5.html
    Reference: http://gibs.leipzig.ifag.de/cgi-bin/gpsacro.cgi?en
Vesna Zivcic
Native speaker of: Croatian
PRO pts in pair: 849

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Aleksander Vasiljevic: Pogledati http://www.geoplace.com/gw/2001/0301/0301gnt.asp
2 hrs

agree  dkalinic
5 days