KudoZ home » English to Croatian » Telecom(munications)

non-reciprocal interconnection tariffs

Croatian translation: asimetrične (nerecipročne) naknade za međupovezivanje


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:non-reciprocal interconnection tariffs
Croatian translation:asimetrične (nerecipročne) naknade za međupovezivanje
Entered by: ihodak4

10:29 Jan 10, 2008
English to Croatian translations [PRO]
Tech/Engineering - Telecom(munications)
English term or phrase: non-reciprocal interconnection tariffs
If firms set non-reciprocal interconnection prices, we show that each firm will prefer to unilaterally increase their charge for local call interconnection. In this case, non-reciprocal local interconnection agreements allow the incumbent to use its greater bargaining power to charge more for incoming calls than it pays for outgoing calls. This can act as a barrier to entry for competitors to the extent it is not justified by cost differentials. Non-reciprocal interconnection agreements can also be used by firms to increase their joint profits at the expense of consumers, by increasing the difference between the interconnection price set by the large firm and that set by the small firm. We argue these results reinforce the desirability of requiring the incumbent choose a reciprocal interconnection fee in the advent of a
breakdown in negotiations.
Hvala!
ihodak4
asimetrične (nerecipročne) naknade za međupovezivanje
Explanation:
interconnection = međupovezivanje
non-reciprocal tariff = asimetrična, odnosno nerecipročna naknada (jedan operator naplaćuje više, a drugi manje novca, kao što se vidi iz teksta: „allow the incumbent to use its greater bargaining power to charge more for incoming calls than it pays for outgoing calls“)

Iz teksta jednog zakona:
…this includes interconnection and interoperability of national networks…
…to uključuje međupovezivanje i interoperabilnost nacionalnih mreža…
http://www.nn.hr/clanci/medjunarodni/2007/026.htm

19. Međupovezivanje (Interconnection): je specifična vrsta pristupa koja se primjenjuje za fizičko i logičko povezivanje javnih mrežnih operatora sa ciljem omogućavanja korisnicima jednog operatora da komuniciraju sa korisnicima istog ili nekog drugog operatora, ili pristupaju uslugama koje pruža drugi operator;
http://www.bhtelecom.ba/1264.html

Ako se usvoje smjernice EU oko cijene naknade za međupovezivanje, moguća su pojeftinjenja u uslugama u domaćem prometu…
http://www.racunalo.com/index.php?option=content&task=view&i...
Selected response from:

Aleksandar Medić
Grading comment
Hvala!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1asimetrične (nerecipročne) naknade za međupovezivanjeAleksandar Medić
2 +3naknade nerazmjernog (nerecipročnog) međupovezivanjasazo


  

Answers


10 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +3
naknade nerazmjernog (nerecipročnog) međupovezivanja


Explanation:
Dodao je da su s opremom spremni za početak interkonekcije (međupovezivanja) s drugim operaterima te kako se nadaju do kraja ove godine ostvariti oko pet posto tržišnog udjela u fiksnoj telefoniji.

http://vijesti.hrt.hr/arhiv/2005/03/30/HRT0052.html



--------------------------------------------------
Note added at 18 mins (2008-01-10 10:48:17 GMT)
--------------------------------------------------

Ispravak: naknade za nerazmjerno povezivanje

sazo
Croatia
Native speaker of: Native in CroatianCroatian, Native in GermanGerman
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Vladimir Micic
2 mins
  -> Hvala.

agree  Nedim Sahovic
4 mins
  -> Hvala.

agree  Larisa Djuvelek-Ruggiero
6 hrs
  -> Hvala.

26 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
asimetrične (nerecipročne) naknade za međupovezivanje


Explanation:
interconnection = međupovezivanje
non-reciprocal tariff = asimetrična, odnosno nerecipročna naknada (jedan operator naplaćuje više, a drugi manje novca, kao što se vidi iz teksta: „allow the incumbent to use its greater bargaining power to charge more for incoming calls than it pays for outgoing calls“)

Iz teksta jednog zakona:
…this includes interconnection and interoperability of national networks…
…to uključuje međupovezivanje i interoperabilnost nacionalnih mreža…
http://www.nn.hr/clanci/medjunarodni/2007/026.htm

19. Međupovezivanje (Interconnection): je specifična vrsta pristupa koja se primjenjuje za fizičko i logičko povezivanje javnih mrežnih operatora sa ciljem omogućavanja korisnicima jednog operatora da komuniciraju sa korisnicima istog ili nekog drugog operatora, ili pristupaju uslugama koje pruža drugi operator;
http://www.bhtelecom.ba/1264.html

Ako se usvoje smjernice EU oko cijene naknade za međupovezivanje, moguća su pojeftinjenja u uslugama u domaćem prometu…
http://www.racunalo.com/index.php?option=content&task=view&i...

Aleksandar Medić
Specializes in field
Native speaker of: Native in SerbianSerbian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Hvala!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Dubravka Hrastovec: I ja mislim da se nerecipročnost odnosi na naknade, a ne na međupovezivanje. Sudeći prema linkovima koje sam navela u sljedećem pitanju, može i 'međusobno povezivanje'.
45 mins
  -> Hvala.