KudoZ home » English to Czech » Agriculture

taint test

Czech translation: zkouška zdravotní nezávadnosti


14:33 Apr 9, 2008
English to Czech translations [PRO]
Tech/Engineering - Agriculture / tests of potatoes
English term or phrase: taint test
http://www.eppo.org/PPPRODUCTS/ppp_standards/pp1_files/pp1-2...
Igor Seykora
Czech Republic
Czech translation:zkouška zdravotní nezávadnosti
Explanation:
NA
Selected response from:

Lenka Mandryszová
Czech Republic
Grading comment
Díky všem!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2zkouška zdravotní nezávadnosti
Lenka Mandryszová
3 +1test (na) zamoření (nebo znečištění)
Kateřina Suchánková
3test závadnosti
Pavel Blann


  

Answers


22 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
test závadnosti


Explanation:
v posledních desetiletích se především díky široké osvětě o možné závadnosti zelených a naklíčených brambor počet otrav podstatně snížil.

--------------------------------------------------
Note added at 23 mins (2008-04-09 14:57:03 GMT)
--------------------------------------------------

viz "toxic compounds in potatoes"
http://en.wikipedia.org/wiki/Potato

Pavel Blann
Czech Republic
Native speaker of: Native in CzechCzech
PRO pts in category: 12

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Lenka Mandryszová: Pokud, tak test nezávadnosti
40 mins
  -> díky, ale důležitý je zřejmě až výsledek tohoto testu. positive: závadný, negative: nezávadný

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
zkouška zdravotní nezávadnosti


Explanation:
NA

Lenka Mandryszová
Czech Republic
Native speaker of: Native in CzechCzech
PRO pts in category: 4
Grading comment
Díky všem!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Pavel Blann: to je zjevně obrácení logiky tohoto testu, protože v tomto případě by "positive" znamenalo nezávadný...
7 mins
  -> jde spíše o frekvenci užívání

agree  seraalice: mně se ten překlad líbí
2 hrs
  -> Děkuji

agree  rosim
21 hrs
  -> Děkuji

19 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
test (na) zamoření (nebo znečištění)


Explanation:
Vycházím z kontextu, že se jedná o zamoření nějakými přípravky na ochranu rotslin, které mohou mít za následek např. nepříjemný zápach.
Žádné hezčí české slovo mě, bohužel, v daný okamžik nenapadá.

--------------------------------------------------
Note added at 17 hrs (2008-04-10 07:47:01 GMT)
--------------------------------------------------

Napadl mě ještě jeden výraz - test na kontaminaci (nebo test kontaminace)

Kateřina Suchánková
Czech Republic
Native speaker of: Native in CzechCzech

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  rosim
21 hrs
  -> Díky.