KudoZ home » English to Czech » Business/Commerce (general)

goodwill impairment charge

Czech translation: náklady způsobené pošpiněním dobrého jména


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:goodwill impairment charge
Czech translation:náklady způsobené pošpiněním dobrého jména
Entered by: srubkova

21:44 Jan 14, 2008
English to Czech translations [PRO]
Bus/Financial - Business/Commerce (general)
English term or phrase: goodwill impairment charge
List of losses
srubkova
Czech Republic
náklady způsobené pošpiněním dobrého jména
Explanation:
Třeba takhle?
Selected response from:

Daniel Šebesta
Czech Republic
Grading comment
thx
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +6odpis snížení hodnoty dobrého jména/goodwillu
Marek Buchtel
4 +2náklady způsobené pošpiněním dobrého jména
Daniel Šebesta
4výlohy za poškodenie dobrého menaVladimir Karoli


  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
náklady způsobené pošpiněním dobrého jména


Explanation:
Třeba takhle?

Daniel Šebesta
Czech Republic
Specializes in field
Native speaker of: Native in CzechCzech
PRO pts in category: 7
Grading comment
thx

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Pavel Janoušek: pošpiněním/poškozením dobrého jména/dobré pověsti
8 mins
  -> Díky! Podobné varianty jsou samozřejmě možné.

agree  Zuzana Slánská: raději bych dala poškozením, v ostatním souhlasím
1 hr
  -> Děkuju za komentář!

9 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
výlohy za poškodenie dobrého mena


Explanation:
resp. výlohy za poškodenie dobre povesti

Vladimir Karoli
Slovakia
Specializes in field
Native speaker of: Native in SlovakSlovak
PRO pts in category: 8

18 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +6
odpis snížení hodnoty dobrého jména/goodwillu


Explanation:
Jde vlastně o charge-off.
Goodwill má určitou hodnotu, která se ale v čase mění. Toto snížení je nutno při přeceňování podniku zaznamenat - v případě snížení je to tento termín.
Často se místo "dobré jméno" i v češtině používá přímo goodwill jako skoro "bilanční položka" (rozdíl mezi účetní a tržní hodnotou podniku)



    Reference: http://www.investopedia.com/articles/analyst/110502.asp
Marek Buchtel
Czech Republic
Specializes in field
Native speaker of: Native in CzechCzech
PRO pts in category: 4
2 corroborated select projects
in this pair and field What is ProZ.com Project History(SM)?

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Pavel Janoušek: Bez výhrad. Podobně i u dalšího termínu, na který se kolegyně ptá.
13 mins
  -> díky!

agree  petr jaeger: agree
8 hrs
  -> díky!

agree  seraalice
8 hrs
  -> díky!

agree  Lenka Mandryszová
9 hrs
  -> díky!

agree  Kateřina Suchánková
11 hrs
  -> díky!

agree  Pavel Blann
20 hrs
  -> díky!