KudoZ home » English to Czech » Chemistry; Chem Sci/Eng

Cell Adhesion / Extracellular Matrix

Czech translation: Buněčná adheze / extracelulární matrice


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Cell Adhesion / Extracellular Matrix
Czech translation:Buněčná adheze / extracelulární matrice
Entered by: trans-olc

07:49 Jan 10, 2008
English to Czech translations [PRO]
Science - Chemistry; Chem Sci/Eng / Biochemie
English term or phrase: Cell Adhesion / Extracellular Matrix
Opět bez kontextu - položka z databáze
Snad je to vše :-)
Děkuji všem předem za pomoc.
trans-olc
Buněčná adheze / extracelulární matrice
Explanation:
http://aleph.vkol.cz/pub/svk06/00029/80/000298080.htm
http://www.biomed.cas.cz/fgu/cz/oddeleni/22.php
Selected response from:

Michal Cinciala
Czech Republic
Grading comment
Díky.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3Buněčná adheze / extracelulární matrice
Michal Cinciala
5 +2buněčná adheze / extracelulární matrix, resp. mimobuněčná hmota
Lenka Mandryszová
4přilnavost buněk / mezibuněčná hmotaJan Kordac


Discussion entries: 1





  

Answers


1 min   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
cell adhesion / extracellular matrix
Buněčná adheze / extracelulární matrice


Explanation:
http://aleph.vkol.cz/pub/svk06/00029/80/000298080.htm
http://www.biomed.cas.cz/fgu/cz/oddeleni/22.php


Michal Cinciala
Czech Republic
Specializes in field
Native speaker of: Native in CzechCzech, Native in JapaneseJapanese
PRO pts in category: 28
Grading comment
Díky.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Martin Janda
14 mins

agree  Pavel Blann
43 mins

agree  Kateřina Suchánková
1 hr

49 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
cell adhesion / extracellular matrix
buněčná adheze / extracelulární matrix, resp. mimobuněčná hmota


Explanation:
V druhem pripade bych volila dle zamereni textu.



Example sentence(s):
  • Kromě toho tkáně obsahují různé množství hmoty, uložené vně buněk – extracelulární matrix (EM) (=mimobuněčná základní hmota). Hlavním úkolem extracelulární matrix je propojit různé tkáně těla dohromady, udržovat tvar

    Reference: http://www.zdravcentra.cz/cps/rde/xchg/zc/xsl/3141_1409.html
Lenka Mandryszová
Czech Republic
Native speaker of: Native in CzechCzech
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  rosim: ano, je třeba se rozhodnout podle toho, do jaké míry lze vše převést úplně do češtiny
1 hr
  -> Ano, v závislosti na tom, komu je text urcen. Prekladam velke mnozstvi reklamnich textu pro doplnky vyzivy a tam jsou vyrazy s latinskym zakladem vetsinou kontraproduktivni - ale to zalezi na citu prekladatele.

agree  Dana Hollcroft
6 hrs

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
cell adhesion / extracellular matrix
přilnavost buněk / mezibuněčná hmota


Explanation:
Buněčná adheze a extracelulární matrix jsou taky správně, ale v zájmu podpory češtiny doplňuji i českou terminologii, byť se zdá, že je mírně na ústupu.

Jan Kordac
Czech Republic
Specializes in field
Native speaker of: Czech
PRO pts in category: 36