KudoZ home » English to Czech » Computers: Systems, Networks

ping

Czech translation: testování dostupnosti / připojení / odezvy


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:ping
Czech translation:testování dostupnosti / připojení / odezvy
Entered by: Radovan Pletka

05:06 May 2, 2008
English to Czech translations [PRO]
Tech/Engineering - Computers: Systems, Networks
English term or phrase: ping
Click [Echo] to ping the selected PACS network server.
Radovan Pletka
testování dostupnosti / připojení / odezvy
Explanation:
Ping je skutečně název příkazu, v dané větě bych nicméně v roli slovesa nepožíval "pingnout", "propingovat", ani jinou slangovou obměnu. V literatuře se běžně používá testování dostupnosti, připojení či odezvy.
Selected response from:

Jiri Hynek
Czech Republic
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2testování dostupnosti / připojení / odezvy
Jiri Hynek
5 +1ping (příkaz Ping)
Jaroslav Suchánek
3ověřit odezvu
rosim
2dotaz na síťovou adresu
Michaela Bordessoule


  

Answers


34 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
ping (příkaz Ping)


Explanation:
nepřekládá se : příkaz slouží k testování odezvy serveru

Jaroslav Suchánek
Czech Republic
Specializes in field
Native speaker of: Native in CzechCzech
PRO pts in category: 12

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  katerina beckova: :)
25 mins
  -> díky

neutral  rosim: obávám se, že se to překládá, jak jste i naznačil - celkem jednoduše
20 hrs
  -> díky za názor, tazatel si výsledky určitě přebere

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
testování dostupnosti / připojení / odezvy


Explanation:
Ping je skutečně název příkazu, v dané větě bych nicméně v roli slovesa nepožíval "pingnout", "propingovat", ani jinou slangovou obměnu. V literatuře se běžně používá testování dostupnosti, připojení či odezvy.

Jiri Hynek
Czech Republic
Specializes in field
Native speaker of: Native in CzechCzech
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Pavel Machač: v této větě test dostupnosti
7 mins

agree  Pavel Blann
2 hrs

8 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
ověřit odezvu


Explanation:
...

rosim
Native speaker of: Native in CzechCzech

4 days   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
dotaz na síťovou adresu


Explanation:
viz. slovník Softwaru 2006
(Program pro otestování existence určité síťové adresy a zda je připojená k internetu. Posílá echo protokulu ICMP a čeká na odpověď ) atd.

Michaela Bordessoule
United Kingdom
Native speaker of: Native in CzechCzech