KudoZ home » English to Czech » Economics

capital

Czech translation: jistina


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:capital
Czech translation:jistina
Entered by: Pro Lingua

13:21 Apr 2, 2004
English to Czech translations [PRO]
Bus/Financial - Economics
English term or phrase: capital
Payments shall be credited against costs, then against accrued interest, and finally against capital.

(Platby budou použity na úhradu nákladů, poté narostlého úroku a nakonec základního jmění?)
Doesn't seem to make sense with the "capital"...
Thanks.
Marketa Brozova Hanelova
jistina
Explanation:
nebo

dlužná částka

...
V běžném případě dlužník bance splácí pravidelně řekněme po dobu dvaceti let pevnou částku, která obsahuje jak úrok z úvěru, tak i jistinu. Zpočátku tvoří úrok převážnou část platby, ke konci se poměr otočí a větší díl splátky tvoří jistina.
...

...
V měsíční splátce jsou zahrnuty jak úrok z dlužné částky, tak splátka samotné dlužné částky tzv. jistiny.
...

...
Závazek klienta vůči bance po celou dobu neklesá (klient platí pouze úroky -nesplácí jistinu).
...
Selected response from:

Pro Lingua
Grading comment
Thanks
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2jistina
Pro Lingua
5základné jmění
Stefan Melo
4povodna hodnotaMaria Chmelarova
3čisté jměníTomas750


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
čisté jmění


Explanation:
Economy is not my "cup of tea", but take it just as a help at frday afternoon.

Tomas750
Native speaker of: Native in CzechCzech
PRO pts in category: 4

43 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
základné jmění


Explanation:
yes you were right!

Stefan Melo
Native speaker of: Native in SlovakSlovak
PRO pts in category: 8

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
povodna hodnota


Explanation:
a nakoniec na pokrytie ( splatenie ) povodnej hodnoty.

Maria Chmelarova
Native speaker of: Slovak

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
jistina


Explanation:
nebo

dlužná částka

...
V běžném případě dlužník bance splácí pravidelně řekněme po dobu dvaceti let pevnou částku, která obsahuje jak úrok z úvěru, tak i jistinu. Zpočátku tvoří úrok převážnou část platby, ke konci se poměr otočí a větší díl splátky tvoří jistina.
...

...
V měsíční splátce jsou zahrnuty jak úrok z dlužné částky, tak splátka samotné dlužné částky tzv. jistiny.
...

...
Závazek klienta vůči bance po celou dobu neklesá (klient platí pouze úroky -nesplácí jistinu).
...


    Reference: http://fpweb.cz/1-10040110-13723420-Q00000_d1-4a
    Reference: http://reality.ihned.cz/1-10009020-13867590-K00000_detail-ff
Pro Lingua
Works in field
Native speaker of: Slovak
PRO pts in category: 4
Grading comment
Thanks

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  srubkova
7 mins
  -> Thanks

agree  Ales Kuna
2 days16 hrs
  -> Thanks