KudoZ home » English to Czech » Engineering: Industrial

birrotative

Czech translation: dvourotační


07:40 Jul 14, 2008
English to Czech translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering: Industrial
English term or phrase: birrotative
Rotation of the elbow of a birrotative milling head
- A : There are 2 possibilities:
- Rotation of the head of a birrotative milling head.
- Rotation of a vertical plate

obrabeni..na internetu mi to nenaslo vubec nic a anikdyz jsem to zkousela s 1 "r" (preklep)...naslo mi to jen birotary turbine coz znamena protibezna turbina...takze opravdu nevim..
Prudilova
United Kingdom
Czech translation:dvourotační
Explanation:
Vycházím z toho, že literatura/internet mluví také o víceosých frézkách s birotačními frézovacími hlavami. Proto bych použil doslovný překlad.
Selected response from:

fcimmer
Czech Republic
Grading comment
diky
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4hlava s protiběžně rotujícími, souosými, mlecími kameny
Tupy Jaroslav
3dvourotační
fcimmer
3douosý
Ing. Jiri Klima


Discussion entries: 1





  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
douosý


Explanation:
Domnívám se, že jde o frézovací vřeteník, který má dvě osy otáčení. Větu bych tedy přeložil jako "Otáčení kloubu dvouosého frézovacího vřeteníku".
Jinak tam skutečně je překlep a ve slově by mělo být jedno "r".

Ing. Jiri Klima
Czech Republic
Works in field
Native speaker of: Czech
PRO pts in category: 16

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Pavel Prudký: dvouosá hlava, viz skoro dole závorka: http://www.emsil.ro/hbm.htm
34 mins

disagree  Tupy Jaroslav: asi "dvouosý" - ale to nemá nic společného se směrem rotace
1 day7 hrs

9 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
dvourotační


Explanation:
Vycházím z toho, že literatura/internet mluví také o víceosých frézkách s birotačními frézovacími hlavami. Proto bych použil doslovný překlad.

fcimmer
Czech Republic
Works in field
Native speaker of: Native in CzechCzech
PRO pts in category: 4
Grading comment
diky

1 day7 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
bi-rotative milling head
hlava s protiběžně rotujícími, souosými, mlecími kameny


Language variant: s koaxiálními protiběžnými rotory

Explanation:
osy mají však jen jeden směr, slovo koaxiální - souosý, vystihuje přesně jejich uložení.

Example sentence(s):
  • vrtulník KA-50 s koaxiálními rotory

    Reference: http://www.military.cz/russia/air/helicopters/Ka-50/ka50_cz....
Tupy Jaroslav
Native speaker of: Native in CzechCzech

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Pavel Prudký: Nebudu vyjadřovat nesouhlas, když jsem jinde vyjádřil souhlas. Domnívám se však, že se zde nejedná ani o mletí ani o souosost.
1 day17 hrs