KudoZ home » English to Czech » Food & Drink

chuck

Czech translation: plec hovězí


16:45 Feb 22, 2008
English to Czech translations [PRO]
Food & Drink / beef cut
English term or phrase: chuck
Definice z dictionary.com: the cut of beef between the neck and the shoulder blade

http://hostovka.cz/otazka.php?otazka=37 - tady to mají jako "plec", což se však řekne "shoulder". Počítám s tím, že v USA porcují maso jinak než u nás, ale přece jen to zkouším, kdyby někdo měl nějaký nápad.
Jana Zajicova
Czech Republic
Czech translation:plec hovězí
Explanation:
chuck blade = ramínko hovězí (část plece)
Polák Pavel, 2003: Řeznicko-uzenářské výrazy v angličtině. Ossis, Tábor
Selected response from:

Petr Macha
Czech Republic
Grading comment
Děkuji. :)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2plec hovězí
Petr Macha
5vysoký roštěnec
Martin König
4krkovička
Pavel Blann
3podplečí
Jirina Nevosadova
3kus levného hovězího masa
Martin Janda


Discussion entries: 3





  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
plec hovězí


Explanation:
chuck blade = ramínko hovězí (část plece)
Polák Pavel, 2003: Řeznicko-uzenářské výrazy v angličtině. Ossis, Tábor

Petr Macha
Czech Republic
Native speaker of: Native in CzechCzech
PRO pts in category: 4
Grading comment
Děkuji. :)

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Zuzka Benesova: souhlasím _ porovnejte třeba wikiobrázky: http://en.wikipedia.org/wiki/Beef a http://cs.wikipedia.org/wiki/Hovězí_maso... anebo použijte Martinovu verzi :-)
4 hrs

agree  Dilshod Madolimov
1 day38 mins

8 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
krkovička


Explanation:
např.

Pavel Blann
Czech Republic
Native speaker of: Native in CzechCzech
PRO pts in category: 8

12 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
podplečí


Explanation:
See pictures


    Reference: http://encyklopedie.seznam.cz/heslo/453980-hovezi#D.C4.9Blen...
    Reference: http://ttp://www.foodsubs.com/MeatBeefChuck.html
Jirina Nevosadova
Czech Republic
Works in field
Native speaker of: Native in CzechCzech
PRO pts in category: 10

53 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
kus levného hovězího masa


Explanation:
já vím, není to přesné, ale kontext to umožňuje a je to nejjednodušší řešení. Proč si lámat hlavu, když je to jen příklad?

Martin Janda
Czech Republic
Native speaker of: Native in CzechCzech
PRO pts in category: 16

15 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
vysoký roštěnec


Explanation:
Pozor pozor, býval jsem kuchařem, než jsem se dal na tuhle dráhu... Hihi.
Dokážu to s pomocí pdkazu na obrázek pana Pletky (první odkaz, díky). Když se obrázek na straně tři převede do vodorovné polohy, číslo 3 odpovídá číslu 5 na druhém odkazu.
Tadá!



    Reference: http://www.cazv.cz/attachments/4-Chladek.pdf
    Reference: http://images.google.com/imgres?imgurl=http://upload.wikimed...
Martin König
Native speaker of: Native in CzechCzech