KudoZ home » English to Czech » Forestry / Wood / Timber

ipê

Czech translation: zelený eben


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:ipê
Czech translation:zelený eben
Entered by: Radovan Pletka

19:06 Nov 11, 2007
English to Czech translations [PRO]
Forestry / Wood / Timber
English term or phrase: ipê
Ma to bejt nejakej strom, vygoogloval jsem
ipê tree (Tabebuia serratifolia)
Radovan Pletka
zelený eben
Explanation:
další možnost
Selected response from:

Pavel Blann
Czech Republic
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1Lapacho (Tabebuia serratifolia)
Prokop Vantuch
4lapachoRyszard Matuszewski
3zelený eben
Pavel Blann
3ipeJana Zajicova


  

Answers


9 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
ipe


Explanation:
Asi zkrátka ipe. V níže uvedených zdrojích jsou i jiné názvy.
http://daz.garten.cz/texty.php?idc=20041010


    Reference: http://www.parket-centrum.cz/index.php?strana=heng&tema=vych...
    Reference: http://www.dlh-nordisk.com/about_us_cz/ifloor/ipe_cz.htm
Jana Zajicova
Czech Republic
Native speaker of: Native in CzechCzech

5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
Lapacho (Tabebuia serratifolia)


Explanation:
Strom by se měl jmenovat Lapacho, ale možná bych použil latinský název, jelikož se v českém kontextu také užívá. Viz. odkazy.

http://cs.wikipedia.org/wiki/Lapacho
http://www.biolib.cz/cz/taxon/id209995/
http://lekarna.tiscali.cz/shop.php?action=show_product_detai...

--------------------------------------------------
Note added at 9 mins (2007-11-11 19:15:37 GMT)
--------------------------------------------------

Navíc použití latinského názvu je naprosto jednoznačné a všude na světě stejné.

Prokop Vantuch
Czech Republic
Native speaker of: Native in CzechCzech

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ryszard Matuszewski
3 mins
  -> Dzięki, Ryszard!

8 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
lapacho


Explanation:
wikipedia
http://cs.wikipedia.org/wiki/Lapacho

--------------------------------------------------
Note added at 12 mins (2007-11-11 19:18:23 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.google.pl/search?num=20&hl=pl&q="Tabebuia serrati...

Ryszard Matuszewski
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish

43 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
zelený eben


Explanation:
další možnost



    Reference: http://www.arakolin.cz/cs/dreviny/ipe
Pavel Blann
Czech Republic
Native speaker of: Native in CzechCzech
PRO pts in category: 4