KudoZ home » English to Czech » Management

confer external powers of attorney

Czech translation: udělit plnou moc


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:confer external powers of attorney
Czech translation:udělit plnou moc
Entered by: Jiri Kortus

16:22 Mar 8, 2008
English to Czech translations [PRO]
Law/Patents - Management
English term or phrase: confer external powers of attorney
stejné jako výše

x) enter into, amend or terminate employment contracts concerning the middle, higher and top Management (grade 4 upward), as well as confer external powers of attorney (procura);
Jiri Kortus
Czech Republic
udělit plnou moc
Explanation:
Nevím, do jaké míry je to "externí" skutečně relevantní. Jak tady už někdo napsal, možná je to termín původem z jiného jazyka (němčiny?), na googlu se "external power(s) of attorney" prakticky nevyskytuje, jediný vysvětlení jsem našel tady: http://www.revenu.gouv.qc.ca/eng/services/p_clic_revenu/demo...
Možná bych teda nevymýšlel žádný novotvar a zůstal u "plné moci"??
Selected response from:

Vaclav Balacek
Czech Republic
Grading comment
Díky, použiji stručnější variantu, i když verze Pavla i Lenky jsou téměř identické.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +3udělit plnou moc
Vaclav Balacek
4udělit vnější plnou moc (prokuru)
Pavel Janoušek
4udělit/propůjčit plnou moc třetí osobě
Zuzka Benesova
4udělit externí plnou moc
Lenka Mandryszová


  

Answers


54 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
udělit externí plnou moc


Explanation:
"udělit" je jednoznačné

Lenka Mandryszová
Czech Republic
Works in field
Native speaker of: Native in CzechCzech
PRO pts in category: 8
Notes to answerer
Asker: Díky


56 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
udělit/propůjčit plnou moc třetí osobě


Explanation:
případně vnější plnou moc, ale asi se ten termín moc běžně neužívá, viz


    Reference: http://www.ipravnik.cz/ipravnik/ipravnik.nsf/0/B5F25A05787C2...
Zuzka Benesova
Czech Republic
Works in field
Native speaker of: Native in CzechCzech
PRO pts in category: 4
Notes to answerer
Asker: Díky


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
udělit vnější plnou moc (prokuru)


Explanation:
Vysvětleno v článku, na který odkazuje Zuzka. Pokud se text týká Německa, neměl bych s výrazem "vnější plná moc" = Außenvollmacht problém.

Pavel Janoušek
Czech Republic
Works in field
Native speaker of: Native in CzechCzech
PRO pts in category: 8
Notes to answerer
Asker: Díky


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +3
udělit plnou moc


Explanation:
Nevím, do jaké míry je to "externí" skutečně relevantní. Jak tady už někdo napsal, možná je to termín původem z jiného jazyka (němčiny?), na googlu se "external power(s) of attorney" prakticky nevyskytuje, jediný vysvětlení jsem našel tady: http://www.revenu.gouv.qc.ca/eng/services/p_clic_revenu/demo...
Možná bych teda nevymýšlel žádný novotvar a zůstal u "plné moci"??

Vaclav Balacek
Czech Republic
Native speaker of: Czech
PRO pts in category: 4
Grading comment
Díky, použiji stručnější variantu, i když verze Pavla i Lenky jsou téměř identické.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Veronika Repikova: udělit plnout moc (prokuru)
1 hr

agree  Pavel Janoušek
2 hrs

agree  seraalice
11 hrs