KudoZ home » English to Czech » Mechanics / Mech Engineering

cantilever shaft

Czech translation: hřídel s konzolovým uchycením/uložením


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:cantilever shaft
Czech translation:hřídel s konzolovým uchycením/uložením
Entered by: Zuzana Slánská

11:39 Feb 15, 2008
English to Czech translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering / stroje na převíjení rolí plastových folií
English term or phrase: cantilever shaft
Mohla by to být "výkyvná hřídel"?
Kontext mám pouze v italštině a pak můj překlad do češtiny, který je tento:
"Soustrojí na odvíjení cívek plastové folie se naopak skládá z "výkyvné (konzolové, samonosné) pneumatické roztažné hřídele" pevně připevněné k pravé vnitřní boční stěně hlavního tělesa stroje."
V italštině to je "albero a sbalzo".
Zuzana Slánská
Czech Republic
hřídel s konzolovým uchycením/uložením
Explanation:
Hřídel případně tyč s konzolovým uložením je uchycena (vetknutá) na jedné straně a její druhý konec je volný. Jinak podle provedení by se snad mohl také hodit popisný termín jako např. vodorovně vyvedená hřídel (vývodová hřídel).
Selected response from:

fcimmer
Czech Republic
Grading comment
Takže všem děkuju za snahu něco vymyslet. Nakonec jsem vybrala tuto odpověď jako nejvýstižnější. Všem moc DÍKY!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4letmo uložený hřídel
Jiri Kortus
4konzolový hřídel
Pavel Blann
4hřídel s konzolovým uchycením/uložením
fcimmer
4vahadlový hřídel
rosim


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
vahadlový hřídel


Explanation:
vyvažovací

rosim
Specializes in field
Native speaker of: Native in CzechCzech
PRO pts in category: 87

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
hřídel s konzolovým uchycením/uložením


Explanation:
Hřídel případně tyč s konzolovým uložením je uchycena (vetknutá) na jedné straně a její druhý konec je volný. Jinak podle provedení by se snad mohl také hodit popisný termín jako např. vodorovně vyvedená hřídel (vývodová hřídel).


    Reference: http://www.chemelek.cz/ind/cerpadla_vertikalni.html
fcimmer
Czech Republic
Works in field
Native speaker of: Native in CzechCzech
PRO pts in category: 32
Grading comment
Takže všem děkuju za snahu něco vymyslet. Nakonec jsem vybrala tuto odpověď jako nejvýstižnější. Všem moc DÍKY!
Notes to answerer
Asker: Ahoj Franto, díky. To by dost odpovídalo, protože teď jsem dostala doplňující vysvětlení: Říká se tomu takto, protože tato hřídel je upevněna pouze na jednom konci, zatímco na té protilehlé je bez upevnění a tak je usnadněno vložení cívky.


4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
konzolový hřídel


Explanation:
další možnost

Pavel Blann
Czech Republic
Specializes in field
Native speaker of: Native in CzechCzech
PRO pts in category: 160
Notes to answerer
Asker: Co ještě třeba "výkyvná/-ý hřídel"?


11 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
letmo uložený hřídel


Explanation:
nebo s letmým uložením/uchycením

Jiri Kortus
Czech Republic
Specializes in field
Native speaker of: Native in CzechCzech
PRO pts in category: 164