KudoZ home » English to Czech » Media / Multimedia

Global 100 Most Sustainable Corporations in the World

Czech translation: 100 společností s nejlepší politikou trvale udržitelného rozvoje na světě


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Global 100 Most Sustainable Corporations in the World
Czech translation:100 společností s nejlepší politikou trvale udržitelného rozvoje na světě
Entered by: Radovan Pletka

17:07 Feb 14, 2006
English to Czech translations [PRO]
Tech/Engineering - Media / Multimedia
English term or phrase: Global 100 Most Sustainable Corporations in the World
Nazev souteze, jejiz vitezove jsou kazdorocne vyhlasovani
Mate neco lepsiho nez
100 globalnich firem s nejvice udrzitelnym rustem na svete
Ve spojeni s tim mam i dalsi lahudky
strongest sustainability performance
top three most sustainable corporations
a uvitam pomoc
Radovan Pletka
100 společností s nejlepší politikou trvale udržitelného rozvoje na světě
Explanation:
I would guess that if you judge sustainability programs of companies you woudl not only consider their current sustainability programs but also their strategies. Therefore I would use "politika trvale udrzitelneho rozvoje". Please see ABB website as ABB is very big on sustainability.
Selected response from:

Misha Smid
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3100 společností s nejlepší politikou trvale udržitelného rozvoje na světě
Misha Smid
4Global 100 – podniky s nejlepším udržitelným rozvojem
Pavel Blann
4100 nejlepsich spolecnosti sveta s trvale udrzitelnym rozvojem
lingua chick
4100 nejlepších globálních korporací s udržitelným rozvojem na světě
Pavel Blann
2100 spolecnosti s nejlepe zpracovanou (profilovanou) strategii udrzitelneho rozvoje
ivo zika


Discussion entries: 1





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
global 100 most sustainable corporations in the world
100 nejlepších globálních korporací s udržitelným rozvojem na světě


Explanation:
nebo: "100 nejlepších globálních společností s trvale udržitelným rozvojem" atd.
sustainable growth = (trvale) udržitelný rozvoj

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2006-02-14 18:12:59 GMT)
--------------------------------------------------

strongest sustainability performance = nejvyšší výkon v udržitelném rozvoji (např.)
top three most sustainable corporations = tři nejlepší společnosti s udržitelným rozvojem (apod.)

Pavel Blann
Czech Republic
Works in field
Native speaker of: Native in CzechCzech
PRO pts in category: 12

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  ivo zika: prominte, ale to jsme jako na zakladce, kdyz za sebe radime slovicka tak, jak je nachazime ve slovniku :)
28 mins

1 hr   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
100 spolecnosti s nejlepe zpracovanou (profilovanou) strategii udrzitelneho rozvoje


Explanation:
... zohlednujici enviromentalni, socialni, spravni rizika, nejde prece jenom o penize.

jen tak mimo soutez :)

ivo zika
Czech Republic
Works in field
Native speaker of: Czech

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Pavel Blann: promiňte, ale je asi rozdíl mít zpracovanou strategii udržitelného rozvoje a mít skutečný, praxí ověřený, udržitelný rozvoj (o to asi v té soutěži jde, totiž o praxi, nikoli o teorii ;)
22 mins
  -> mate pravdu, oba hovorime o praxi :) ... "s nejlepe praktikovanou" jsem pro netaktni polopatismus nepouzil

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
global 100 most sustainable corporations in the world
100 nejlepsich spolecnosti sveta s trvale udrzitelnym rozvojem


Explanation:
I just found an article about sustainable growth and think it's just what you are looking for, viz. the link below. Their translation of your "global 100 most sustainable corporations in the world" is "100 nejlepsich spolecnosti sveta zabyvajich se trvale udrzitelnym rozvojem". I would be inclined to translate is differently, though, as "100 nejlepsich spolecnosti sveta s trvale udrzitelnym rozvojem".


    Reference: http://www.baxter.com/about_baxter/sustainability/sub/SustRe...
lingua chick
United Kingdom
Native speaker of: English

7 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
global 100 most sustainable corporations in the world
100 společností s nejlepší politikou trvale udržitelného rozvoje na světě


Explanation:
I would guess that if you judge sustainability programs of companies you woudl not only consider their current sustainability programs but also their strategies. Therefore I would use "politika trvale udrzitelneho rozvoje". Please see ABB website as ABB is very big on sustainability.


    Reference: http://abb.cz
Misha Smid
Specializes in field
Native speaker of: Native in CzechCzech, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 4
Notes to answerer
Asker: Politiku nemam moc rad, strategie je zde take dobre slovo


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  ivo zika
5 hrs

agree  Marketa Dolezalova
8 hrs

agree  Monika@ProZ
3 days15 hrs

2 days3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
global 100 most sustainable corporations in the world
Global 100 – podniky s nejlepším udržitelným rozvojem


Explanation:
Pokud jde o oficiální název soutìže, jeho "jádro" by se zøejmì nemìlo pøekládat. Jinak pøedkládám další variantu "obsahu" této soutìže.

Další "lahùdky" už navrhovat nebudu, abych nebyl znovu obvinìn z nìjaké hry se slovníky na základce ;)

Pavel Blann
Czech Republic
Works in field
Native speaker of: Native in CzechCzech
PRO pts in category: 12
Notes to answerer
Asker: Diky za odpoved. A z komentaru si berte pouze to poucne, zbytek ...


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  ivo zika: ne, "s nejlepsim rozvojem" neni cesky, stale doufam, ze se ozve nekdo dalsi ...
3 hrs