KudoZ home » English to Czech » Medical (general)

growing pains

Czech translation: růstové bolesti


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:growing pains
Czech translation:růstové bolesti
Entered by: Jana Zajicova

21:58 Feb 21, 2008
English to Czech translations [PRO]
Medical - Medical (general) / pain
English term or phrase: growing pains
Q: My preschooler's legs ache at night. Could these be growing pains?
A: Possibly. The occasional dull aches called growing pains are very common in children between the ages of 3 and 5 and then again between 8 and 12.

Nemůžu si vzpomenout, jak tomu říkáme česky. Bolest z růstu, růstová bolest, bolest při růstu - nic mi nezní.
Jana Zajicova
Czech Republic
růstové bolesti
Explanation:
...pokud se nymýlím. Pamatuju si, že mi to maminka tak říkávala, když jsem byla malá, a je doktroka, tak snad je to správně :-)

--------------------------------------------------
Note added at 7 mins (2008-02-21 22:05:30 GMT)
--------------------------------------------------

Odakzů je na internetu taky několik set, tak snad ano.

--------------------------------------------------
Note added at 15 mins (2008-02-21 22:13:31 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Rádo se stalo :-)
Selected response from:

Zuzka Benesova
Czech Republic
Grading comment
Tak on to byl plurááááááááááál. No já bych si nafackovala. :)

Děkuji Zuzce i všem ostatním.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2růstové bolesti
Zuzka Benesova
4Růstové bolesti
Jirina Nevosadova
4růstové bolesti
Prokop Vantuch


  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
růstové bolesti


Explanation:
Našel jsem docela dost odkazů na "růstové bolesti", ale klidně bych použil "bolesti spojené s růstem kostí" nebo "...provázející růst kostí".

--------------------------------------------------
Note added at 6 mins (2008-02-21 22:04:39 GMT)
--------------------------------------------------

http://poradny.abecedazdravi.cz/homeopatie/rustove-bolesti-3

--------------------------------------------------
Note added at 7 mins (2008-02-21 22:05:51 GMT)
--------------------------------------------------

například paralen nabízí léčbu "bolesti spojené s růstem"
http://www.paralen.cz/default.aspx/cz/chc/paralen/default/me...

Prokop Vantuch
Czech Republic
Specializes in field
Native speaker of: Native in CzechCzech
PRO pts in category: 28

8 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Růstové bolesti


Explanation:
xx


    Reference: http://www.printo.it/pediatric-rheumatology/information/Cech...
Jirina Nevosadova
Czech Republic
Specializes in field
Native speaker of: Native in CzechCzech
PRO pts in category: 3

5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
růstové bolesti


Explanation:
...pokud se nymýlím. Pamatuju si, že mi to maminka tak říkávala, když jsem byla malá, a je doktroka, tak snad je to správně :-)

--------------------------------------------------
Note added at 7 mins (2008-02-21 22:05:30 GMT)
--------------------------------------------------

Odakzů je na internetu taky několik set, tak snad ano.

--------------------------------------------------
Note added at 15 mins (2008-02-21 22:13:31 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Rádo se stalo :-)

Zuzka Benesova
Czech Republic
Native speaker of: Native in CzechCzech
PRO pts in category: 12
Grading comment
Tak on to byl plurááááááááááál. No já bych si nafackovala. :)

Děkuji Zuzce i všem ostatním.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Pavel Blann: rychlejší :)
3 mins
  -> ...i když s překlepy. Díky :-)

agree  Blanka Salkova
59 mins